Re-edit maken in Ableton

Weird Science

Ingeburgerd
Hallo, ik heb een vraag over het maken van re-edits/remixen van bestaande tracks in Ableton. Ik gebruik een bestaande track die ik warp (lukt me eindelijk na het zien van het fimpje hier)

Stel je voor ik wil de intro verlengen van 4 bars naar 8 bars zodat ik meer tijd heb om de track in te mixen. Ik maak dan een loop van de eerste 4 bars maar hoe maak ik er een aparte clip(?) van en is er een manier om je hele track standaard op te delen in bijv: blokken van 4 bars. Ik begrijp hoe ik moet switchen van clip naar clip in de session overview maar je track opdelen in clips kan ik niet helemaal volgen.

Ik ben niet van plan om te gaan dj'en met live maar ik wil gewoon re-edits/remixen maken zodat tracks iets langer of juist korter zijn. Het genre is house/prog en het zijn voor 99% mp3's (maakt het uit of het mp3 of wav is?)

Als iemand me een beetje wegwijs kan maken hiermee dan zou ik diegene erg dankbaar zijn.

Thanks!

Aad

mp3's zijn meestal van mindere kwaliteit .. wav's zijn altijd beter

Re: Re-edit maken in Ableton

Origineel geplaatst door Weird Science
Hallo, ik heb een vraag over het maken van re-edits/remixen van bestaande tracks in Ableton. Ik gebruik een bestaande track die ik warp (lukt me eindelijk na het zien van het fimpje hier)

Stel je voor ik wil de intro verlengen van 4 bars naar 8 bars zodat ik meer tijd heb om de track in te mixen. Ik maak dan een loop van de eerste 4 bars maar hoe maak ik er een aparte clip(?) van en is er een manier om je hele track standaard op te delen in bijv: blokken van 4 bars. Ik begrijp hoe ik moet switchen van clip naar clip in de session overview maar je track opdelen in clips kan ik niet helemaal volgen.

Ik ben niet van plan om te gaan dj'en met live maar ik wil gewoon re-edits/remixen maken zodat tracks iets langer of juist korter zijn. Het genre is house/prog en het zijn voor 99% mp3's (maakt het uit of het mp3 of wav is?)

Als iemand me een beetje wegwijs kan maken hiermee dan zou ik diegene erg dankbaar zijn.

Thanks!

Aad

je hebt je clip in arrangenment.
je knipt je loop (ctrl-E) en kopieert deze, dan switch je naar sessionview en paste de clip heel simpel in je track.

zo kun je je hele track in loops onderverdelen.
dus copy/paste van arrangement naar sessionview

ik geloof dat dit is wat je bedoeld?
:biertje:

He Madr, bedankt voor je reactie.

Het zijn gekochte downloads van bijv: Beatport of Traxsource dus de kwaliteit is 320 kbps en daar ben ik tevreden mee.

Ik wil gewoon de intro's of outro's inkorten of verlengen of bepaalde stukken langer door laten spelen... of op een bepaald stuk een filter er door heen gooien. De track gewoon net iets anders maken zodat ik iets unieks heb.

Re: Re: Re-edit maken in Ableton

Re: Re: Re-edit maken in Ableton

Origineel geplaatst door krachtwerk
je hebt je clip in arrangenment.
je knipt je loop (ctrl-E) en kopieert deze, dan switch je naar sessionview en paste de clip heel simpel in je track.

zo kun je je hele track in loops onderverdelen.
dus copy/paste van arrangement naar sessionview

ik geloof dat dit is wat je bedoeld?
:biertje:

Thanks gozer dit is precies wat ik bedoel maar daar heb ik toch nog een vraag over. Is het nodig om telkens een nieuwe loop te maken of kan ik meerdere loops plaatsen in een track?

Eigenlijk wil ik heel de track indelen in bijv:

intro (loop1) no beat just highs (loop2) build up (loop3) breakdown (loop4) mayhem (loop5) outro (loop6)

Ik begrijp dat met jouw methode ik dit ook kan bereiken maar ik vraag me af of het in een keer kan. Ik heb nu geen toegang tot Ableton maar als ik thuis ben dan ga ik jouw methode gelijk proberen.

Nogmaals bedankt!

Re: Re: Re: Re-edit maken in Ableton

Re: Re: Re: Re-edit maken in Ableton

Origineel geplaatst door Weird Science
Thanks gozer dit is precies wat ik bedoel maar daar heb ik toch nog een vraag over. Is het nodig om telkens een nieuwe loop te maken of kan ik meerdere loops plaatsen in een track?

Eigenlijk wil ik heel de track indelen in bijv:

intro (loop1) no beat just highs (loop2) build up (loop3) breakdown (loop4) mayhem (loop5) outro (loop6)

Ik begrijp dat met jouw methode ik dit ook kan bereiken maar ik vraag me af of het in een keer kan. Ik heb nu geen toegang tot Ableton maar als ik thuis ben dan ga ik jouw methode gelijk proberen.

Nogmaals bedankt!

tuurlijk,
je kunt je loop in sessionview ook copy/pasten in een andere scene in diezelfde track, daarna verschuif je gewoon je markers naar de positie waar je je nieuwe loop wilt hebben.. klaar!
:D

Hij gaat lekkerrrrrrrrrrrr... die methode van jou werkt super!!! Wat ik fout deed is dat ik onderin in de clip zelf die loops probeerde te maken maar dat moet je gewoon bovenin bij arrangement view doen en dan gaat het probleemloos mits je je track goed gewarped hebt natuurlijk ;-)

Alleen snap ik niet waarom jij ctrl+e doet? Als ik dat doe houd ik alleen dat stukje over wat ik wil loopen ipv de hele track. Ik gebruik daarom gewoon ctrl+v en dan paste

In ieder geval bedankt want nu kan ik m'n eigen re-edits gaan maken!!!

Thanks!

Back