Ernst_Hill
Gepokt en gemazeld
Blijft een van de vetste vocoder sounds aller tijden....de Cylons.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
en daarbij een ringmodulator...de cylons zijn gemaakt met een EMS vocoder
jaaaaaaha... ik zei over het algemeen...
en blokgolf klinkt ook minder, gelukkig heb jij een superzaagtandenknarsende vocoder![]()
mja wat is ruiger... een zaagtand heeft meer harmonischen dus zal de boel beter verstaanbaar zijn... een blokgolf kan ook wel maar niet echt met een 10 bands voco... een voco slechts gebruiken voor wat wazige klanken is nutuulk een beetje zonde, er moet wel wat te horen zijn qua text...Hoezo is een blokgolf minder goed? Dat maakt het toch alleen ruiger?
eerst het mic signaal compressen/limiten zodat de boel lekker plat de voco in gaat is ook wel een pre trouwens...
tsja het is maar hoe ver je daar in wil gaan, ik vind het vrij nonsense maar goed... een vocoder filtered de boel toch dusdanig dat je geen zak meer hoort of het nu wel of niet een digi compressor was...Goeie tip. Kan dat ook met een blackfinger? Want ik wil als't even kan het signaal 100% analoog houden.

idd, en niet met een zachte gay want dan ben je aan het agggtukuleren...erg duidelijk arrttikulerrrennn
ja maar dan ben je het hele karakter van de voco weer kwijt... da's net zoiets als een kick in een heel dik vet mega ultra groot reverb bad te laten zwemmenMet die FX erachter kan je dat smeerbare geluid maken,
ja maar da's ook de bedoeling van de vocoomdat die voco best staties klinkt.

Ik heb deze opstelling ook nog even getest:
1. microfoon
2. MAM VF-11
3. MF-102+CP-251
4. PT-909 (of guyatone PS-007)
5. CS-505 (stereo out)
6. retroverb (of hele korte delay)
(7.) JomoX M-resonator (maar dat is toch weer te veel van't goeie)
Daar kreeg ik een behoorlijk 'sappig' ceylon geluid mee, maar moest idd erg duidelijk arrttikulerrrennn

van wie?want dan krijg ik gezeur over copyrights
qua wat?en gebeurt er nix meer