Hoe verzin je een melodie???

hoi, ik verzamel kunst & organiseer soms vernissages...

Nou wil ik een schilderij maken, weet iemand een goed onderwerp?
Weet er dan ook missch. iemand welke kleuren ik moet kopen & gebruiken, als ik ze zelf meng krijg ik altijd dezelfde schijtkleur...

misschien heb ik gewoon duurdere verf nodig...

ow ja,.. stijl Jackson Polloc

mazzel !!!!!8)

Ga los en zet een simpele basline neer
van 4x4 of 8x4 steps in je seq
maak em zoals je em lekker vind

ga naar buiten rook een peuk, en een bak koffie
en laat je zelf los gaan om een melodie te verzinnen boven het baslijntje

vette synth pakken duhh, noise is nooit verkeerd
ff snel af mixen

en zet em uit zou ik zeggen en ga verder met de melodie

maak je track..........

qlimax komt voeg toe met synths maak het magisch
bouw de spaning op met je resotje aanval voor berijd en laat je bassdrum vieren snaretje toevoegen op het kickj

en verzin ma verder.............:peukie:

voel je niet gebonden aan regeltjes

danmaak je het maar wat te luid en je mag alles wel smerig maken.

aan het einde van je track kun je alles wel goed zetten.

ps niet te veel lange reverb

dit alles is zoals ik het doe hoor je hoeft je hier niks van aan te treken.. mag

en ook niet denken dat ik een professioneel muziek maker ben doe het nog maar 2jaar.......:kont:

melodieen zijn simpel .. die moet je laten gebeuren door te spelen .. dat is alles .. gewoon piano pakken en gaan .. als het niet uit een piano komt .. komt het nergens uit

En ohja .. je lievelings melodieen naspelen is het eerste wat je moet kunnen .. dan komt idd de rest van zelf .. :P

Origineel geplaatst door remi v
zit wat in

maar in dance muziek kun je geen hele lange melodie lijnen gebruiken als je dat wel doet verliest het zn pscychedelische kant en daar is house hardcore trance techno ambient idm allemaal op gebaseert

juist pakkende goede melodien zijn zijn moeilijk net als pcp dont touch that stereo 1 kut melodietje maar wel vet
mwah er zijn ook wel andere manieren om je track "psychedelisch" te krijgen (hoewel ik psychedelisch nou niet echt met de meeste hardcore associeer eigenlijk)...er zijn geen regels, da's nou juist het leuke...je kunt er ook géén melodie in gooien :D

het zijn ook echt ALTIJD hardcore producers die zulke vragen stellen he.
hoe maak een hardcore melodie?
hoe maak ik een hardcore kick?
hoe maak ik een hardcore sound?
hoe maak ik een scheurende lead?
wat is een goeie hardcore synth?
hoe maak ik profesionele distortion?

ok ok ok een synthforum dient voor vragen en dergelijke. maar man wat zijn jullie soms lui.
doe eens wat moeite, wat onderzoek. of moet het gewoon allemaal in je schoot geworpen worden? sorry maar ik erger me de laatste tijd echt DOOD aan sommige hardcore "producers" hier.
Ja hallo, alsof je nog energie over hebt om van alles uit te zoeken na al die nachten lang hakkuuuuh :duivels:

Nee, ben het wel met je eens...Sowieso leveren dit soort vragen, als ze al iets bruikbaars opleveren, meer een soort "standaardrecept" op. Zo van "neem voor een vette hardcorelead 2 zaagtanden, detune ze, unison gebruiken, klaar", waardoor je alleen maar meer eenheidsworst-hardcore krijgt :r

Ik loop deze thread net even door... en er zijn wat interressante posts gemaakt over noten die bij elkaar goed klinken (hoe noem je dat ook al weer?).
Ik zou hier graag meer over willen lezen, heeft iemand nog wat internet-linkjes of eventueel boeken die ik zou kunnen opzoeken?

(ik vond het niet nodig hier een nieuwe thread over te maken... correct me if I'm wrong...)

Origineel geplaatst door travelan
Ik loop deze thread net even door... en er zijn wat interressante posts gemaakt over noten die bij elkaar goed klinken (hoe noem je dat ook al weer?).
Ik zou hier graag meer over willen lezen, heeft iemand nog wat internet-linkjes of eventueel boeken die ik zou kunnen opzoeken?

(ik vond het niet nodig hier een nieuwe thread over te maken... correct me if I'm wrong...)

als je deze site nou had gelezen dan had je het geweten ipv .......:bekdicht: net zo,n kleuterklas hier...

http://www.haroldbeukers.nl/popsongmaken.php

Origineel geplaatst door dj discodeluxe
als je deze site nou had gelezen dan had je het geweten ipv .......:bekdicht: net zo,n kleuterklas hier...

http://www.haroldbeukers.nl/popsongmaken.php

Leuke link trouwens.

Vergeet ook niet dat als een kutplaatje 100 keer per dag gedraaid wordt op de radio,het vanzelf een hit wordt.
Hoe vaak gebeurt dat wel niet.

Mooi voorbeeld:Borsato en z'n blond hoopje afval janken een bestaand nummertje in..gelukkig ben ik de naam van het plaatje even kwijt
Nou echt ,die gozer zingt engels waar je teennagels van opkrullen.
Maar goed de naam Borsato staat er op ,en....hopakkee een dikke vette nr 1 hit!!!!!

Hiermee wil ik je even op de feiten drukken met wat voor heerlijk muzikaal publiek je te maken hebt in Nederland..snapt u.

In mijn ogen een regelrechte belediging voor de hardwerkende muzikant die avonden lang op dat ene geniale melodietje hebben lopen te zwoegen,en dan amper in aanmerking komen.

Zo zie je maar dat tegenwoordig alleen nog maar de kwantiteit telt,de kwaliteit komt wel een andere keer of nooit meer..

Hiermee wil ik je even op de feiten drukken met wat voor heerlijk muzikaal publiek je te maken hebt in Nederland..snapt u.

In mijn ogen een regelrechte belediging voor de hardwerkende muzikant die avonden lang op dat ene geniale melodietje hebben lopen te zwoegen,en dan amper in aanmerking komen. [/B]

En jij bent natuurlijk wel muzikaal en geniaal?:D
Vind het nogal aanmatigend hoor.
Ik heb zelf totaal niks met borsato. Ik vind hem geen super stem hebben en zijn nummers vind ik op enkele uitzondering na zeik nummers. Dat vind ik ook van Blof als ik die stem al hoor gaan mijn haren recht overeinde staan. Wat een monotone kut stem.
Maar ja dat is volledig smaak. Blijkbaar is er wel een groot publiek voor. En als je het voor elkaar krijgt om zo'n groot publiek te trekken zal er ongewtijfeld enige muzikaliteit en genialiteit zijn denk ik dan maar want anderen krijgen het niet voor elkaar.

Origineel geplaatst door Ramirez
Volgens mij is dit overal zo hoor.

Psychologie. Ik denk dat de massa muziek aantrekkelijk vindt door:
- aanstekelijke melodie
- iets wat gevoelens en herinneringen naar boven brengt
- de uitvoerende artiest is populair
- brainwashen door herhaling
- media aandacht

Geniale compositie staat hier denk ik helemaal los van. Als een geniale compositie kut klinkt gaat het niet verkopen. Als een kut compositie prachtig klinkt kan het wel verkopen. Als een geniale compositie prachtig klinkt, dan respect voor de schrijver. Logisch allemaal natuurlijk.

Dit is allemaal net zoals het weer. Waarom zou je je druk maken als het niet goed is? Je kan er toch niets aan veranderen.

Origineel geplaatst door MikeJarod
Volgens mij is dit overal zo hoor.

Geniale compositie staat hier denk ik helemaal los van. Als een geniale compositie kut klinkt gaat het niet verkopen. Als een kut compositie prachtig klinkt kan het wel verkopen. Als een geniale compositie prachtig klinkt, dan respect voor de schrijver. Logisch allemaal natuurlijk.

Dit is allemaal net zoals het weer. Waarom zou je je druk maken als het niet goed is? Je kan er toch niets aan veranderen.

Als een geniale compositie kut klinkt is ie niet geniaal.

Origineel geplaatst door Exzit
je kan een geniale compositie toch ontzettend kut uitvoeren? laat miju maar 's mozart uitvoeren, dan weet je hoe kut geniale composities kunnen klinken :D

Woordspelletjes... Hangt er helemaal vanaf hoe je geniaal definieert. Wat geniaal is voor de één, is niet geniaal voor de ander. Zelfde als smaak, alles is relatief.

Origineel geplaatst door Nightstorm
je kan een geniale compositie toch ontzettend kut uitvoeren? laat miju maar 's mozart uitvoeren, dan weet je hoe kut geniale composities kunnen klinken :D

Zelfs kut uitgevoerd klink mozart nog steeds goed. Dat is nu juist het kenmerk van een geniale compositie.

Zelfs kut uitgevoerd klink mozart nog steeds goed. Dat is nu juist het kenmerk van een geniale compositie.
Nee joh... Echt niet... Nou ja het ligt er maar echt aan wat je verstaat onder een geniale compositie...

dan zijn we t op dit punt oneens met elkaar :)

Back