[Yamaha] yamaha fs1r

the tall lad

https://soundcloud.com/ge
ik ben van plan om een fs1r aan te schaffen omdat ik helemaal verzot ben op fm synthese , momenteel gebruik ik de nord modular en de ni fm7 als voornaamste fm synths .ben heel erg te spreken over de fm7 omwille van zijn multistage envelopes en de mogelijkheid om een extern audiosignaal te laten moduleren door een operator(ideaal voor die digitale crunch over je beats te smeren -),nu vroeg ik mij af of diit ook mogelijk is met de fs1r?
(dus de fs1r niet als effectbak gebruiken maar wel als modulator voor eeen externe audio bron)
en hoe zit het met de envelopes van de fs1r?standard adsr of multistage ?

thanks

nee je kunt geen extern audiosignaal laten moduleren door een operator...

maar de envelopes zijn wel multistage!

kan ik nog aan toevoegen dat de FS1r me iedere keer weer verbaasd. 't Is echt een beest!!

en wat voor envelopes zijn dat dan, adhsr? ..

spijtig van die audio in .

ah een plaatje

Attachments

• fs1r_multistage.jpg
    fs1r_multistage.jpg
    18,8 KB · Bekeken: 114
Waarom geen SY77/SY99? Die heeft loopable 8 stage EG's en je kan ROM-PCM's gebruiken in je FM-algoritme (wel geen extern signaal tenzij je specifiek voor de SY99 gaat en samples via MIDI sample dump of TX16W gaat inladen).

Ik denk dat de FS1R eerder als kracht heeft dat ie formants aankan (wat de SY's dan weer niet hebben).

Succes

:doei:

verschil tussen SY en FS1r lijkt me een kilootje of 10 :D en 1m2 ruimte...

plus dat de FS1r filters en formants heeft, en ook wat meer waveforms...

Volgens mij stond er gisteren een FS1r te koop op dit forum

Origineel geplaatst door Cecil

Ik denk zelfs dat het verschil een kilootje of 15 is :D.

Vette bak..zeker kopen!!!!

Fseqedit

Fseqedit

Is er hier iemand die goed met Fseqedit overweg kan ?

ik heb er al wel eens geluid mee kunnen maken, maar ik had nog niet echt het gevoel dat ik het helemaal snapte...

Re: Fseqedit

Origineel geplaatst door StiebZ

ik heb er al wel eens geluid mee kunnen maken, maar ik had nog niet echt het gevoel dat ik het helemaal snapte...

wat FSeqs betreft ben ik net zo ver als jij gekomen. Dat bewaar ik voor als ik later groot ben. De editor crashte ook net iets te vaak om er lekker mee te kunnen werken

ja die formant synthese is ook een van de redenen waarom ik voor de fs1r ga,hoewel de voornaamste reden nog altijd is dat ik een hardware fm synth in m'n setup wil (nord modular niet meegerekend )

fm is gewoon geil man;)

Inderdaad een hele vette machine, de FS1R. Een van de weinige synths waarvan ik echt spijt heb dat ik 'm heb weggedaan. Veel toffer dan de K5000 bijvoorbeeld. Ook een aparte synth, maar wel een die mij nooit helemaal te pakken heeft gekregen.

Maar, editten is klote en die kleine pieltoetsjes zijn bagger. Wat dat betreft is het verbazend hoeveel kracht Yamaha zo'n synth meegeeft (echt heel goed!) en wat 'n slechte interface ze daar vervolgens voor hangen...

Succes met je zoektocht. Mocht er meerdere vinden, geef me maar een seintje...:)

Jasper

Origineel geplaatst door StiebZ

PB eens naar forumlid Niff. De FSEQ editor is van zijn hand, dacht ik.

Origineel geplaatst door the tall lad
thanks ,ga nu het net afschuimen op zoek naar een fs1r

Krijg je geen spijt van! Is een geweldige module! Kilinkt superieur!
Je kunt de gebruiksaanwijzing downloaden van internet. Kun je zelf kijken wat de mogelijkheden allemaal zijn.
Veel succes ermee.
Pieter

Origineel geplaatst door Cecil

De Sy serie is er ook in rack formaat. TG77 bijvoorbeeld...

Back