In welke yamaha synth/module zit die bekende lateley bass

Origineel geplaatst door Acidfever
Kun je door zelf Formants in te laden geen andere waveforms aanbrengen in de Fs1r eigenlijk?

Even uit mijn hoofd hoor, maar andere waveforms kun je voor zover ik weet niet inladen in de FS1R. Wat je volgens mij wel kon inladen (met bepaalde software) waren nieuwe formant-sequences, oftewel Fseqs in Yamaha taal. Dit zijn een soort "minisequencertjes" waarmee je de formants (m.a.w. de operators die een formant bevatten) kunt aansturen. Je kunt daarmee dus o.a. de vocaalachtige phrases maken die in sommige gevallen net gesproken zinnetjes lijken.

Leuk allemaal (en redelijk uniek geloof ik) maar of het muzikaal erg bruikbaar is......het wordt pas leuker als je die Fseqs toepast op operators die gewoon onderdeel zijn van een synthpatch; kun je toch een soort van loops gebruiken in je FM-synth :W

Sowieso heb ik met dat hele formantgedeelte nog maar weinig gedaan eigenlijk. Wel gebruik ik die zogenaamde "unvoiced" operators soms om noise-achtige patches mee te maken. Maar dat is ook het leuke van synths vind ik, je moet je niet altijd laten dicteren wat precies waarvoor bedoeld is maar gewoon je eigen gang gaan :)

Hmmm...da's toch wel balen. Kocht de Fs1r wel omdat ik in de veronderstelling was dat dit gewoon de meest uitgebreide FM synth was.

Zeker wel vette bak hoor....maar die waveforms had ik graag ook gehad.

Back