[Meeting] Anders dan verwacht?

DJ41

Lid sinds 1834
Wat of wie was er anders dan je verwacht had? Ben je van iets/iemand geschrokken? Viel het allemaal mee? Waren Johnny's bakkebaarden nou echt zo groot? M.a.w. wat had je je anders voorgesteld?

Laat ikzelf beginnen :

Locatie: Ik verwachte een loze ruimte met 2 draaitafels en een barretje, maar dat bleek echt anders. De locatie was een gezellige, leuk ingerichte ruimte met veel lichteffecten en een gave sfeer.

DSF leden: Ik verwachte wat meer mensen voor de avond-acts. De meeste leden zijn inderdaad net zo (prettig) gestoord als dat ik ze van het forum ken. Jammer dat er een paar mensen niet waren of maar kort konden blijven.

Expositie: Ik verwachte wat meer chaos. Leden die continu bij hun gear zouden blijven staan en iedereen die eraan wou zitten nauwlettend in de gaten hielden, maar dat was dus echt niet zo!
Het was leuk om alle dingen te bekijken, maar echt mee spelen heb ik nauwelijks gedaan. Matt Second is zo slim geweest om oordoppen mee te nemen. Op een gegeven moment snel naar buiten gegaan om het daar op een zachter volume te kunnen luisteren.

Acts : Hiervan wist ik echt niet wat er te verwachten viel, maar alle acts in 1 woord TOP! Ik heb helaas Da Goose en Twin X moeten missen, maar het is opgenomen en ik ben benieuwd!

De Reis : 2,5 rijden + 2,5 uur terug. Dit was wel het rotte gedeelte, maar Onacid, Jean en Rene waren leuke gesprekspartners voor in de auto. Op een gegeven moment was het wel irritant dat die hardcore CD zo hard moest van Jean, maar ja het zijn gasten in je auto he?
Op de terugweg hebben we zelf nog wat coole tracks geblaat.

Algehele indruk : Ik ging met de verwachting een leuke avond te hebben en kwam terug met het gevoel een SUPERTOFFE avond te hebben gehad...

:doei:

Over dat gear in de gaten houden:

Dat vond ik nou ook! Ik kwam met de gedachte de hele tijd bij mijn MFB synth te blijven staan en de boel in de gaten te houden maar 1 maal daar aangekomen bleek dat echt niet nodig te zijn! het was echt gezellig en iedereen was aan het rond lopen en gear aant proberen (ik ookdus :okdan:)

Het was inderdaad heel relaxed. Ik heb mijn zooi daar zo neer gezet, in het begin er een beetje bij gebleven en een oogje in het zeil gehouden, maar dat bleek al snel niet nodig. Heb daarna een hele tijd buiten en rond gehangen zonder me ook maar druk te maken dat iemand een zilver doosje in zijn jaszak zou laten glijden.

Prima sfeertje, en iedereen had respect voor elkaars spulletjes. Zoals het hoort.

Mijn dag kon eigenlijk van in het begin al ni meer stuk. Nog behoorlijk wazig van de avond ervoor, kwam ik 's morgens buiten en bleek de zon al vol op mijn kop te schijnen. Daar kwam nog bij dat ik voor de meeting nog een EmulatorIIIxp ging ophalen (was al lang een droompje).

Dan reed ik tegen een bejaardentempo, genietend van Eat Static en de zon, richting Roosendaal om Roel op te halen. Omdat Roel ruled was het supergezellig en keuvelden we lustig over hoe weinig diepgang zijn Access virusC wel niet heeft ;) en over hoe graag we elk een live-act zouden willen hebben. In Eindhoven aangekomen voor de emu, werden we in een kraakpand ontvangen door South. Daar moesten we over oude koffieautomaten en televisietoestellen klimmen, met onze neus dicht de wietgeur ontwijken, een brakke ladder opklimmen en over een plankje van 20cm balanceren om niet te pletter te vallen, tot we in zijn studio aankwamen.
Gezellig gekeuveld over emu samplers, kraakpanden en speedyJ. Dit was zo tof dat ik bij de sampler nog een extra externe scsi-cdromdrive bij kreeg! Te gek was dat.

Uiteindelijk veel te laat (3u30) kwamen we aan in de synthhemel. Een hoop ladderzatte kwieten lag al over te geven over het haagje (waaronder Zoë en Bambam), maar het merendeel was nog wel nuchter genioeg om ons warm te verwelkomen. Veel aan synths heb ik niet geprutst, effe een patch proberen te steken in Johnny zijn gaatjes (van zijn doepher welteverstaan), effe een basje leggen op de mini en de arp odyssee. Ik was eigenlijk meer bezig de kwijl terug in mijn mond te krijgen, terwijl ik met iedere bekende wat begon te keuvelen. Jammer genoeg heb ik ni iedereen tegengekomen (oa monopoly, glennplumber, DJ41). Plots, in het midden van een wild gesprek, werd ik onderbroken door Senso, voor een korte maar krachtige conversatie, waarna ik met een glimlach een cocktail appelfris tot mij ging nemen met cyan_circle (Craz die van jou staat er nog). Ondertussen even besproken dat we in de toekomst gaan samenwerken, dus ik ga nog wat meer in Holland vertoeven waarschijnlijk. Wat me eigenlijk ook (zoals iedereen) meer en meer begon op te vallen, was dat alle imaginaire denkbeelden over andere onbekende forumleden één voor één doorprikt werden. Conclusie: internet: medium vd massa-misleiding hehehehehe.
Na mijn goelashsoepje, begonnen dan de acts:

* Bambam verbaasde me met een lekkere set, euh..., trance?

* Schaapje vond ik ontzettend goed. Ik hem achteraf proberen te pushen om meer met zijn muziek te gaan doen, maar ik kreeg een stuurse blik terug. Ahum op naar de volgende.

* Funky Jo draaide een lekker stevige opwarmersset voor de hoogtepunten van de avond:

*PjotrG: Supercool, zoals we hem kennen, begon hij zonder een wenkbrauw te laten trillen, aan zijn set. De eerste 2 nummers knalden mijn verbazing tot tegen het plafond: een beetje ranzige hardtrance was het denk ik, onderbouwd met bijzonder lekkere percussie en baselines. Na zijn set, tijdens het wegduiken voor de bloemenkransen, werpkusjes en dergelijke van de honderden voor hem gekomen teenagergirls, gaf Pjotr er nog een extra lap op met 2 bisnummers afgesloten met een oorverdovend fluitconcert en het eerste gezamenlijke DSF-orgasme. Pjotr gaat het maken als hij nog wat meer gaat focussen op zijn melodieen (naar analogie met zijn eerste 2 nummers). Stay down to earth.

* En dan was het de beurt aan da goose. Superstrak, superprofessioneel, superlekker en hard. 100% pro met het juiste gevoel. Ook een topper van formaat. Cheers.

* De avond werd afgesloten met Twin-x, die ik jammer genoeg niet helemaal heb uitgezien. Hetgeen ik hoorde was behoorlijk lekker, en ik weet zeker dat JohnnyBusca er helemaal op los is gegaan.

Moe, maar voldaan namen we afscheid en reden Roel en ik in bejaardentempo huiswaarts, keuvelend over maar één ding: vrouwen... (het begon bij die ene met haar rode T-shirt, die eerst Craz passeerde, dan Johnny, dan Maxdox vooraleer ze bij mij kwam. En na mij nog velen denk ik. Maar stoer als we waren, verroerden we geen krimp en lieten we ze helemaal zitten...)

Thuis aangekomen heb ik nog wat in mijn nieuwe Reaktorboekie gelezen (Thanks Zoe) en vol bewondering naar cyan_circle's meesterwerkjes geluisterd.

Het was een mooie dag, eentje om later aan je kindjes te vertellen.

Groetjes,

ja nick, sorry dat ik zo 'stuurs' was, maar ik was al vanaf 's morgens vroeg in de weer met van alles en nogwat om alles te organiseren, was net klaar met de set (en dan komt me toch een portie adrenaline vrij...), en ik kan je belgische accent nauwelijks ontcijferen door die 110dB heen die de dj draaide :)

haha nee dat ken ik....maar dan sleurt nick nova je toch gewoon de gang in? ;)

:) ondertussen denk ik wow dat had ik niet verwacht... nick nova heeft weer een aantal dingen goed onder woorden gebracht! sinds het thuiskomen en slapengaan omstreeks 3 uur, het opstaan om iets voor 7 en rekening houden met mijn toch al enigszins chronisch wordende slaaptekort kon ik tot aan nu tijdens mijn dagje stage aan niet veel anders denken dan slapen, waar ik nu ook weer mee verder ga. *D

mijn terugblik op de dag was voor mij zwaar exclusief...
ben nooit ergens van overdonderd. maar op het einde met da goose ging het dan ook echt hard! :dj: goed bezig!

smiddags een beetje lopen prutsen met draadjes en oscillators van johnnybusca, meer lopen prutsen met de zelfbouw 303's van twin-x, en me van de wijs laten brengen danwel verleiden door de machinedrum.. "moet ik nu wel of niet een dedicated drumbak hebben terwijl ik overtuigd was dat mijn gesimuleerd analoge en digitale bakjes eigenlijk alles konden maken..." :confused.
na de middag een schnitzel gaan eten á €17.50 bij een restaurant waar ik de naam alweer van kwijt ben, daarna een wazige film voor de helft gekeken en daarna gillend weggerend uit de zaal, waar ik jena tegenkwam met zn geweldige gameboy en directe opmerkingen.

savonds beetje gehangen in de bar, heen en weer gerend om de draaitafels in diezelfde bar aan de gang te krijgen, toen alles voor elkaar was was het gelukkig bijna precies 9 uur, het tijdstip waarop ook het avondprogramma begon...

verder was het reuze gezellig, leuk om verschillende mensen eens live tegen te komen, craz, johnnybusca, onacid, oxyjan, fuse, cyan circle, jena, niet te vergeten senso en nog een aantal andere vage gasten.

respect ... een dag om niet meer te vergeten .
het was uitermate cool ! zo, nu eerst eens verder slapen...

Back