Richtprijs zelfbouw modulair systeem

SynthRuud

Nieuwkomer
Hallo,

Ik heb een zelfbouw syteem met curtis ic's en dat wil ik te koop aan gaan bieden. Weet alleen nog geen richtprijs.
De kast bevat het volgende:
6 x VCO met cem 3340 met blokgolf met regelbare pulsbreedte, zaagtand, driehoek en sinus.
2 x VCF met cem 3320 met geintegreerde ADSR met cem 3310 (lowpass)
3 x VCA met 3080 en geintegreerde ADSR met cem 3310
Is eigen ontwerp en zitten wat speciale features op.(zoals adsr's met dubbel trigger en delay)
De printen zijn van topkwaliteit.(fotografisch)
Verder nog een mixer met een grote nagalmveer.(maar digitale galm klinkt natuurlijk mooier)
Er zitten geen lfo's in maar dit is echt een leuk project om af te bouwen, je kan er alle kanten mee op. Zeker met het huidige aanbod van zelfbouw modules. Er zit ook nog zat ruimte voor in de kast.
Staat bij mij maar stof te happen en wil hem aan iemand kwijt die er wat moois van kan maken.
Er zitten mooie frontplaten op en een zee van meerkleurige knoppen. De pots moeten wel een reiniging ondergaan omdat het systeem een tijd niet meer gedraaid heeft. Ze zijn nooit met contactspray behandeld.
Het systeem heeft een inwendige routing met draaischakelaars, je kan bv de VCO's naar een willeikeurige VCF of VCA sturen.
Alle modules hebben ook nog aparte gebufferde uitgangen waaronder ook veel positief en negatief.
Voeding bestaat uit een knots van een ringkerntrafo en word nauwelijks warm.
Ik heb hier ook nog een volledig programmerbare 256 stappen sequencer bij die ik voor niets aan bied omdat dit nogal wat knowhow vergd om hem te bedienen.
Ook nog wat reserve cem's 1 x 3340, 2 x 3320 en 1 x 3310.
Bij voldoende belangstelling maak ik wat foto's en geef ik wat meer info.
MIschien kan iemand hier een richtprijs voor bedingen?
B.v.d.

Re: Richtprijs zelfbouw modulair systeem

Origineel geplaatst door SynthRuud

Verder nog een mixer met een grote nagalmveer.(maar digitale galm klinkt natuurlijk mooier)

[/qoute]

met dat soort uitspraken moet je hier voorzichtig zijn hoor :P :) hehe
verder kan ik je niet helpen! maar vast mensen hier wel!

Weet zeker dat er hier op het forum interesse voor is!

Richtprijs lijkt me sterk afhankelijk van de staat, bouwkwaliteit en uitbreidbaarheid...
Dus laat die foto's maar 's komen :)

Ik ben een van de weinige CEM 30x0 fans... Ik heb verschillende 3040 VCOs en ben daar zeer tevrede mee.

Dit klinkt als een mooi system. Ik zou graag wat foto zien om echt te kunnen zeggen wat het zou moeten kosten, maar met 20 CEM chips is ie sowieso al genoeg waard..

Ik ben erg benieuwd.

Zo hier een paar foto's dan.
Zijn wel wazig maar ik heb niet zo n beste camera.
Ik heb de boel vandaag weereens aangesloten en alles werkt perfect.
Alleen sommige pots en draaischakelaars willen weleens kraken, maar daar zijn wel spulletjes voor.
Ben eigenlijk benieuwd wat die curtis ic's momenteel doen. Schijnen best wel moeilijk te vinden te zijn.
De tuning van de VCO's gaat d.m.v draaischakelaars (octaven) en 10 slagen pots.(fine).De laatste hebben een bereik van 2 octaven.
Er zitten in:
6 x cem 3340 + 1 reserve
2 x cem 3320 + 2 reserve
5 x cem 3310 +1 reseve
Voor de duidelijkheid er zitten in de VCA's geen curtis ics omdat ik die toen niet zo goed vond presteren.
Daar zitten gewone ca3080 in.
De kast ziet er nog steeds goed uit, er is nog zat ruimte om daar een paar leuke modules in te stoppen.
De frontplaten zijn van dik kunstof plaat met wrijfletters en symbolen, heb er nog wat reserve eventueel.
Natuurlijk ook nog een zooi patchcords.

Ben benieuwd naar de reacties....

Laatst gewijzigd:
Foto 1:

Attachments

• synth1.jpg
    synth1.jpg
    80,2 KB · Bekeken: 115
Dit ziet er heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg vet uit. Mooi afgewerkt. Wat voor pluggen gebruik je?

Het is dat ik net een huis gekocht heb...

Ik vind dit zeker 1500 euro waard.. eigenlijk wel meer..

Zijn gewone 3.5 mm pluggen....
Ik heb er vanmiddag nog ff mee gespeeld, vooral met die triggerdelay kun je al leuke fratsen mee uithalen,
Je kan elke VCF en VCa na elkaar laten starten. Geeft leuke resultaten.
Er zitten 4 onafhankelijke gate en cv paden in, dus je kan hem meerstemmig gebruiken. Die zitten links onderin met die oranje drukknoppen.
Ben benieuwd hoe dit ding klinkt met een paar lfo's erbij en sequencers e.d.(S&H)

Ja, ik ben er wel een jaar aan bezig geweest, ik was een van de eerste die curtis ic's gebruikte , die waren toen net uit.
Ja ik ben echt een ouwe rot.....
Heb nooit meer de tijd gevonden om hem af te maken , was met zoveel dingen bezig toen.
Ik maakte ook interfaces voor de computer.
Eerst de trs80 van Tandy daarna de C64 toen de amiga en atari, en weer later de pc.
Heb daar ook nog wel wat spul van liggen o.a. DAconverters.
Later vond ik de muziek zelf steeds belangrijker worden en had er toen helemaal geen tijd meer voor.
Mischien dat ik 1 van jullie er gelukkig mee kan maken. Ook omdat dit ergens aan dit ding verplicht ben.

Origineel geplaatst door SynthRuud
Ja, ik ben er wel een jaar aan bezig geweest, ik was een van de eerste die curtis ic's gebruikte , die waren toen net uit.
Ja ik ben echt een ouwe rot.....
Heb nooit meer de tijd gevonden om hem af te maken , was met zoveel dingen bezig toen.
Ik maakte ook interfaces voor de computer.
Eerst de trs80 van Tandy daarna de C64 toen de amiga en atari, en weer later de pc.
Heb daar ook nog wel wat spul van liggen o.a. DAconverters.
Later vond ik de muziek zelf steeds belangrijker worden en had er toen helemaal geen tijd meer voor.
Mischien dat ik 1 van jullie er gelukkig mee kan maken. Ook omdat dit ergens aan dit ding verplicht ben.
Gaaf.. Ik ga straks eens kijken of ik nog niet ergens een schoendoos met wat geld heb liggen...

Hee Ruud. Jij hier?

Voor de liefhebbers: Deze synth is oa gebruikt door Par Example en te beluisteren op 'But everything...' in 1990-91.

Hij klonk loei- en loeistrak meen ik me te herinneren. En ik kan er voor instaan dat de binnenkant bijzonder, en dan bedoel ik heel bijzonder, netjes is afgewerkt.

Is wel wat voor jou johhny, hij is samen met die ouwe formant gebruikt.

Ben benieuwd waar hij terecht komt.

Eric.

Back