Pff ik kom er echt maar niet uit

Hey, ik heb het volgende probleem:

Mijn apparatuur:

Roland SH2000
Korg EA-1
Korg ER-1
Yamaha CS1X

M audio audiophile USB met alle nieuwste drivers

Behringer UB1002FX mixertje

Ik wil dit allemaal aansluiten zodat ik het volgende krijg:

Als ik op een synth iets opneem op de computer wil ik (sonar):

-Horen wat er op de computer afgespeeld wordt
-Tegelijk horen wat ik inspeel.

DIT LUKT ME GEWOON NIET :(

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg>> ik ben je echt superdankbaar :luv:

Thanks, maar dit werkt gewoon op de een of andere manier niet... Moet ik dan mijn speakers direct op de audiophile zetten? of via monitor op de mixer?

om geluid weergave te verkrijgen lijkt het me handig als je de output van je computer over de boxen of versterker zet
dus synths op de mixer de output van de mixer in je computer waar je de track selecteert waar je op wilt nemen
(anders hoor je m niet ) en dan de output van je computer naar je versterker,stereotoren of direct in je monitors(aktief)

dan moet het als het goed is echt werken anders moet je effe de instellingen van het programma waar je mee werkt is nakijken of ze goed zijn ingesteld (maar meestal werkt dit automatisch)dus hoor je je geluid altijd wel mar je kan de instellingen naar eigenwens instellen
lees het help programma van sonar is kijk bij audio nstellingen
of kijk wat de geluidskaart instellingen zijn .
grt tjebbe

Ik weet niet of er verschillen zijn op dit gebied tussen Ableton en Sonar (ik werk alleen met de eerste), maar mijn synths staan via de mixer op de externe input van de audiophile USB, die vervolgens via USB mijn computer ingaat en de monitors (voorversterkt) staan op de externe output van de audiophile. Als ik dan in Ableton een audiotrack aanmaak, dan hoor ik de audio van de synth die ik wil opnemen. Heb ik opgenomen dan hoor ik de track. Vervolgens zou ik met dezelfde synth een ander geluid in een nieuwe audiotrack kunnen opnemen terwijl ik de oude track kan blijven afluisteren. Zo werkt het in ieder geval via Ableton. Werkt dit niet voor jou, dan lijkt het mij iets met de instellingen van Sonar te maken hebben.

woh.. ja wat jullie voorleggen heb ik al eens geprobeerd... Zou het kunnen dat mijn USB Audiophile Direct monitoring niet ondersteund?? Of moet ik hem op een lagere bitrate zetten of iets dergelijks?

Back