Ow en wat de aggressie betreft: durf eens wat meer met je apparaten, ze gaan niet zomaar kapot (red:dood). Pak eens een mono uitgang van het ene apparaat, mix m met de sound van een andere, gooi m door het filter van weer een ander apparaat en trigger de boel met je mond...
Gewoon op muziekles gaan, en probeer zoveel mogelijk muziek te spelen waarvan de harmonieen en melodien je aanspreken. Analyseer deze muziek, probeer te begrijpen (met je muzikale intelligentie en niet met je schoolse intelligentie) hoe deze muziek in elkaar zit. De rest gaat vervolgens vanzelf
maar in dance muziek kun je geen hele lange melodie lijnen gebruiken als je dat wel doet verliest het zn pscychedelische kant en daar is house hardcore trance techno ambient idm allemaal op gebaseert
juist pakkende goede melodien zijn zijn moeilijk net als pcp dont touch that stereo 1 kut melodietje maar wel vet
een tip koop een mdi keyboard en ga er is mee spelen lusiter eens ook technisch naar je favo platen en hoe de melodielijn is opgebouwd speel het na en probeer een eigen variatie
nog een tip doe het eens totaal anders dat dat je nom,aal doet gooi je hele routine om en probeer iets anders je hebt aksndat je dan anders gaat kijken tegen over dingen
Gisteren zei een bekende schrijver dat je "niet iets verzint, maar een ingeving krijgt en dat je vervolgens daarmee iets moet doen". Dat vond ik zo mooi, gezegd zoals alleen een schrijver dat kan. En het is nog waar ook, anders had ie het niet gezegd.
Origineel geplaatst door René Gisteren zei een bekende schrijver dat je "niet iets verzint, maar een ingeving krijgt en dat je vervolgens daarmee iets moet doen". Dat vond ik zo mooi, gezegd zoals alleen een schrijver dat kan. En het is nog waar ook, anders had ie het niet gezegd.
Wat ik ook wel eens doe om een goeie melodie te maken is de kat van de buren lenen en die over mijn klavier laten lopen. Natuurlijk wel even je sequencer aanzetten dat het ook opgenomen wordt.
Origineel geplaatst door C738 Wat ik ook wel eens doe om een goeie melodie te maken is de kat van de buren lenen en die over mijn klavier laten lopen. Natuurlijk wel even je sequencer aanzetten dat het ook opgenomen wordt.
Origineel geplaatst door C738 Wat ik ook wel eens doe om een goeie melodie te maken is de kat van de buren lenen en die over mijn klavier laten lopen. Natuurlijk wel even je sequencer aanzetten dat het ook opgenomen wordt.
1 melodie is niet eens zo een punt. 2 melodieën die bij elkaar passen word al moelijker. 3, is een kut klus en 4 en meer dat vergt aardig wat kunde. Ik blijf vaak steken bij 2
Origineel geplaatst door maxdox Die bekende schrijver zei daarna dat ie wel al sinds 1966 geen ingeving gehad had, en sindsdien nooit meer wat op papier heeft gezet
hahahaha, hij staat vandaag in de Volkskrant met zijn vrouw. zijn prijs gaat naar de Partij van de Dieren, dus die katten hebben er profijt van of ze nou muzikaal zijn of niet.
Origineel geplaatst door Arv 1 melodie is niet eens zo een punt. 2 melodieën die bij elkaar passen word al moelijker. 3, is een kut klus en 4 en meer dat vergt aardig wat kunde. Ik blijf vaak steken bij 2
Natuurlijke aanleg om melodieen te maken, hmmz. Iedereen is op zijn eigen niveau muzikaal. Het staat iedereen vrij om te discussieren over muziek, hoe je muziek maakt en wat je daarvoor gebruikt. Daar past een uitspraak over wie wel en wie niet muzikaal is niet bij.
Mensen die niet actief muziek maken op wat voor een manier dan ook zul je hier niet zo gauw vinden. Dus je uitspraak is of fout sarcasme of misplaatst.
Even inhakend op die schrijver, ik heb wel eens gehoord dat een mens gemiddeld 3 goeie ideeen heeft in z'n leven.
Doe je het goed als artiest zijnde, dan recycle je die ideeen keer-op-keer, zodanig dat het mensen niet gaat irriteren.
Doe je het minder goed, dan is je inspiratie al op na dat ene hitje (of die handvol snippets op 'n willekeurig synthforum ).
Simpel voorbeeld van een melodie die je de komende dagen weer veelvuldig zult horen. Schrijf 1 dergelijk melodietje en je bent binnen voor de rest van je leven!!
het zijn ook echt ALTIJD hardcore producers die zulke vragen stellen he.
hoe maak een hardcore melodie?
hoe maak ik een hardcore kick?
hoe maak ik een hardcore sound?
hoe maak ik een scheurende lead?
wat is een goeie hardcore synth?
hoe maak ik profesionele distortion?
ok ok ok een synthforum dient voor vragen en dergelijke. maar man wat zijn jullie soms lui.
doe eens wat moeite, wat onderzoek. of moet het gewoon allemaal in je schoot geworpen worden? sorry maar ik erger me de laatste tijd echt DOOD aan sommige hardcore "producers" hier.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.