Cubase SX3 precount & click.

Okmeister

Do what you wish!
Heel raar,

ik gebruik al een tijd Cubase SX3 met precount & clicks tijdens het opnemen, maar sinds een week of 2 hoor ik geen clicks meer tijdens het opnemen......

Ik heb al verschillende instellingen gechecked: audio werkt gewoon, net zoals de rest! Kan iemand me helpen?? Ik word er GEKLICKED van!

De groeten van de Okmeister.

Click is niet per ongeluk een MIDI note, zoals bij sommige andere seqs? :)

Re: Cubase SX3 precount & click.

Origineel geplaatst door Okmeister
Heel raar,

ik gebruik al een tijd Cubase SX3 met precount & clicks tijdens het opnemen, maar sinds een week of 2 hoor ik geen clicks meer tijdens het opnemen......

Ik heb al verschillende instellingen gechecked: audio werkt gewoon, net zoals de rest! Kan iemand me helpen?? Ik word er GEKLICKED van!

De groeten van de Okmeister.

die opties kun je instellen op dat balkje waar ook play en record en bpm staan

precount = ||* dat tekentje
en click staat gewoon CLICK on of off ...

dus gewoon op die balk die je hele tijd voor je neus heb... waar je op play etc. drukt

Bedankt voor je antwoord, maar dat heb ik al geprobeerd. Iemand nog een idee?

Okmeister.

dit kan door 2 mogelijkheden komen.

1e mogelijkheid:
druk met ctrl ingedrukt op het woord click in het balkje waar ook play en stop staat. Dan kom je in het metronome menu (kan ook via het dropdownmenu bovenin)

check of audio click staat aangevinkt en of de volume levels van de audioclicks hard genoeg staan.

als dit goed staat ga dan naar mogelijkheid 2.

2e mogelijkheid:
je audition bus staat niet goed ingesteld. Metronoom audio clicks lopen namelijk via je audiotion bus en niet via je normale master out bus. Ga naar het vst device connection menu, open de audition bus tab en check je connecties.

Bedankt voor de moeite, maar dat werkte ook niet: metronome menu staat goed en de audition bus tab staat ook goed ingesteld. AAARRRRRGHHHH.

Nog meer ideas??

Okmeister.

Origineel geplaatst door Okmeister

Nog meer ideas??

Okmeister.

je bent niet gewoon doof voor dat frequentiegebied? :D

ik zou echt geen andere mogelijkheid meer weten waardoor dit veroorzaakt wordt. Misschien cubase maar eens opnieuw installen?

Ik vermoed dat dat de enige optie is.

En dat is natuurlijk een goed tijdsverdrijf voor de zondag, hahaha.

Okmeister out...

Ik neem aan dat je in het metronome menu ook niet toevallig "click during record" uit hebt gevinkt.
Heeft de midi click hetzelfde probleem?

Ik heb zojuist Cubase SX3 opnieuw geinstalleerd en alles doet het weer!

Thanx for the help!

Okmeister out.

Back