gebruikte synts italodisco

Origineel geplaatst door D Sinister
Wow bedankt Arv.

Edit : Ik bedoelde een live optreden van Koto dat Radio Stad Den Haag ooit uit heeft gezonden...eeeeh lang geleden.
Dat was in de tijd van de Unicef walkmans met die oranje schuimpjes als oordoppen:D

Heb ik ook op cassette gehad. Enige wat volgens mij live was, was zijn geschreeuw met veel echo

Origineel geplaatst door Arv
Ik dacht dat de Bit99 ook zo een typische Italo bak was...

ja eeeh hee, eeeehhh heeee jaa eeeeh heee

die had ik al genoemd:D

ik vind alden tyrell ook wel redelijk modern italoig
die gebruikt ableton en een nord :D

Deze is ook leuk.

Het lijkt mij niet dat het veel uitmaakt welke synth je gebruikt.
Kan er ook niet zoveel over vinden helaas(was ook wel nieuwsgierig geworden)

Ik heb al jaren een sterk vermoeden dat Koto - Visitors een 303 bevat. Ooit nog eens een live opname gehad van Radio Stad Den Haag erg leuk.

Ja, dat was volgens mij een live versie vanuit de Bluetiek Inn. Ik heb hem ergens nog op tape.

Origineel geplaatst door dj discodeluxe
deze 2 bedoel ik :stupid
Savage is idd de ik bedoel

deze sound

Het is toch echt alledrie Italo. Italo heeft veel invloed gehad op diverse stromingen.
Jij hebt het over die Savage sound, maar het enige wat mijn opvalt is een DX7 marimba sampletje en een orgelpad. Voor de rest is het zijn zang die het nummer maakt.

Laatst gewijzigd:
Welke synths zijn dit dan?

Welke synths zijn dit dan?

Zo goed ken ik de PPG niet, maar iemand die deze heeft moet maar vertellen of hij deze klanken kan maken. Ik vermoed zelf van wel. Die faser synth klinkt wel een beetje als Vangelis, dus misschien CS80?

Origineel geplaatst door Catalunya
Het is toch echt alledrie Italo. Italo heeft veel invloed gehad op diverse stromingen.
Jij hebt het over die Savage sound, maar het enige wat mijn opvalt is een DX7 marimba sampletje en een orgelpad. Voor de rest is het zijn zang die het nummer maakt.

de bas is denk ook een dx?
strings?er zit nog meer in ;)

Origineel geplaatst door dj discodeluxe
wat is dit voor een synt?
in de arpeggio zit deze

Is dit nu een raadsel? KLinkt als ........

eeehhhh 1ofandere VST?

Back