Wat synth termen en uitleg...

barn

Detroit nerd
Ik ben al zo'n anderhalf jaar voornamelijk bezig om knutselenderwijs en op gevoel wat aan muziekmaken te doen. Een beetje uitvogelen wat mijn stijl is en hoe ik dat kan bewerkstelligen. Ik gebruik hiervoor Reason 2.0.
Sinds kort eindelijk ontdekt hoe ik mijn gewenste welbekende swing/funk moet creëeren zeg maar. En volgende stap gaat wat meer richting het werkelijk begrijpen van synths, zodat ik wat meer mn geluiden desgwenst kan sturen in de richting die ik wil. Heb vandaag de manual van de Reason Synth doorgelezen (jaja nu al ;) ), en daar werd ik wel wijzer van. Alleen wil ik alles weten. Ik wil alle termen snappen. En alle technieken onder de knie krijgen. Heb vandaag veel gelezen in oude topics op de site. Veel erg leerzaam...

Wat ik me afvraag. Zijn er sites waar het technische zeg maar vanaf het begin wordt uitgelegd? Tutorials?

Of heeft iemand tips waar te beginnen? Interessantste facetten van de synth?

Ik wil graag leren...;)

Ik heb bijna de hele dag het archief doorgepluisd....veel gelezen...erg interessant allemaal... maar nergens staat alles bij elkaar zeg maar... overal hele kleine dingetjes en door de termen die dan vaak niet ken snap ik het toch niet echt meer...

Ik vroeg me dus af of het ergens een beetje beknopt stond...
Misschien in een topic hier wel, die ik nog niet gevonden heb?

Nord Modular

Nord Modular

Ik vind de Nord Modular handleiding (als pdf te downloaden bij clavia.se) altijd een goede referentie. Hier worden veel basisprincipes van synthese uitgelegd. En voor hele gefreakte dingen kun je je altijd wenden tot de handleidingen van de Doepfer A-100 op doepfer.de ;)

En tja.. specifieke vragen kun je altijd hier op 't forum stellen..

Tsja de een leert makkelijker/sneller uit boeken en de ander van een modulair systeem. (hard/software)
Denk wel dat het slim is om je theorie met praktijkdingen bijv in reason uit te proberen.

Lees deze site maar eens door:
http://www.studiocovers.com/articles.htm

heej Thnx for the tips....
Heb wel redelijk basiskennisje...maar wil eigenlijk na een anderhalf jaar echt weten wat ik doe...;)
Echt de basis kennen...het is dus nu tijd voor een handleidinkje... ik denk dat ik dat boek maar ga aanschaffen... ik zou toch al meer moeten lezen...:P

Thnx again, en meer tips zijn altijd welkom...

Back