weet iemand wat voor apparaat najib op het podium had staan?

bliepbliep

music - non stop
vorige week was er op ned3 een caberetier op TV, Najib ahmali (achternaam weet ik niet zeker) hij had op het podium een soort houten kastje staan waar die op zat te trommelen. weet iemand wat dat voor ding was. het klonk wel tof en ik wil er eigenlijk ook wel eentje! het was een herhaling van een herhaling dus misschien dat je het al een keertje eerder had gezien.

weet iemand wat dat voor trommel-ding is??

alvast bedankt

Tis volgensmij gewoon een trommeltje met een microfoon erin. Delaytje en filter erop die word bestuurd door iemand waar najib mee heeft geoefend

Wat Najib gebruikte noemen ze een cajon(je spreekt de 'j' als een 'g' uit, en de 'o' als 'oo'). Het is een traditioneel instrument uit Cuba. Ik weet dat www.drumstation.nl ze ook verkoopt.
Je kunt door technieken net als met conga's verschillende typen geluiden eruit halen. Een beetje spelen met parametrische filters en je kunt leuke dingen ermee doen.

heb't ook gezien dus.. maar kon het niet thuisbrengen... vandaar mn opmerking.
Maar het zou goed kunnen dat dit zo'n cajon is. Had er niet eerder van gehoord.

oh die show! dat was ws. veni vidi vici.

nahib amhali :halleluja

maarre, ik zat er ok aan te denken he.
is idd. iets met delay, en of het een normaal delay is of....

een "echoplex" ?

een echoplex werkt als een veredelde delay-effect unit. dat geluiden kort sampelt en die bewerkt in realtime!

zowiezo denk ik dat, of er nou een normaal delay werd gebruikt of niet, dat die techneut van najib tijdens nahibs optreden,
ook met de knopjes zat te spelen (snare pitchen enzo)

in zijn laatste tv-optreden (most wanted) gebruikt ie volgens mij een phrase-sampler.

iemand anders nog iodeen?

feedback verkoopt ze iig

Back