Cylons

Blijft een van de vetste vocoder sounds aller tijden....de Cylons.

jaaaaaaha... ik zei over het algemeen...
en blokgolf klinkt ook minder, gelukkig heb jij een superzaagtandenknarsende vocoder :D

Hoezo is een blokgolf minder goed? Dat maakt het toch alleen ruiger?
Of is dat juist het nadeel(wat ik eerder als voordeel beschouw)?

Hoezo is een blokgolf minder goed? Dat maakt het toch alleen ruiger?
mja wat is ruiger... een zaagtand heeft meer harmonischen dus zal de boel beter verstaanbaar zijn... een blokgolf kan ook wel maar niet echt met een 10 bands voco... een voco slechts gebruiken voor wat wazige klanken is nutuulk een beetje zonde, er moet wel wat te horen zijn qua text...

eerst het mic signaal compressen/limiten zodat de boel lekker plat de voco in gaat is ook wel een pre trouwens...

eerst het mic signaal compressen/limiten zodat de boel lekker plat de voco in gaat is ook wel een pre trouwens...

Goeie tip. Kan dat ook met een blackfinger? Want ik wil als't even kan het signaal 100% analoog houden. Kijk en het wazige geluid is voor mij geen drempel(zie hand tekening).

Goeie tip. Kan dat ook met een blackfinger? Want ik wil als't even kan het signaal 100% analoog houden.
tsja het is maar hoe ver je daar in wil gaan, ik vind het vrij nonsense maar goed... een vocoder filtered de boel toch dusdanig dat je geen zak meer hoort of het nu wel of niet een digi compressor was...
dus is echt gewoon compleet te verwaarlozen... maar je bent nu eenmaal van de analooggestapo :D

:) Misschien moeten er gewoon wat audio voorbeeldjes geplaatst worden?!!

ook leuk :D

Laatst gewijzigd:
Vocoder

Vocoder

Vraag me af of de maker de code van dit dingetje niet wil doneren aan een open cource VST bouw groepje?

de maker James J. Clark zegt:
NOTE: This program is no longer being supported. Don't send me any email about it. Read the help file

Als hij het zou vrijgeven heeft hij geen last meer van mail, en is er een mooi vocodertje beschikbaar voor iedereen.

Cyclonix bied misschien een alternatief ..

http://www.cim.mcgill.ca/~clark/cylonix.html

Ik heb deze opstelling ook nog even getest:
1. microfoon
2. MAM VF-11
3. MF-102+CP-251
4. PT-909 (of guyatone PS-007)
5. CS-505 (stereo out)
6. retroverb (of hele korte delay)
(7.) JomoX M-resonator (maar dat is toch weer te veel van't goeie)
Daar kreeg ik een behoorlijk 'sappig' ceylon geluid mee, maar moest idd erg duidelijk arrttikulerrrennn

Met die FX erachter kan je dat smeerbare geluid maken, omdat die voco best staties klinkt. Maar ik ga het zeker testen, thanx 6. Dan blijven alleen de CS-505 en de retroverb erachter voor't stereo effect.

Met die FX erachter kan je dat smeerbare geluid maken,
ja maar dan ben je het hele karakter van de voco weer kwijt... da's net zoiets als een kick in een heel dik vet mega ultra groot reverb bad te laten zwemmen
omdat die voco best staties klinkt.
ja maar da's ook de bedoeling van de voco :D

maar probeer maar eens FX er voor, word dan aanzienlijk spectaculairder
(ook qua verstaanbaarheid en minder steriel denk ik)...

Laatst gewijzigd:
Ik heb deze opstelling ook nog even getest:
1. microfoon
2. MAM VF-11
3. MF-102+CP-251
4. PT-909 (of guyatone PS-007)
5. CS-505 (stereo out)
6. retroverb (of hele korte delay)
(7.) JomoX M-resonator (maar dat is toch weer te veel van't goeie)
Daar kreeg ik een behoorlijk 'sappig' ceylon geluid mee, maar moest idd erg duidelijk arrttikulerrrennn

Hmm.. geluidsvoorbeeldje? Is anders nogal theorie zo.. ;)

Helaas ik kan nix met geluid op de comprutter. dat eindigd meestal in grote vloek salvo's en meestal gaat er daarna iets kapot. Dus ik heb me voor genomen nix meer met geluid op de cumprotter te doen, da's beter voor m'n rust en mijn spullen blijven langer heel.

Ik gebruik mijn PC idd alleen voor't internet. Het lukt me zowiezo niet om ook maar iets wat ik in de studio op CD-R heb gezet op het net te plaatsen, want dan krijg ik gezeur over copyrights en gebeurt er nix meer. Anders had ik ook wel eens wat rustige onrust nr's op SF gezet. Van muziek en PC's krijg ik alleen maar ernstige hoofdpijn verschijnselen. Dus ik probeer het niet meer, want ik heb een vrij kleine geduld spanne.

Back