Meest revolutionaire synth?

1. TB303
2. MiniMoog
3. Jupiter 8
4. Nord Modular

gr. Mario

Origineel geplaatst door mario
1. TB303
2. MiniMoog
3. Jupiter 8
4. Nord Modular

gr. Mario

Kwijlfactor is niet evenredig aan revolutionair!

Origineel geplaatst door ><i
Ik zeg nu iets heel heel raars:

MC303....

Want hoeveel grooveboxen zijn er nu ineens... allemaal gebaseerd op dat concept... ze waren toevallig de eerste...

;)

Ik vind dit helemaal niet raar ! Heeft veel los gemaakt De mc 303 ! Zeer veel zelfs.

Origineel geplaatst door bikkel

Inderdaad, wilde het net zeggen. Het feit dat je zelf een synth helemaal te gek vindt zegt niets over het revolutionaire gehalte ervan :D

Ik ga zonder twijfel voor een EMS VCS3. Deze 3 VCO monofone modulaire synth is in zijn tijd (eind jaren 60!!), en nu nog steeds trouwens, toch wel behoorlijk revolutionair te noemen. Had nieuwe features zoals Matrix patch-board (ipv kilometers kabels) en een joystick, is zeer krachtig, heeft eindeloze mogelijkheden en een voor die tijd ongekende kleine kast voor een modulaire synth van dat kaliber. Deze synth heeft Arp en Moog indertijd toch wel eventjes op hun achterhoofd doen krabben.

Hij is vrij prijzig, maar als ik zou moeten kiezen tussen een Voyager of een VCS3, beide in dezelfde prijsklasse, dan laat ik de voyager toch nog maar even in de schappen staan.. :) wie weet in de toekomst...(zucht)...

http://www.ems-synthi.demon.co.uk/vcs3.gif

Origineel geplaatst door shortwave
Ja, weet je? No disrespect, maar ik vind het niet echt revolutionair om hetgeen (hardware-) modulairs en/of VA's kunnen in een chip of PC-card te stoppen. Tuurlijk, geweldig klank, goede interface op je beeldscherm, maar verder niets nieuws. Geen nieuwe manier van klankopwekking o.i.d.

geen disrespect hoor maar weet je uberhaupt wel wat mogelijk is met reaktor? dit is geen standaard kopie van hedendaagse modulars. tis niet zo dat je een aanta; dco's, vca's, filters heb die je vervolgens in verschillende combinaties kan zetten.....reaktor gaat nog ff een paar stappies verder met de mogelijkheden....kzou zeggen, verdiep je eigen er is in en je zal daarna waarschijnlijk ook mijn mening delen.

Hmm heel interresant vind ik eigenlijk de emu emulator 1. Volgens mij is dit de bakermat van het samplen. Ik denk dat het met de emulator is begonnen. Dus dit lijkt me zeker een revolutionaire synth te noemen...

Voor mij de Nord Modular:

- Modulaire synthese in een boxje van 3 (?) kg.
- Middels computer programeren en dan gaan.
- Laag drempelig
- Betaalbaar (t.o.v. een gelijkwaardig modulair systeem)

revolutionaire
- progammeerbare synths
- voor geprogammeerde synths
- deels progammeerbare en voor geprogrammeerde synths
monofoon-duophonic-polyfone synths eerste polysynt is moog polymoog :D dus die is de winaar
mini moog is Eenvoudige progammeerbare synthesizer :)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door actionHank
geen disrespect hoor maar weet je uberhaupt wel wat mogelijk is met reaktor? dit is geen standaard kopie van hedendaagse modulars. tis niet zo dat je een aanta; dco's, vca's, filters heb die je vervolgens in verschillende combinaties kan zetten.....reaktor gaat nog ff een paar stappies verder met de mogelijkheden....kzou zeggen, verdiep je eigen er is in en je zal daarna waarschijnlijk ook mijn mening delen.

Ja, dat weet ik allemaal. Maar dan noch... ik vind het niet revolutionair. Reaktor is echt tof, cool, en nog zo wat. Maar dus niet revolutionair. En daar gaat het ff om. Kijk, zelf werk ik graag met hardware, maar verdiep me bij makkers van me uitgebreid in de mogelijkheden van de software-synths etc., en ik vind het geweldig! Echt waar, maar ik vind het niet echt revolutionair. En daar ging het geloof ik om in deze thread......

Origineel geplaatst door King of Snake
TB303 - omdat het de enige synth is volgens mij, op wiens geluid een volledige nieuwe muziekstijl was gebaseerd :)

Ik zou bijna zeggen: ja, TB303... revolutionair...

Maar.... de 303 was niet revolutionair. Roland bedoelde ooit dat ding voor gitaristen als begeleidings-machientje. Ja, echt waar.. met die klank!!! MAAR!!! de 303 was geen revolutionaire synth, maar heeft wel een revolutie veroorzaakt. In de zin dat de 303 veeleer bruikbaar bleek voor een nieuwe muzieksoort dan voor hetgeen Roland het bakkie oorspronkelijk bedoeld had.

TB303 = Che Chevara van de synts ;)

Lekker maar wat is er revolutionair aan ? eerste synth zonder klavier 8)

Het keyboard staat niet op de foto van deze monster Moog van Hans Zimmer.

Betreft dat er nog steeds een keyboard gebruikt wordt om een synthesizer aan te sturen beperkt de mogelijkheden.

nieuwe thread

nieuwe thread

Origineel geplaatst door Bahamut
jullie zien de mijne over 't hoofd :D

behoorlijk revolutionair denk ik zo...

ik begin een nieuwe thread
meest revolutionaire synth,;.....
op deze manier krijg je wel een heel hoog kwijl gehalte
wat is de meest ondergewaardeerde synth ?
en waarom /
das belangrijk ,iedereen kan wel eeen plaatje plakken ,en kwijlen

see @ ; welke synth is het meest ondergewaardeerd contest

Pijporgel...zeer oud...

Met alle registers 'synthesize' je ook geluiden...dus ook een synthesizer...=)

De revolutie is gestart met de modulaire Moog en dit is een feit, luister maar naar het album Switched-On Bach van Walter Carlos.

Wat voor jou een kwijlfactor is was voor mij revolutionair :D

Bovendien bezit ik er maar 2 van.

gr. Mario

Back