organix
Synth DIY Goeroe
Naar aanleiding van m'n drumcomputer-vraag in een ander topic ben ik toch eens gaan kijken voor de Boss DR-880. In de winkel had ik gelijk zoiets van... dit is precies wat ik zocht! Ik heb hem inmiddels alweer meer dan een maand in huis.
Goede realistische drumgeluiden en de patterns die er in zitten verleiden goed tot in het live meespelen.
Het enige wat ik alleen erg jammer vind is het editen van de patterns en het samenstellen van complete songs. Je zou denken.. een groot grafisch display, dus dat maakt het makkelijk... Nou niet echt
Vraag me af waarom het zo moeilijk gemaakt moest worden...:confused:
Het mooiste zou zijn als je via de PC de songs samen kan stellen.
Je kan wel MIDI files importeren via de USB aansluiting, heel handig. Alleen jammer dat je geen MIDI files kan exporteren. Dus je kan niet zegmaar het op de PC editen en dan weer terugsturen.
Sysex specificaties ben ik nog niet tegengekomen, maar er is een grote kans dat de DR-880 wel sysex heeft voor het editen van de patterns en patches.
In ieder geval is er geen editor te vinden voor het apparaat.
Heeft iemand soms informatie, meer ervaringen of nuttige tips voor de DR-880?
Goede realistische drumgeluiden en de patterns die er in zitten verleiden goed tot in het live meespelen.
Het enige wat ik alleen erg jammer vind is het editen van de patterns en het samenstellen van complete songs. Je zou denken.. een groot grafisch display, dus dat maakt het makkelijk... Nou niet echt

Vraag me af waarom het zo moeilijk gemaakt moest worden...:confused:
Het mooiste zou zijn als je via de PC de songs samen kan stellen.
Je kan wel MIDI files importeren via de USB aansluiting, heel handig. Alleen jammer dat je geen MIDI files kan exporteren. Dus je kan niet zegmaar het op de PC editen en dan weer terugsturen.
Sysex specificaties ben ik nog niet tegengekomen, maar er is een grote kans dat de DR-880 wel sysex heeft voor het editen van de patterns en patches.
In ieder geval is er geen editor te vinden voor het apparaat.
Heeft iemand soms informatie, meer ervaringen of nuttige tips voor de DR-880?
. Misschien moet je hem omruilen?
?