mijn cs80 website

VanHeckis

Vintage Garbage
het wordt tijd dat ik jullie opde hoogte stel van mijn cs80 site.

de opzet is geweest om vooral visueel de interface begrijpelijker te maken qua bediening. misschien dat dit ook een en ander duidelijk kan maken voor cs80V gebruikers die nooit een echte cs80 gezien hebben maar misschien beloof ik wel te veel:)

in ieder geval staan er wat (voorlopige) demo filmpjes op om de verschillende secties te demonsteren. "voorlopige' filmpjes zeg ik want die zullen vervangen worden door betere.

de site is nog aan verbetering toe en misschien zijn er wel dingen die helemaal onduidelijk over komen, vandaar dat jullie feedback ook wenselijk is.

kijk maar even op

http://www.xs4all.nl/~avanheck

ik heb dat ding gezien en vooral gevoeld!
:o: :duivels:
en ik moest en zou er ook mee optreden toen ik nog in een bandje speelde, want het was toch een soort trots om hem op het podium te hebben staan
mischien heb jij hem nu wel
hij is toen naar iemand uit rotterdam gegaan weet ik nog

Leuke site! Deze synth verdient wel wat extra aandacht volgens mij.

maar eeh... een vraagje. Deze zin staat bij de sectie over de filters:
whereas most synths nowadays only have a highpass filter the cs80 also applies a lowpass filter.
Moet dat niet precies andersom zijn?

Coole site!

Ik zou graag eens het verschil met chorus / zonder chorus horen...
Vraag me zowiezo of Vangelis (ja sorry, daar is-ie weer) de onboard chorus wel gebruikte, ik krijg ondertussen sterk het vermoeden dat hij z'n CS-80 regelmatig door een Dimension D chorus trok...

:okdan: Prachtige site voor allen die dromen van deze synth :halleluja:.

Je moet de site nog wel eens nalezen op typefouten, enkele links zoals chorus en tremolo werken niet, en enkele afbeeldingen (bv sustain) zijn niet zichtbaar.

Het zou ook wel mooi zijn om wat totaalfoto's te plaatsen :eureka:

Maar wat een site ... knap gedaan :okdan: :okdan:

Trouwens: bij het laten horen van de presets heb je echt wel de speelstijl van Vangelis ... prachtig. En ik nog maar eens genoten van 'To Battle' :{

:doei:

Origineel geplaatst door Hanz
Ik zou graag eens het verschil met chorus / zonder chorus horen...
Vraag me zowiezo of Vangelis (ja sorry, daar is-ie weer) de onboard chorus wel gebruikte, ik krijg ondertussen sterk het vermoeden dat hij z'n CS-80 regelmatig door een Dimension D chorus trok...

ik weet niet wat een dimension d chorus is maar dat ie de cs80 chorus veel gebruikt heeft daar geloof ik niks van. die neemt namelijk een hoop dynamiek en kracht uit het geluid weg (beetje een gasmasker effect).

ik heb wel cs80chorus op de strings toegepast die halverwege de track 'music for slideshows' invallen, te vinden op de links pagina. omdat het een apart geluid geeft

Toffe website ! Vooral doorgaan !
trouwens, echt zo'n CS80 dagje vandaag, nog even en de rubriek "vraag" loopt over van CS80-gezocht-advertenties.

ben jaloers!!!zou ook dol graag een cs80 willen.
Wat kost zo,n cs 80 eigenlijk ??
Nice site trouwens.:okdan:

Heel goed gemaakt, zo een duidelijke CS-80 site was voor de liefhebbers echt nodig!

Dank zij de presets heb ik zo ontdekt dat volgens mij de hele LP "Beauborg" gemaakt is met 4 presets: Funky 1 t/m4 :D

Coole site! :okdan:

De CS-80 klinkt trouwens heel 'orchestraal'. Ligt dat specifiek aan zijn klankkarakter of ook aan de manier waarop de patches geprogrammeerd zijn?

Origineel geplaatst door wouw
ehm, waarom hoor ik niets als ik op de preset-knopjes druk ?

Had ik ook bij meer dan de helft van de preset knopjes.
Wat ik deed was met de rechtermuisknop op een preset klikken en uit het submenu dan kiezen "open in new window".
Dan deed hij het wel, zij het dan in in een nieuw Internet Explorer window.

mooi,we wachten vol spanning op nieuwe filmpjes!:{

Back