midi/audio laptop probleem

Freaksomnia

Stamgast
Hardstikke leuk zo'n laptop....maar...

Ik heb zo'n behringer BCR2000 voor mijn laptop en gebruik de midi daarvan ook, nou werk ik met ableton live en wil ik het geluid van mijn midi en audiocombineren (logisch ja) nu is de output van mijn laptop niet snel genoeg en is de midi dus sneller ( iets dat ik niet verwacht had ), hebben andere mensen dit probleem????

Hebben andere laptopgebruikers die ableton live draaien problemen met hun soudcard en wat voor een soundcard heb je????

Ben eigenlijk op zoek naar een advies over een goede kleine en simpele audio/midi I/O voor mijn laptop, die zorgt dat de audio en de midi tegelijkertijd aankomen???

weet verder iemand hoe ik de latency van mijn midipoorten kan testen?????

Hartelijk bedankt allemaal,
Freaksomnia, no sleep till it's morning........

het is mischien wel handig om te vermelden wat voor een laptop je hebt en of welke gekuidskaart je gebruikt.
Mocht je een windows laptop met interne geluidskaart gebruiken dan zal dat wel wat latency opleveren.
in dit geval zou je eens http://www.asio4all.com/ kunnen checken. maar een externe asio/wdm is welicht een betere oplossing. suc6

Ja die ASIO heeft bij mijn laptop (3,5jaar oud ding van de aldi) wonderen verricht! In reason van 40 naar 2ms latency :)

Verder heeft TS het over latency op het midikanaal? Bij mijn weten heeft midi 0,0 latency...

laptop

laptop

IK draai met een amd64 3000(1,8 ghz) en midilatency begint altijd bij 0,8ms niet hoorbar dus, ik heb de asiodrivers geprobeert maar daat schiet ik niks mee op de audio loopt nog steeds zo'n 95 miliseconde achter...........

Wie gebruikt er nog meer ableton ?? audio en midi tijd code tegelijkertijd en heeft gelijke output van beide ?????
wat voor een soundcard heb je dan en wat voor een laptop????

bedankt alsvast jongens maar die asiodrivers4all werken niet zo mooi bij mij.

Greetz Geert

Origineel geplaatst door Gouranga
Ja die ASIO heeft bij mijn laptop (3,5jaar oud ding van de aldi) wonderen verricht! In reason van 40 naar 2ms latency :)

Verder heeft TS het over latency op het midikanaal? Bij mijn weten heeft midi 0,0 latency...

het betreft hier een audio latency }:|

Dan zou je toch echt eens voor een goede kaart moeten kijken maar 95 is wel erg extreem.
En midilatency staat niet vast of zo, verschillende resultaten met verschillende midirouters, bekabeling en setup.

ik gebruik ook ableton met een behringer midicontroller in combinatie met een edirol fa-101 en een ibook. ik ben overgestapt van een acer 3200 64bit want die was ook erg traag en onbetrouwbaar.

hoe bedoel je traag en onbetouwbaar?

werkte het niet samen? en welke midi outs gebruik je die van de fa-101.......
Ik zit erover te denken een e-mu met een pcmia kaart aan te schaffen iemand daar ervaring mee... ze zeggen dat je cpu niet belast wordt door DSP, werkt dit echt zo goed?

Back