[Novation KS5] Ontvangt geen midi

Syntagma

Hold On
Ik ben nu al dagen bezig met mijn KS5, zelfs Pjotr G heeft er naar gekeken, maar het lukt niet om midi input te ontvangen. We krijgen op geen enkele wijze een reactie van de synth op midi input. De output werkt wel. Het ligt niet aan de kabels, geluidskaart of sequencer want we hebben het getest met een andere synth.

Kan er iets kapot zijn ofzo? Of een instelling? Ik heb werkelijk geen idee meer. (En uiteraard heb ik alles al geprobeerd wat betreft midi opties, channels, ports, etc.)

Ik gebruik FlStudio en het heeft altijd gewerkt, alleen tijdje niet gebruikt en nu lukt het niet meer. Op geen enkele wijze laat de synth merken iets te ontvangen.

Wat kan dit zijn?
=(

Een stille hint van je KS datje moet leren spelen :D

Nee, effe seri: dit is een 'heb je nog garantie' achtig probleem. Tenzij je een instelling hebt veranderd?
Wat ik zou doen is: geen fok geven, maar gewoon sampelen wat je wil hebben uit het apparaat, maar ja- zo werk ik altijd eigenlijk.

Als je veel sequenced is het wel een probleem. Succes!

Pff, tja... MIDI receive kanaal staat wel goed? Volgens mij ontvangt een KS alleen op MIDI kanalen 1-4. Kan je niet je MIDI thru als alternatieve MIDI in gebruiken?

Succes ermee, zou rot zijn als het niet te fixen is.

Idd erg vreemd.. Heb zelf een KSRack en gebruik ook FL, en kan gewoon alles aansturen etc.

De part staat wel gewoon op het juiste midi channel, en je hebt niet prongelijk te kabels verwisseld? (In - In , Out- Out bijv.)

Nope, alles zit goed. Heeft altijd zo gezeten en heeft vroeger ook gewerkt, bovendien getest met andere synth en die deed het wel. Ik heb een mail gestuurd naar de tech support van Novation, misschien weten die iets. Anders moet ik hem maar eens openschroeven :)

[edit]
Mail gehad:

there is no software option to turn the MIDI input on or off.

You can have a play with the Local control setings but I doubt this will sort out the issue.

I would suggest contacting your country's distributer who should direct you to a service centre.

http://www.novationmusic.com/wheretobuy.asp

Olly

Kanalen natuurlijk allemaal al geprobeerd, reset ook. Als ik tijd heb maar eens openmaken of langs een servicepunt :(

Back