reason integreren in cubase

speedo

Stamgast
Is dit mogelijk? Het zit namelijk zo: ik wil met cubase blijven werken, ik heb zelfs nog nooit met reason gewerkt, maar ik will wel de refills gebruiken. Daar lijken me wel een paar vette tussen te zitten. Hoe is dit mogelijk? Kontakt o.i.d. laadt ze niet.

Beste Speedo,

Dit doe je met ReWire.
Nadat je Cubase hebt gestart, schakel je het aantal gewenste kanalen van Reason binnen Cubase in, en dan start je Reason. Je hebt Reason dan synchroon geïntegreerd binnen Cubase. Maar dat staat ook allemaal in de pdf handleiding die vanaf je originele Cubase DVD mee is geinstalleerd. 8)

beste arnomusicman, dit weet ik. Maar ik wil eigenlijk niet heel reason integreren, maar slechts die refills gebruiken, zonder gelijk heel reason te starten.

Origineel geplaatst door arnomusicman
Wat is de extentie van refill?
Kan dat niet met HALion? Die kan toch zowat elk formaat handlen?

.rfl

nee dus:

Import formats: AKAI, E-MU, Roland, Kurzweil, GIGA, Kontakt, EXS24, SF2, LM4, LM4 MkII, REX, ZeroX BeatCreator, WAV, AIF, SD II (Mac only), ISO & Nero Disc Image, Toast CD-Image

refills in laden in Halion kan niet omdat het refill formaat feitelijk de compressie techiek is voor alle data van Reason; dus niet alleen wav files, maar ook rex files en malstrom en subtractor patches, song files etc.

als je refills in cubase wil gebruiken dan kan dat dus slechts betrekking hebben op de eventuele wav files en ik dacht rex files (leest cubase die ook niet ?)

refill packer werkt alleen als je het programmaatje installeert in dezelfde map als (ik meen) de Orkester refill die bij Reason wordt bijgeleverd.
je kan dus niet "standalone" refills uitpakken;

overigens wat is het probleem om reason naast cubase te gebruiken
desnoods render je de rex files of samples in cubase om daarvan uit verder te gaan

Halion kan overweg met Rex files, daarnaast zou je ook nog Spectrasonics Stylus RMX kunnen gebruiken, deze zou ook met rex files overweg kunnen. Maar ja, de meeste rex files zitten 'ingepakt' in een refill.

Volgens mij is hier maar 1 manier voor en dat is reason gebruiken en rewire-en naar cubase.

oke jammer...ik had die refill kado gekregen van iemand. Aangezien ik geen reason heb kan ik em dus gewoon niet gebruiken, klaar. En om hiervoor reason te gaan kopen lijkt me wat ver gaan.

Weet iemand of die refills uberhaupt wat zijn?

Je hebt een hele bups slechte refills, maar ook een hele berg goeie.

En dan nog zitten uiteraard ook in de goeie refills voor het overgrote deel voor mij onbruikbare samples/patches.Maar ja, dat is met de standaard patches in een Synth wel vaker zo, of met sempel ceedees enz..

Back