Sampler

MJAV

Nieuwkomer
Hallo,

Ik zoek een sampler voor op het podium die mijn emu esi 32 moet vervangen. Die klinkt heel mooi maar heeft te weing geheugen. Ik wil eigenlijk geen 19 inch sampler meer omdat dat gewoon niet praktisch is. (ik ben ook nog zanger, speel en zing vaak tegelijk)

Ik zoek dus een sampler met pads die ik aan een midi klavier kan hangen voor zowel piano/synth geluiden als samples.
Het ding moet uiteraard veel schijfruimte hebben, goeie filters, werkgeheugen. Ik heb zo'n 500E te besteden.
Oja er moet geen app. met een externe scsi schijf, veel te veel gepruts met kabels. Alles het liefst in 1 doosje.

Zit er ook aan te denken om een laptop aan te schaffen voor als ik geen geschikte sampler vind, maar werk op t podium eigenlijk liever met een sampler.

Suggesties iemand?

groet

Mchiel

Je hebt nogal wat eisen... een Akai MPC heeft pads, maar gaat incl. harddisk niet lukken voor 500 euro, en hij is niet echt bedoeld voor melodietjes.

Waarom niet een apart ding met pads, zoals de Akai MPD-16 of de M-Audio Trigger Finger? Je kan er dan naar smaak een iets uitgebreidere 19 inch (Emu?) sampler bij uitzoeken.

Re: Sampler

Origineel geplaatst door MJAV
Ik zoek dus een sampler met pads die ik aan een midi klavier kan hangen voor zowel piano/synth geluiden als samples.
Fantom XR. Ja - 19" maar niet superzwaar en precies wat je nodig hebt.
Het ding moet uiteraard veel schijfruimte hebben, goeie filters, werkgeheugen. Ik heb zo'n 500E te besteden.
Vergeet 't dan maar ;).
Zit er ook aan te denken om een laptop aan te schaffen voor als ik geen geschikte sampler vind, maar werk op t podium eigenlijk liever met een sampler.
Pak dan de laptop. Er zijn geen compactere dingetjes; de MPC is niet wat je zoekt, omdat er verder geen piano/synth geluiden ingezet kunnen worden (MPC's, behalve de 4000, hebben een phrase-sampler ipv een studio sampler).

Een MC-909 is ook nog een optie, overigens. Een RS-7000 ook, maar het kan zijn dat je die te log vindt. Verder houdt 't een beetje op... en zeker als het 500 euro maximaal is.

Back