Vst

Origineel geplaatst door D-Quest
ik zoek nog een goede kick vst...om goede strakke trance kicks te maken.Ik heb nu miroctronic vind dit meer een hardhouse,hardstyle kick vst:confused:

De preset-kicks zijn allemaal vrij hard ja. Maar draai eens aan de knopjes (met name distort en eq gain), dan kun je er prima trance kicks uit krijgen :)

kennen jullie verder nog goede free vst's voor trancy melo's te maken:) ?
momenteel heb ik vanguard,z3ta,bass station,v-station,superwave p8,albino,mircotronic

gegroet:doei:

nou voor trance of wat dan ook,het lijkt erop dat je al genoeg softsynths hebt om aan de slag te kunnen ,der is niet zo 'een specifieke trance bak '

ik zoek nog een goede kick vst...om goede strakke trance kicks te maken.Ik heb nu miroctronic vind dit meer een hardhouse,hardstyle kick vst:confused:

Bij trance gebruiken toch ze 9/10 keer dezelfde kick? In dat ene nummer van Tiesto(Traffic?) hoor ik geloof ik iets van een Waldorf Attack ofzo, misschien moet je die eens proberen..

de sample cd die yoozer aanbeveelt (vengeance essential clubsounds) kan ik je ook aanbevelen. ontzettend veel kicks staan erop, die hooguit nog ietwat eq nodig hebben om beter in de mix te liggen.

En als je nog nog op zoek bent naar presets van commerciele sounds zou ik ook eens verder kijken op www.vengeance-sound.de. Ook voor de vanguard zijn er leuke commerciele banken!

Ik zoek een leuk bakje of iets dergelijks waar ik leuke hit hadjes , clabs,percussie uit kan krijgen?

Een sampler + goede sample-cd is veel meer waard dan een bak waar het spul vastgebakken in zit. Je zult inmiddels wel gezien hebben in een paar andere threads wat er allemaal aan vooraf gaat om een goede kick te maken; als je iets neemt dat er een stel voorgeprogrammeerde in heeft maar verder niks kan schiet je er niet veel mee op. Goed, analoge bakken als een Airbase 99 of zo zijn hardstikke leuk, maar de definitie van "percussie" die er in zit gaat maar tot zo ver. Een Drumstation ook; ik heb er een gehad, maar op een gegeven moment kom je er niet verder mee en als je de kick eerst door tig effecten moet jagen sample je 'm uiteindelijk toch; dat werkt gewoon makkelijker. Ook zo met hihats en overige percussie.

Voor samplers zou ik tegenwoordig niet meer in de hardware duiken tenzij je een mooi apparaat kan scoren voor weinig.

Ja voor een drumdoos kan ik je waldorf attack aanbevelen ,mits je bereid bent je om een beetje te tweaken .
Klinkt lekker digitaal (niet pejoratief bedoeld hoor )en voor beetje warmte smijt je hem door een valve ,heb je geen hardware valve dan kan ik je antares tube ten stelligste aanraden

Misschien een domme vraag, maar kunnen alle VST plug-ins zoals aangegeven in deze thread ook op een Apple draaien, of moet dat er speciaal voor gemaakt zijn ? Ben er een tijdje uit geweest wat muziek betreft en wil nu weer gaan opstarten. ZIt nog te twijfelen tussen een Apple of een PC, vandaar.

Het meeste spul van de grotere fabrikanten kan wel op beide gedraaid worden. Voor de rest is het echt een geval van per stuk bekijken. Voor PC heb je nou eenmaal een grotere reikwijdte omdat er daar domweg meer gebruikers van zijn (dus meer shareware/demo/zelfbouwzooi).

Hoi, ik heb een gebrek aan swingende percussie in mijn track...Kent er iemand soms een goede vst of een goed middeltje hiervoor?

Dankje8~

OW en nog een vraagje hoe maak je een rollende kick zoals ron van den beuken dit doet in zijn tracks?
My sequencer iz cubase sx 2:P

Laatst gewijzigd:
euhm misschien met wat meer feel inspelen quantize anders zetten! Niet op 1/16 maar op .....

en anders groove-agent VST van Steinberg maar ben ik niet kapot van!

Origineel geplaatst door carora
Hoi, ik heb een gebrek aan swingende percussie in mijn track...Kent er iemand soms een goede vst of een goed middeltje hiervoor?
Quantizen is de truc. Swing op 66% zetten met noten op 16th en daar heb je 't.
OW en nog een vraagje hoe maak je een rollende kick zoals ron van den beuken dit doet in zijn tracks?
Heb je een voorbeeld (mp3 svp?) Of bedoel je gewoon de roffel zoals die voor een break of zo komt? Copy-paste, lijntje tekenen van de velocity die 'm laat infaden.

Origineel geplaatst door Yoozer
Quantizen is de truc. Swing op 66% zetten met noten op 16th en daar heb je 't.

Heb je een voorbeeld (mp3 svp?) Of bedoel je gewoon de roffel zoals die voor een break of zo komt? Copy-paste, lijntje tekenen van de velocity die 'm laat infaden.

Het is eigenlijk meer een rollende basslijn:)

http://www.recess.nl/info.asp?Info=20270

hier is een linkje;)

ps: kan iemand mij zeggen wat hier in deze track vooral de nadruk op word gelegd?ik hoor bv sterkte hit hads:) en sterke percussie

Laatst gewijzigd:
Back