606 In Fruity?

Michael U

Stamgast
Hoi forum leden..

misschien een domme vraag, maar kan ik m'n 606 aansturen met fruity?
tot nu toe is het me na veel kloten nog niet gelukt..
wie kan me helpen?
groetjes

ok, maar ik kan hem wel aansturen met een andere synth...
met midi/din sync..

Aha dinsync, ja das alleen syncen. Je moet voor een dinsync wel een midi-2-dinsync kastje hebben.

Origineel geplaatst door Arv
Aha dinsync, ja das alleen syncen. Je moet voor een dinsync wel een midi-2-dinsync kastje hebben.

ja de msy2.. die heb ik.. synckabel ook.. midi kabel ook..

Misschien dat je in Fruity Loops nog zoiets als MIDI-sync moet activeren naar de MIDI-poort die je gebruikt voor de 606?

Oh ja, en gooi een adapter aan de MSY. In de handleiding staat dat ie het zonder ook wel doet maar dat is bij mij nog niet gelukt.

Origineel geplaatst door Sly Dog
Misschien dat je in Fruity Loops nog zoiets als MIDI-sync moet activeren naar de MIDI-poort die je gebruikt voor de 606?

Oh ja, en gooi een adapter aan de MSY. In de handleiding staat dat ie het zonder ook wel doet maar dat is bij mij nog niet gelukt.

ok hoe configureer ik die midi poorten enzo dan?

Ik heb geen fruityloops, maar er zal vast wel ergens een menu optie genaamd settings of preferences zijn en dan een tabblad midi of sync. Create of transmit midi clock signal of iets dergelijks aanzetten. en als je meerdere midi outpoorten hebt, ook de juiste selecteren.

Inderdaad moet je mastersync out nog aanzetten, en als je FL6 gebruikt ook in het midi-menu nog kiezen of hij midi clock (dat wil je) of MTC (dat wil je niet) uitstuurt. Volgens mij stuurt hij daarna de sync standaard uit op alle actieve midi outputs.

thanks
het werkt

Back