Uad vage prut.

trash

Ouwe rot
Tenminste..... dat is hoe ik er over denk.
Heb hier een gebruikers vraag over.

Hoe kan het zijn, dat als je een willekeurige Uad plugin laad in je host, dat je host cpu soms per plug met 8% omhoog schiet.
Had dit met versie 3.9 en nu met 4.1 ook.
Heb die kaart in het verleden ooit eens aangeschaft omdat ik dan cpu kon besparen.
Maar ho maar....

Meerdere mensen die dit met een Uad kaart is opgevallen? en zo ja, is daar wat aan te doen, of is dit Uad eigen?

Re: Uad vage prut.

Origineel geplaatst door razmatazz
Tenminste..... dat is hoe ik er over denk.
Heb hier een gebruikers vraag over.

Hoe kan het zijn, dat als je een willekeurige Uad plugin laad in je host, dat je host cpu soms per plug met 8% omhoog schiet.
Had dit met versie 3.9 en nu met 4.1 ook.
Heb die kaart in het verleden ooit eens aangeschaft omdat ik dan cpu kon besparen.
Maar ho maar....

Meerdere mensen die dit met een Uad kaart is opgevallen? en zo ja, is daar wat aan te doen, of is dit Uad eigen?

Omdat je ondanks dat de plugin zelf op de DSP draait toch nog CPU power gebruikt voor het routen van de audio van en naar je UAD-1 kaart.

Dit hebben alle DSP kaarten.....DSP wordt wel enigszins geromantiseerd wat dat betreft.

Re: Re: Uad vage prut.

Re: Re: Uad vage prut.

Origineel geplaatst door Acidfever
Omdat je ondanks dat de plugin zelf op de DSP draait toch nog CPU power gebruikt voor het routen van de audio van en naar je UAD-1 kaart.

Dit hebben alle DSP kaarten.....DSP wordt wel enigszins geromantiseerd wat dat betreft.

Zonde, want de meeste compressie plugs van goede huize, genereren nog minder cpu.

Dan koop je toch een 1178?

Ik wil heus wel die ouwe k-uad van je overnemen voor weinagh. ;)

H'm, vreemd, want hier heb ik dus totaal geen last van met mijn UAD-kaart. Als m'n UAD op 95% staat (dus m'n maximaal aantal plugins heb draaien) en verder geen "native" dingen heb geladen, heb ik een host CPU-load van onder de 10% voor een project met zeg 12 stereo kanalen, stuk of 6 monokanalen, uiteraard wat fx-returns (met UAD plugs) en nog wat midi erbij (meestal gebruik ik de Cambridge, LA2A en de plate 140).
Kortom, ik denk dat er iets met je PC aan de hand is. Check het UAD support-forum anders ff, want dit hoort echt niet.

koop dan ook een goede computer razz .. dit mag echt niet kunnen ... bij 2 uad plugs alleen heb je al 16 % cpu verbruik ?
heb net me logic gestart en als ik ultrabeat laad krijg ik 0,5 blokje in me cpu verbruik (welke lichtelijk oplicht dus ) .. als ik er een 1176 overheen zet nog steeds een half blokje .. heb er nog wat 1176's bij gegooit ( 3 op insert .. en 1 via een bus ) en veel innemen ? homaar .. volgens mij heb ik zo'n 50 blokjes per cpu ( heb een dual g5 2.0)

heb je per ongeluk amd controllers in je pc ? kan zijn dat je pci bus niet een al te grote load kan hebben en als ie dus van de cpu naar de uad kaart moet en weer terug dat ie daarmee andere audio via de pci blokkeert .. als je cpu het wel aankan maar je toestroom via de pci heeft problemen haal je niet het maximale uit je cpu en zou ie misschien een hogere load op je cpu kunnen creeren ..

forum : http://www.chrismilne.com/uadforums/

geef eens de specs van je computer

Origineel geplaatst door MadR
koop dan ook een goede computer razz .. dit mag echt niet kunnen ... bij 2 uad plugs alleen heb je al 16 % cpu verbruik ?
heb net me logic gestart en als ik ultrabeat laad krijg ik 0,5 blokje in me cpu verbruik (welke lichtelijk oplicht dus ) .. als ik er een 1176 overheen zet nog steeds een half blokje .. heb er nog wat 1176's bij gegooit ( 3 op insert .. en 1 via een bus ) en veel innemen ? homaar .. volgens mij heb ik zo'n 50 blokjes per cpu ( heb een dual g5 2.0)

heb je per ongeluk amd controllers in je pc ? kan zijn dat je pci bus niet een al te grote load kan hebben en als ie dus van de cpu naar de uad kaart moet en weer terug dat ie daarmee andere audio via de pci blokkeert .. als je cpu het wel aankan maar je toestroom via de pci heeft problemen haal je niet het maximale uit je cpu en zou ie misschien een hogere load op je cpu kunnen creeren ..

forum : http://www.chrismilne.com/uadforums/

geef eens de specs van je computer

Ben er al achter wat het is, het is Ableton, heb het ook getest in Cubase en daar werkt het perfect.
Ableton vanaf versie 5 geeft deze problemen en nog veel meer dan alleen met UAD.
Het is even wachten tot dat Ableton de zaken op de rails heeft weer, en dat kan even duren.
Mischien pas met versie 6.
Ze krijgen op moment een hoop gezeik over hun heen van andere users.

Maar geen probleem heb geduld, Cubase werkt ook perfect.

Origineel geplaatst door razmatazz
Ben er al achter wat het is, het is Ableton, heb het ook getest in Cubase en daar werkt het perfect.
Ableton vanaf versie 5 geeft deze problemen en nog veel meer dan alleen met UAD.
Het is even wachten tot dat Ableton de zaken op de rails heeft weer, en dat kan even duren.
Mischien pas met versie 6.
Ze krijgen op moment een hoop gezeik over hun heen van andere users.

Maar geen probleem heb geduld, Cubase werkt ook perfect.

ik dacht al .. naja gelukkig is de oorzaak bekend ... trouwens kan je niet bouncen in ableton ? dan ben je die cpu hog kwijt en hoef je niet via cubase dingen te bouncen en dan in ableton in te laden .. dat is mij persoonlijk te omslachtig .. al heb ik vroeger wel gedaan toen me uad alleen nog op me pc draaide en ik wat live op een g4 deed ..

Back