Welke Synths in purple rain???

aestrid

Stamgast
wie weet , ben heel nieuwsgierig namelijk

polysix , syncussion , clap trap?

Het klinkt wel zo , maar is het ook zo?

Als je zegt Prince, zeg je Oberheim OB-Xa. Maar of dat ook in deze track het geval is ?

De drum's zijn in ieder gaval een LinnDrum :halleluja

Origineel geplaatst door atario
De drum's zijn in ieder gaval een LinnDrum :halleluja

waarvan de rimshot naar beneden getransposed is
althans zo luidt de mare
ja jongens ik ben er ook nooit bij geweest

De drums is in Purple Rain getriggerd aan een Linndrum. Werd in die tijd live wel vaker gedaan door oa Duran Duran en Bruce Springsteen.

Ik was er zelf ook niet bij maar aan de timing te horen is dit geen machine. Ook de expressie in de hi-hat en de bekkens krijg je niet uit een Linndrum. :) Trouwens, ik wist tot ik de plaat kocht niet dat Purple Rain live is. :)

Dit stond in het boekje:

"I Would Die 4 You", "Baby I'm a Star", "Purple Rain" recorded live at 1st Avenue in the summer of '83 blablabla

Ik hoor een Yamaha CP70 vleugel, echte strijkers, die hoge synth kan vanalles zijn, op het eind neig ik inderdaad naar een oberheim... maar das idd effe de vraag. :)

Groetjes,

Wout

Origineel geplaatst door wouw
Als je zegt Prince, zeg je Oberheim OB-Xa. Maar of dat ook in deze track het geval is ?

Je bent JX3P, Prophet 5 en Prophet VS vergeten
Oh ja, ook de DX7 en de EMU III.

Ik geloof dat Prince zowat alles gebruikt waar geluid uit komt...

En de Yamaha CP-80, Oberheim OB-X, OB-8, 4-voice niet te vergeten. Hij was in die tijd een Oberheim liefhebber. De Sequential Prophets werden niet eens gebruikt om tegen aan te leunen. In de jaren 80 was Oberheim/Prophet 5 de Gibson/Fender discussie uit de jaren 60/70.

Daarentegen gebruikte hij wel weer de clap eprommetje uit de Sequential Drumtracks.

kijk even hier , voor info over Prince en Dr. Fink.
Oberheim werd toen door heel veel bands gebruikt, persoonlijk vind ik de Prophet 5's net wat lekkerder klinken (Mike Lindup - Level 42 bijvoorbeeld ) :okdan:

Back