Controller presets laden vanuit Ableton Live - Ik word gek...

bluebrain

Idiots!
Hallo allemaal,
Ik ben al een tijd op zoek naar een oplossing voor het volgende probleem en kan het nergens vinden:

Ik gebruik Ableton Live en heb een Edirol PCR-M30 controller. (Het maakt niet zoveel uit welke controller ik heb voor mijn vraag denk ik).

Nu stuurt die controller VSTi's aan in Ableton, bijvoorbeeld de V-Station. Maar, bij het enen nummer staat de octaaf op 0 en bij een ander nummer weer op 1 enzovoorts. Op dit moment selecteer ik steeds handmatig de juiste octaaf per nummer tijdens een live gig. Maar je begrijpt dat dit erg foutgevoelig is. Soms speel ik dan in de verkeerde octaaf mee.

Ik zou willen dat Ableton voor mij de juiste octaaf instelt op mijn controller. Ik heb iets gelezen over templates, maar ik begrijp niet helemaal hoe dat werkt. Moet ik Ableton een tempaltewijziging op de controller laten uitvoeren of zo?

Echt, iedere hulp is meer dan welkom!

P.S. Hoewel ik perfect met Ableton om kan gaan ben ik nog best een n00b op controller gebied. Ik hoop dat iemand het eenvoudig uit kan leggen of weet waar ergens een goede tutorial staat.

Back