[Novation] Drumstation ?????

A

arno2000

Guest
Hallo,

Kan iemand mij het verschil vertellen tusse een novation drumstation v1 en v2?
Ik heb nu een airbase maar dit is niet echt mijn ding wil graag gelijk aan knoppen kunnen
draaien en niet eerxt door allerlei menu voor een parameter. Dus wil eens kijken of een drumstation
wat meer voor mij is.

Groet, Arno

De V1 had wat stabiliteitsproblemen die met V2 zijn opgelost (dacht ik). Daarnaast heeft de V2 volgens mij ook een wat ruimer bemeten voeding.
correct me if I'm wrong :)
Overigens heb ik vroeger een V1 gehad, waar een V2 eprom ingezet was en die ook voorzien was van een wat grotere voeding. Nooit problemen mee gehad. Nu heb ik na een tijdje weer een V2 teruggekocht, die ook lekker werkt.

Leuk ding, alle draaiknopjes van de 808 en 909 zitten ook op de drumstation plus dat alle klanken een pitch hebben, dus ook het koper met het knoppie op het front, alleen de extraas zoals midi en distortion zitten in menuus, zoek alleen niet naar de aan/uit schakelaar, dat knoppie zijn ze vergeten:confused: .

Hey arno

Uit zwolle toch... jij hebt met mark samengewerkt geloof ik...

Je zou inplaats van de airbase een xbase 09 moeten nemen dat is gewoon een desktop. ik snap wat je bedoelt wij hebben dat gehad met een virus rack dat is waardeloos de hele tijd naar zo'n menuutje kijken op een klein schermpje.

Bedankt voor de reacties.

richard2000 ik neem aan dat je bedoeld bij de versie 1 de distortion en midi optie in het menu zitten ipv de draaiknopen.
Ik kan een versie 1 kopen voor 70 is dit een goede deal?

Origineel geplaatst door Outback
Hey arno

Uit zwolle toch... jij hebt met mark samengewerkt geloof ik...

Je zou inplaats van de airbase een xbase 09 moeten nemen dat is gewoon een desktop. ik snap wat je bedoelt wij hebben dat gehad met een virus rack dat is waardeloos de hele tijd naar zo'n menuutje kijken op een klein schermpje.

Dan lever je alleen wel dik in op de polyfonie. Wel ff iets om rekening mee te houden.

Hallo Outback,

Veenedaal is het toch?
Een x base zou idd ook kunnen maar een drumstation lijkt mij ook een prima optie?

ja dat verhaal heb ik ook gehoord over die polyfonie... maar als je hem alleen met bassen gebruikt en daarna door een sherman heengooit heb je daar feitelijk weinig mee te maken toch.. maar ben wel benieuwd hoe dat nu eigenlijk zit met die polyfonie??????? ben namelijk van plan zo'n ding aan te schaffen een deze dagen!!?

ik ben niet bekent met een drumstation maar je zal er vast wel wat mee kunnen. maar ik denk dat analoog het beste is naar mijn mening.

ik heb een xbase09 gehad en ik gebruikte vaak idd alleen de bassdrum, weggedaan en een drumstation v2 gekocht
ik vind de drumstation v2 wel wat breder inzetbaar!
de geluiden zijn echt heel goed naar mijn inziens!

xbase

xbase

Die xbase bas is goed voor hardcore zeker als je hem door een sherman of ms20 heen gooit of ander analoge filterbank.
maar je kan er ook hele subtiele bassen uithalen ligt er maar net aan hoe ver je hem edit ..

De snare van de xbase is ook analoog en wordt eigenlijk pas mooi als je hem overstuurd en een korte decay en niet teveel xsnapp..

De rest zijn samples..

Ja maar is het niet zo dat zo'n drumstation puur op sample basis is en zeker niet analoog.. ben wel benieuwd wat je dan minder vond aan xbase. is ie moeilijk te bedienen of hoe zit het eigenlijk want volgens maar vooral als je hardcore maakt is de xbase beter dacht ik:engel: :)

rombraz: dus als ik een xbase koop dan heb ik er zeker wat aan voor de hardcore? weet jij toevallig wat het is met dat sommige er moeite mee hebben met dat ding te werken???

xbase

xbase

Ik gebruik alleen de bas en de snare die zijn makkelijk te pakken en te bewerken.
en de bas is ook zeker vet .

de hihat sectie laat de wensen over, als je een clap of een ride een crash hihat in wil voeren ,moet je eerst het HHsample menu in en vervolgens de clap ride crash cymbal invoeren op welke plek je hem wilt hebben heel omslachtig en niet erg vriendelijk.

dan zit er nog een lfo sectie op zelfde verhaal om hem te editten eerst het lfo menu in ...

kortom dat gebruik ik meestal niet.
De hihats haal ik uit de 606, en zo'n drumstation overweeg ik ook nog wel een keer voor de claps en de ride's enzo.

Hardcore

Hardcore

Voor hardcore is bas zeker geschikt zeer geschikt zelfs, als je die door een sherman heen gooit ,wordt die wel gruwlijk}:|

Nog ff een belangrijke vraag eigenlijk...?? hoe zit het met de OS want ik hoor dat die heel erg wankelt.. trek jij de bass er gewoon uit en blijft die goed lopen of verandert die telkens want dat moet ik niet hebben want ik wil niet gaan samplen..

bas

bas

Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad en ik heb hem 5 jaar geleden nieuw gekocht.

De potmeters wel even in de gaten houden als je er 1 koopt die willen nog wel eens stukgaan.

Bij mij is de basvolumepot stuk die je gebruikt omde bas erin tegooien gelukkig te omzeilen dmv de xtra outputs.

Maar als het de decay was geweest of 1 van de ander basparameters ben je wel zuur.

is het niet zo dat je er updates voor hebt?? wij werken met een vrius TI die je gewoon update via USB maar hoe zit dat mer die xbase?? hoe doe je dat en werkt het ook echt??

Back