Boss DR-880, editing?

organix

Synth DIY Goeroe
Naar aanleiding van m'n drumcomputer-vraag in een ander topic ben ik toch eens gaan kijken voor de Boss DR-880. In de winkel had ik gelijk zoiets van... dit is precies wat ik zocht! Ik heb hem inmiddels alweer meer dan een maand in huis.

Goede realistische drumgeluiden en de patterns die er in zitten verleiden goed tot in het live meespelen.

Het enige wat ik alleen erg jammer vind is het editen van de patterns en het samenstellen van complete songs. Je zou denken.. een groot grafisch display, dus dat maakt het makkelijk... Nou niet echt :frons:

Vraag me af waarom het zo moeilijk gemaakt moest worden...:confused:

Het mooiste zou zijn als je via de PC de songs samen kan stellen.

Je kan wel MIDI files importeren via de USB aansluiting, heel handig. Alleen jammer dat je geen MIDI files kan exporteren. Dus je kan niet zegmaar het op de PC editen en dan weer terugsturen.

Sysex specificaties ben ik nog niet tegengekomen, maar er is een grote kans dat de DR-880 wel sysex heeft voor het editen van de patterns en patches.

In ieder geval is er geen editor te vinden voor het apparaat.

Heeft iemand soms informatie, meer ervaringen of nuttige tips voor de DR-880?

Werkt dat anders dan een DR660? Die is echt supersimpel qua programeren....Ontworpen door Roger Linn dus dat zit wel snor ;). Misschien moet je hem omruilen?

Anders programeer je hem toch gewoon via een MIDI sequencer?

Je kan wel MIDI files importeren via de USB aansluiting, heel handig. Alleen jammer dat je geen MIDI files kan exporteren. Dus je kan niet zegmaar het op de PC editen en dan weer terugsturen.

Uh maar daar heb je toch MIDI voor :D?

geen enkele drumcomputer is overzichtelijk in het programmeren van een song... je moet er gewoon feeling voor hebben... en zo moeilijk is het niet, gewoon je patterns logische namen geven en dan in je song gooien, steeds een stukje luisteren en weer uitbreiden...

en idd, zoals Smackos als zei, je hebt daar midi voor... extern met een midi sequencer je songs maken, heb je ook nog veel meer controle over je drummachine...

Jaajaa.. natuurlijk.. midi. Maar dan heb ik wel een aparte sequencer (pc of los) nodig om songs te maken. En dat is niet precies wat ik wil...

Ik wil hem namelijk gebruiken als ik live moet spelen op mn (electronische) piano. Ik had gehoopt dat het een soort BandInABox programma was, maar dan hardwarematig. Met drums en bass geluiden.

In feite is het dat ook wel... alleen in vind de sequencer niet echt makkelijk. Daarom zou het mooi zijn als je het zou kunnen editten op de PC, song er in laden en dat je hem daarna gewoon weer los meeneemt. :)

Maarja.. opzich zou ik wel een soort editor willen coden. Alleen, wat is dan de sysex data van dat ding?

Misschien moet ik toch maar eens dat formaat uitzoeken van de bestanden die je kan inlezen via de USB poort.

Er is trouwens wel weer een truukje voor te verzinnen, namelijk dat de DR-880 alles uit de sequencer via midi uitstuurt. Dit is dus weer op te nemen in een sequencer en te bewerken. En later weer via de USB midi file import terug te halen. :)

Laatst gewijzigd:
Back