Akai S900 polyfonie beperken voor 808 kick?

RezonatoR

Ik hang wat rond..
Zijn er mensen die hun S900 voor 808 samples gebruiken? Zoja, hoe doen jullie dat dan met een 808 kick of eentje die vrij lang of superlang is?
Ik wil niet 2 kicks door elkaar horen, of erger, meer dan 2. Mijn MPC heeft daar mute groups voor, maar zoiets kon ik in de S900 niet vinden.

Zeg maar iets van polyfonie beperken, het liefst per keygroup.

Kan zoiets? Ik heb zelf hele apparaat doorgespit, en op t net gezocht maar niks gevonden.

doe er anders een plat geslagen amp envelope overheen, als je dan de toets loslaat is de kick ook stil.

Origineel geplaatst door Pjotr G
doe er anders een plat geslagen amp envelope overheen, als je dan de toets loslaat is de kick ook stil.

dat drumt zo lastig :P

ik heb de release altijd op max bij kicks, snares, en closed hihats zodat ik lekker kan drummen. Dat gaat niet als ik met mijn vingers op de pads/toetsen moet blijven plakken tot de sound afgelopen is.

Volgens mij kunnen de indiv-outs sowieso maar 1 sample tegelijk uitpoepen (dat was tenminste op m'n S950 zo).
Trouwens een echte 808 heeft wel overlappende kicks :geslaagd:

Volgens mij bedoel je dit:

Attachments

• mute.jpg
    mute.jpg
    147,9 KB · Bekeken: 88
Zoals je kan zien komt dit uit de manual v/d S3000XL.

Maar nu de S900:

Ik ben even in de manual v/d S950 gaan zoeken (die heb ik dan, al lijken ze veel op elkaar)
en moet je zeggen dat ik deze functie nog niet ben tegengekomen.

Origineel geplaatst door cowbell
Volgens mij kunnen de indiv-outs sowieso maar 1 sample tegelijk uitpoepen (dat was tenminste op m'n S950 zo).

Weet je dit heel zeker?

Volgens mij wel...zo is het bij jouw 950 toch ook? 't is voor mij al weer 10 jaar geleden.
Hij is acht stemmig en iedere output kan 1 sample tegelijk weergeven, behalve de stereo output, die kan wel 8 samples tegelijk weergeven.

Volgens mij wel...zo is het bij jouw 950 toch ook? 't is voor mij al weer 10 jaar geleden.
Hij is acht stemmig en iedere output kan 1 sample tegelijk weergeven, behalve de stereo output, die kan wel 8 samples tegelijk weergeven.

Volgens mij niet hoor..

De oplossing is door de programm van de sampler van polyfoon op monofoon te zetten..

Ik weet dat het moeilijk voor te stellen is in deze tijd met 128 stemmige samplers maar 't is echt zo.
Uit de S950 handleiding:
"These individual outputs are monophonic - that is, they can only play one sound at a time so it is not possible to play chords through them."

Als je de STEREO of de MIX out gebruikt (deze zijn wel 8 stemmig) is er ook vast wel een manier om voor een keygroup aan te geven of hij mono of poly moet zijn.
RezonatoR, voor het geval je de handleiding nog zoekt, hier vind je 'm voor de S900 en S950:
http://akaipro.com/archives.php

ik heb de release altijd op max bij kicks, snares, en closed hihats zodat ik lekker kan drummen. Dat gaat niet als ik met mijn vingers op de pads/toetsen moet blijven plakken tot de sound afgelopen is.

Dit snap ik niet helemaal. De bedoeling van release is dat de sample juist doorklinkt als je hem niet meer aanslaat.En je kan iedere sample toch apart uitsturen? Waarom zouden dezelfde samples elkaar overlappen?

[edit] oh je citeerde ook iemand.:D ..maar ik snap het probleem nog steeds niet...:stupid

Nou, probleem, probleem....dat is een groot woord. Ik vind het mooier als de staart van een lange 808 kick niet doorklinkt in de volgende die erna komt als ze vlak achter elkaar komen. Dat is alles.

Ik weet niet hoe het met een s900 is maar met een s950 kapt ie de sample af als de volgende komt.(mits je hem door dezelfde uitgang stuurt)

Idd, gewoon de individuele uitgangen gebruiken zoals hier reeds boven is vermeld.

Grappige is dat het bij latere (nieuwere) Akai samplers is te editten vanuit het OS zoals
ik hierboven met de S3000XL manual liet zien.

Weinig verfijning nog in die S900, recht toe recht aan, maar het heeft zijn charmes.
Uiteindelijk is het toch mogelijk wat je wilt.

Gebruik zelf ook mijn S950 voor 808, 909, linn-sounds, heerlijk :luv:
die in de 950 ook nog is te stretchen.

Ik weet dat het moeilijk voor te stellen is in deze tijd met 128 stemmige samplers maar 't is echt zo.
Uit de S950 handleiding:
"These individual outputs are monophonic - that is, they can only play one sound at a time so it is not possible to play chords through them."

Als je de STEREO of de MIX out gebruikt (deze zijn wel 8 stemmig) is er ook vast wel een manier om voor een keygroup aan te geven of hij mono of poly moet zijn.
RezonatoR, voor het geval je de handleiding nog zoekt, hier vind je 'm voor de S900 en S950:
http://akaipro.com/archives.php

Ik heb er anders nooit last van gehad op mn 950.. Hebben we het over hetzelfde? Ik bedoel niet dat je verschillende samples door 1 output duwt, maar dat je bv 1 sample door output 1 zet..

R

monofoon is monofoon. Dat geld toch ook voor als je dezelfde sample nog een keer triggert.

Ik kan me echt niet herinneren dat hihats op individuele outputs elkaar afbreken (dus dat de staart wordt afgebroken door het volgende sample). Maja ik heb de 950 al tijden niet aangeraakt..

R

Back