Hoe maak ik meeuwen geluid

Zo zie je maar, als je gewoon gaat klooien komen er af en toe verbluffende dingen voorbij, en dan wil je gericht een geluid gaan maken... :P

Probeer eens gewoon goed te luisteren naar voorbeeldjes van echte meeuwen en dan vnl. naar hoe het volume/pitch/timbre van het geluid.. ik zou het met zaagtandjes proberen, daar heeft degene in dit topic ze ook mee gemaakt als ik me niet vergis > hier

Luister maar eens naar die mp3, ik vind ze netjes. Ik weet niet waar je ze mee wil gaan maken?

met een arp 2600..

met een arp 2600..

kun je mooie vogelgeluiden maken,de arps hebben erg muzikale filters,hoge resonantie,met de cutoff tunen,modulatie met sample en hold erop,beetje lag time..klaar..
Met een emulatie moet het ook wel lukken..

Origineel geplaatst door Cheimoon
Is het refrein niet Am - Dm - G - C of is dat de watjesversie? Niet dat je daar nou verder mee komt qua meeuwen, maar goed... :engel:

Bij deze ;)

It’s my life ( Talk Talk) T126

Intro
Eb Eb Fm Ab (2x)

Verse (4x Eb Eb Fm Ab)
Funny how I find myself
in love with you
If I could buy my reasoning
I'd pay to lose
E
One half won't do

Pre-Chorus (Am F G C F G)
I've asked myself How much could you do
commit yourself

Chorus (4x Am Dm G C)
It's my life
Don't you forget
It's my life
It never ends

Fm
Eb Eb Fm Ab (1x)

Verse
Funny how I blind myself
I never knew
if I was sometimes played upon
Afraid to lose

Pre-Chorus
I'd tell myself what good you do
Convince myself

Chorus
It's my life
Don't you forget
It's my life
It never ends

Instrumental (4x Bbm Fm)
E

Pre-Chorus
I've asked myself How much do you
commit yourself

Chorus (3x)
It's my life
Don't you forget
Caught in the crowd
It never ends

Origineel geplaatst door Sander02
Probeer eens gewoon goed te luisteren naar voorbeeldjes van echte meeuwen en dan vnl. naar hoe het volume/pitch/timbre van het geluid.. ik zou het met zaagtandjes proberen, daar heeft degene in dit topic ze ook mee gemaakt als ik me niet vergis > hier
Luister maar eens naar die mp3, ik vind ze netjes. Ik weet niet waar je ze mee wil gaan maken?

Origineel geplaatst door RednoiZ
kun je mooie vogelgeluiden maken,de arps hebben erg muzikale filters,hoge resonantie,met de cutoff tunen,modulatie met sample en hold erop,beetje lag time..klaar..
Met een emulatie moet het ook wel lukken..
[/B]

Ik ben momenteel met mijn V-Synth bezig, en ben al weer een stuk verder. Mogelijkheden zat op die doos, dat is het probleem niet. Tis meer een kwestie van pielen met de juiste LFO's, pitch envelope, filter cut-off etc. De wave (sound) zelf kan ik beinvloeden met FM, side band filters of wave shapers, maar de meeuw sound heb ik nog niet echt goed voor elkaar. Met een delay kan ik van 1 meeuw 10 meeuwen maken dus dat is in ieder geval opgelost.

Zodra ik iets heb post ik hier het resultaat :)

beetje pitch in de voorkant , snelle , maar matige decay zonder pitch , alle hoge freqenties wegkappen , boven de 14 khz.
anders krijg je zo een digiitalle meeuw.

veel succes

patch a1 van absynth3 is toch ocean/meeuwen of ben ik nou gek? Kan me herinneren dat ik die best mooi vond. Misschien is er een demo van te downen dan heb je een voorbeeld.

V-Synth meeuwen

V-Synth meeuwen

Nog wat info over de meeuwen patch zelf. De basis is een 2 operator FM structuur

OSC1 (square) ->
----------------------> MOD (FM) -> COSM1 (-24 notch filter) -> COSM2 (side band filter) -> MFX (Stereo Delay)
OSC2 (sine) ->

OSC1:
- Sample & Hold LFO met fade-in op de pitch van oscilator 1
- klein beetje random pitch

OSC2:
- sub-oscilator op oscilator 2 van -1

COSM1:
- Sample & Hold LFO op resonance

Finishing touch:
- random arpeggiator van 60 bpm
- stereo delay
- d-beam: tva level + resonance

Iedereen bedankt voor de tips trouwens :)

koop gewoon een korg z1, ik heb er nog een voor je;)

maar:) ik denk dat je met een physical modelling synth sne resultaat zal halen, zeker als je niet weet hoe dat werkt......:), als je dan echt niet even een dijk of een vuilnisbelt op wilt lopen met een recorder idd

Origineel geplaatst door Sjaak
Et voila, V-Synth meeuw versie 1. Dat idee met die S&H LFO was een goed, dat heb ik er in verwerkt. Graag jullie reactie, als't beter kan: Let me know,dan maken we nog een versie 2 ;)

Beetje veel van het goede haha...

doe nou eens 1 meeuw ...?

OK, dan laat ik gewoon de G2 patch horen, hoe die verloopt van een simpele sinus tot aan de meeuwen :D

De sample begint met random sinus piep, zonder envelope naar de pitch, en ik draai langzaam de pitch-modulatie omhoog waar dus de envelope ingaat. Je hoort wel dat de pitch al lichtjes wordt gemoduleerd om het een beetje levendig te maken.

Dan draai ik langzaam nog 4 van dat soort geluidjes erbij, en voila daar zijn je meeuwen, met alleen sinussen. (je kan de sinussen natuurlijk naar smaak shapen met fm bijv.)

In de deze patch worden verder geen filters gebruikt, alleen maar random lfo's en envelopes.

Nou, dan nog een galmpje erover en dan is 't toch goed?

Attachments

• gulls.mp3
    752 KB · Bekeken: 175
geoie meeuwen gehoord , zeemeeuwen en andere soorten.
:)

OK, dan laat ik gewoon de G2 patch horen, hoe die verloopt van een simpele sinus tot aan de meeuwen :D

De sample begint met random sinus piep, zonder envelope naar de pitch, en ik draai langzaam de pitch-modulatie omhoog waar dus de envelope ingaat. Je hoort wel dat de pitch al lichtjes wordt gemoduleerd om het een beetje levendig te maken.

Dan draai ik langzaam nog 4 van dat soort geluidjes erbij, en voila daar zijn je meeuwen, met alleen sinussen. (je kan de sinussen natuurlijk naar smaak shapen met fm bijv.)

In de deze patch worden verder geen filters gebruikt, alleen maar random lfo's en envelopes.

Ik vind hem heel geslaagd, een stuk simpeler dan mijn patch :) Ik zal dit recept ook eens proberen

Ja, klinkt best oké!

Heel misschien een béééétje distortion/overdrive erbij om ze wat meer te laten schreeuwen? :erm: geen idee of 't werkt hoor..

Echt waar ik ben onder de indruk :okdan:

Origineel geplaatst door Sjaak
Et voila, V-Synth meeuw versie 1. Dat idee met die S&H LFO was een goed, dat heb ik er in verwerkt. Graag jullie reactie, als't beter kan: Let me know,dan maken we nog een versie 2 ;)

vind t meer op kraaien lijken ...wel mooi trouwens .... beetje agressief ... maar een meeuw klinkt veel liever :)

Back