Wie is de beste vage shit producer?

Origineel geplaatst door Fredd-E
de laatste Boards of Canada release... welke bedoel je dan precies???

Ik kan me namelijk niet echt herinneren dat ik persoonlijk iets van BoC vind tegenvallen... maar ben dan ook wel echt een fan van hun dromerige muziek...

Hij zal wel Geogaddi bedoelen. Die vond ik ook zwaar tegenvallen. Ik heb hem 1 keer gehoord en toen wist ik genoeg. BoC is nogal bezig het kunstje uit te melken waar ze goed in zijn. Wat mij betreft is niet elke scheet die ze laten een succes. Er zullen op Geogaddi best goeie tracks staan, maar 23 tracks vind ik dan gewoon weer veel te veel. Skip de helft en je houdt wat aardigs over. Tijd voor iets nieuws.

Vaag?

Godspeed you black emperor
Radio Massacre International
Deze lui hebben nummers van gemiddeld 20 minuten, veelal geimproviseerd, maar wel supergaaf

de laatste 3 cdees van radiohead

en op de niet electronische tour in de categorie knalharde teringherrie maar ondertussen om de halve maat van toonsoort, maatsoort en tempo veranderen

- meshuggah
- fantomas
- dillenger escape plan

Voor mij is dat toch moodyman, bewijst keer op keer dat house geen goedkoop product is 8> Ook vanwaar die man zijn samples haalt...die steken toch met kop en nek boven de 80 recyclage ala sharam jay. En dan heb ik het nog niet over die andere vage drol die hij met norma maakt.

Vage artiesten...dat zijn er veel te veel om op te noemen...the orb, afx, autechre, akufen, pan sonic, oval (hun diskont 94 klinkt alsof cd's overslaan...ja echt waar), fennesz (denk aan ambient met vlagen gitaar helemaal gedompeld in feedback en distortion) en boards of canada natuurlijk...alleen al die verwijzingen naar occultisme en wiskunde al :halleluja .
Onder de rockliefhebbers onder ons: pink floyd, godspeed you black emperor en my bloody valentine.

Btw...het hele warp-catalogus is best vaag...en steengoed :okdan:

Vage shit producers.

Vage shit producers.

De Shygella dan wel de Salmonella bacterie.

ISPdeRuiter

Re: Vage shit producers.

Re: Vage shit producers.

Origineel geplaatst door ISPdeRuiter
De Shygella dan wel de Salmonella bacterie.

ISPdeRuiter

Een broodje kip van de nu reeds opgedoekte Surinamer bij op de hoek deed ook wonderen....

Misschien wel enigszins offtopic, maar.... zijn er nog wel eens ergens feestjes waar ze dit soort muziek draaien. Of waar een van deze artiesten komen optreden ofzo, aangezien het toch nogal wat fans heeft.

mn broer draait veel Curley, Warp, unit M enz.

meestal op krakersfeesten
. Je had altijd eens in het jaar Teknival in nederland,:halleluja
een illigaal, iedereen neemt zn soundsytem en zn aggregaat mee en we gaan pas weg als er 1000 ME-ers met honden het veld op komen rennen- feest.

dat van die ME-ers dat gebeurde de laatste paar jaar helaas al op de eerste dag. Voor Teknival moet je tegenwoordig dan ook uitwijken naar Frankrijk of Tsjechië.

maar een teknival in Nederland zou ik wel weer te gek vinden

PICT0019_001.sized.jpg

teknival by night
PICT0028_001.sized.jpg

wall of sound

Origineel geplaatst door Modular Marty
Misschien wel enigszins offtopic, maar.... zijn er nog wel eens ergens feestjes waar ze dit soort muziek draaien. Of waar een van deze artiesten komen optreden ofzo, aangezien het toch nogal wat fans heeft.

Ik hoor dat wel vaker van mensen, dat ze het vreemd vinden dat er zo weinig aandacht aan word gegeven, zo heel af en toe kom ik ineens een tentje binnenlopen met aparte muziek, en een tijdje terug had je nog dat warp feest in Amsterdam. Waarom ga je zelf geen feestjes geven, die creaties van jou zijn anders ook Behoorlijk vaag.

Buckfunk 3000 heb ik een keer live gezien (volgens mij op TEGENTONEN toen Alec Empire er ook was)....zwaar te gek en superdansbaar.

Dat nummer met die lach (Josh Wink?) da's ook vaag.

Mouse on Mars is ook heel vaag geworden, maar meteen ook minder leuk...net als bij Autechre idd.

Mijn favo vage shit is toch wel Butthole Surfers.

[
als we dan tog in bij warp records zijn mag square pusher zeker niet ontbreken . mischien kwa persoonlijkheid iets minder gestoort als aphex maar als je een composer op je plee hebt hangen ben volgens mij niet helemaal "normaal" met muziek bezig .
maar damn wat kan die man met breaks om gaan :halleluja

Attachments

• squarepusher.jpg
    squarepusher.jpg
    24,3 KB · Bekeken: 159
Poeh, vage muziek.......daar heb ik wel heel wat van geloof ik :) Ik ga maar even niet allerlei namen opzoeken want daar ben ik op dit moment te lui voor. Maar dingen als Autechre, Monolake, Speedy J (Public Energy no. 1!) e.d. weet ik zeker te waarderen. Andere dingen gaan me soms wat ver maar heb ik wel liggen, zoals bijvoorbeeld bepaalde tracks van de Clicks & Cuts 2 compilatie. Daar liggen toch wel de grenzen voor mij denk ik, want sommige nummers zijn echt niet om aan te horen gewoon.

De beroemde OHM driedubbelaar heb ik ook en daar ben ik heel blij mee, het is een mooi document. Maar ook daarvan zijn sommige tracks niet aan mij besteed, om het zo maar te zeggen.

Gisteren nog een CD gekocht van T. Raumschmiere - "// Random Noise Sessions Vol. 1", echt iets voor mij :okdan: Van het (Duitse?) label Shitkatapult.

Ik krijg zelf ook zin om weer eens een vage track te maken!

OHM!

OHM!

grappig woord eigenlijk "vaag", hollands voor het engelse "weird", of heb ik het mis?

ohm 3cd is inderdaad een mooi document. dvd (al heb ik liever de volledige films ipv korte clipjes) is zeker ook de moeite. ik heb er 2 (1 die bij cd's zat en 1 in dvd doosje...), maar alles staat natuurlijk ook op slk en youtube.

De term vage-shit misschien vervangen door niet alledaagse voor de grote massa bestemde muziek die niet gevoelig zijn voor trends en alle andere shit.

Vroeggahh:
Uiteraard Butthole Surfers met HairwaytoSteven en LocustAbortTechnician
Jesus&maryChain: Pshycocandy........me vader dacht dat m'n stereo stuk was
Coil
NON (BoydRice)
En natuurlijk de hardste (live) band ter wereld en nu steeds al bestaan ze helaas niet de SWANS lekker log/zwaar/traag hardcore (ja....echte hardcore van vroegahh niet die puberale shit van nu) praat ermaar eens over met een die-hard jaren tachtig-punker die ze gezien heeft in Paradiso&elders krijgt ie accuut weer last van z'n maag&darm.

En van nu:

Merzbow.....is niet vaag is gewoon noise uit z'n Laptop heeft weleens met analoge synths noise-cd gemaakt lijkt me erg interessant.
PAN SONIC (vroegahh Panasonic) de 1-ste werken hadden dezelfde intentie als de Swans door hun live-optreden ben ik meer gaan interesseren voor elektronische muziek was tevens de afscheidstournee v/d Swans=(
Ikeda
Voor alles wat alle clicks&cut cd's
AlvaNoto
AArgghhh....d'r is zoveel

Back