[Sonar5] Halve nootwaarde erbij

karstieman

Super K
Ik ben sinds kort aan het stoeien met Sonar5, maar nu zit ik met een probleem waar ik niet uitkom.

Als ik in Sonar5 naar de Score weergave ga en ik wil een noot met de helft van de waarde verlengen -door een een puntje aan te hangen-, dan lukt dit niet. =(
Ik kan wel het puntje aanklikken, maar klik ik dan op een noot in de notenbalk, dan gebeurt er niets.
Ook als ik bijv. een kwartnoot selecteer om nieuw in de notenbalk te schrijven icm het puntje, dan schrijft het programma toch geen noot met een punt.

Iemand een idee hoe dit wel moet ?

Re: [Sonar5] Halve nootwaarde erbij

Origineel geplaatst door karstieman
Ik ben sinds kort aan het stoeien met Sonar5, maar nu zit ik met een probleem waar ik niet uitkom.

Als ik in Sonar5 naar de Score weergave ga en ik wil een noot met de helft van de waarde verlengen -door een een puntje aan te hangen-, dan lukt dit niet. =(
Ik kan wel het puntje aanklikken, maar klik ik dan op een noot in de notenbalk, dan gebeurt er niets.
Ook als ik bijv. een kwartnoot selecteer om nieuw in de notenbalk te schrijven icm het puntje, dan schrijft het programma toch geen noot met een punt.

Iemand een idee hoe dit wel moet ?

Je moet het inderdaad op de laatste manier doen. Let er wel op dat SONAR niet altijd de noot als een nooit met punt weergeeft, omdat hij het aanpast aan de totale score. Je kunt wel checken of hij een verlengde noot heeft neergezet door met de rechter muisknop op de noot te klikken. Hier zie je dan het aantal ticks dat die noot lang is. Een achtste noot bijv. is dacht ik 60 ticks, met een puntje is het dan 90 als het goed is.

Back