[2 nieuwe tracks] Muziek voor een space shooter

ik heb ze allebei gehoord en vond ze wel oke
niet helemaal mijn muziek
ik vond de eerst melodie iets te simpel maar misschien ligt dat aan mij.

qua arrangementen wel goed uitgewerkt

en mag van mij wel een compressortje over de drum mix

wat gebruik je ?

reason ?

oke cool !

ik heb erg goede verhalen over de sampler in reason gehoord, zou erg diep gaan

Ha, zeker lekkere gamemuziek!

En die deuntjes moeten lekker simpel blijven hoor. Zo hoort gamemuziek te zijn. ;)

Wat me opvalt is tussen 2 en 4 het grote verschil qua geluid. 2 klinkt veel meer open en fris. De galm bij 2 is misschien ietsje teveel en de drums kunnen een tikkie extra compressie gebruiken IMO. En misschien ook wel leuk om bij de strings in de break een extra delay voor de reverb te zetten voor een breder effect.
En 4 is lekker strak en lekkere 'gas erop' muziek.

Trouwens over die muziek en games enzo. Misschien weet je het al, maar de BUMA/STEMRA hebben pas hun beleid over muziek via internet bekend gemaakt/aangepast. Kan behoorlijk veel geld opleveren nl.

Even in't kort dan.

Als jij een track maakt en die verkoopt aan het bedrijf en die zet het op hun site dan moeten ze dit aanmelden bij de Buma/stemra. Daar zullen ze naar alle waarschijnlijkheid voor aangeslagen worden. Hoe dat precies zit weet ik ook even niet.
Maar als ze dan toevallig zelf de eigenaar zijn van de muziek (jij hebt hun de rechten verkocht) dan krijgen ze dat geld weer terug. Maar als jij die rechten hebt dan heb jij recht op een gedeelte van dat geld wat de buma/stemra voor jouw geincasseerd heeft.
En wil je dit alles buiten de buma/stemra houden dan moet er een vrijwaringsforumulier worden ingevuld en kan het gewoon onderling geregeld worden.

Dus zorg ervoor dat jij precies weet hoe het zit en word desnoods lid van de Buma/stemra of FNV vakbond voor muziekanten. En zorg ervoor dat het bedrijf het ook weet zodat als ze die rechten van je willen kopen er ook een schappelijk bedrag voor over moeten hebben want anders worden zij alsnog door de buma/stemra aangeslagen voor gebruik van die tracks op hun site.

Heb dit van horen zeggen en weet niet precies of ik het goed vertaald heb.

Denk het wel. Zou het maar napluizen als ik jouw was. Voordat er allerlei gedoe van komt waar je niet op te wachten zit. Tenminste die gasten even laten weten dat het niet zomaar gaat.

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt... ik maak die track op vrijwillige basis... hoe kan ik er dan geld voor krijgen; dat komt toch niet opeens uit de lucht vallen ? :-/

Het gaat om het bedrijf dat jouw muziek op hun site zet. Daar moeten nagaan of ze dat centen kost of niet. Ze kunnen het niet zomaar op hun site zetten en verwachten dat niemand er iets om geeft.

Omdat de Buma/Stemra geld ruiken.

buma heeft toch niks te eisen als redje niet bij de buma aangemeld is?

Back