Niet mee eens een geniale compositie kan je horen dat hij geniaal is ook als hij slecht wordt uitgevoerd.
Echter ik had het eigenlijk niet over de uitvoering. Want als die slecht is vervang je gewoon de muzikanten.
Origineel geplaatst door Exzit Niet mee eens een geniale compositie kan je horen dat hij geniaal is ook als hij slecht wordt uitgevoerd.
Echter ik had het eigenlijk niet over de uitvoering. Want als die slecht is vervang je gewoon de muzikanten.
ja maar dan blijft MikeJarod z'n punt gewoon staan...Want beroerde muzikanten die een geniale compositie slecht uitvoeren, dat verkoopt in principe niet (hoewel de praktijk ook wel eens anders uitgewezen heeft natuurijk )
Origineel geplaatst door fjoesz er zijn zat melodieen die te truttig voor woorden klinken op een blokfluit, maar vlamhard in je smoel klinken door een dikke synth
En daardoor vallen ze dus ook door de mand. Ze klinken nu stoer met een bepaalde klank maar over een jaar niet meer.
Omdat de trend sound weer wat anders is. Dat gaat naar mijn mening meer over trends en marketing van een bepaald geluidje dan over de kwaliteit van de muziek zelf.
Ik bedoel dan ook meer nummers die over 100 jaar een ieder nog steeds mooi vind. Niet over de wegwerp muziek die nu leuk lijkt maar over een paar jaar niemand meer herrinert.
Waar ik op zich niks tegen heb hoor. Maar vind het wel van een andere orde.
Origineel geplaatst door Exzit En jij bent natuurlijk wel muzikaal en geniaal?
Vind het nogal aanmatigend hoor.
Ik heb zelf totaal niks met borsato. Ik vind hem geen super stem hebben en zijn nummers vind ik op enkele uitzondering na zeik nummers. Dat vind ik ook van Blof als ik die stem al hoor gaan mijn haren recht overeinde staan. Wat een monotone kut stem.
Maar ja dat is volledig smaak. Blijkbaar is er wel een groot publiek voor. En als je het voor elkaar krijgt om zo'n groot publiek te trekken zal er ongewtijfeld enige muzikaliteit en genialiteit zijn denk ik dan maar want anderen krijgen het niet voor elkaar.
Muzikaal ja ,geniaal??...ik denk dat iedereen wel geniaal is,het is de vraag of je er ooit achterkomt waarin.
Maar buiten dit sprak ik ook niet over mezelf,maar dat snap je natuurlijk wel.
Het ging er mij meer over dat iemand met een grote naam een plaatje jat,dan tenenkrommend engels injankt en vervolgens op 1 staat.
Wie weet heeft Marco gedacht:mijn god moeten we dit echt gaan uitbrengen?
En die lacht nu zijn ballen uit z'n broek.
Origineel geplaatst door fjoesz er zijn zat melodieen die te truttig voor woorden klinken op een blokfluit, maar vlamhard in je smoel klinken door een dikke synth
Niet mee eens. Sterke nummers kunnen op eender welke instrumenten uitgevoerd worden.
Helaas is het bij veel moderne electronische muziek haast ridicuul om ze uit te voeren op bvb piano.
Veel "producers" kennen nog eens geen toonladders of akkoorden meer en doen louter
wat knip en plakwerk op goed geluk van prefab loops van CD of softsynt presets.
[edit]Heb net even op je website gekeken. Wel sterke nummers [/edit]
Melodie verzin je niet,..
Het bestaat buiten de lineaire tijd- ruimtecoordinaten waaraan mensen,... dus ook de meeste muzikanten,.. gebonden zijn.
Je bent als muzikant slechts een middel om de oneindige spiritualiteit van de melodie te vertalen naar de 7e tot 11de dimensie.
Kom los van je zelf en de melodie openbaart zich.
Ik geef cursussen,.. waar je tegen geringe vergoeding,..dwz; 6 euro per gram plus huur van de bong en de chillum,... leert los te komen van je zelf en je geld.
Dagelijks theorieles tussen drie uur 's middags en 6 uur 's avonds in de koffieshop bij jou in de buurt. Daarna voor het practicum terug naar huis en cubase opstarten.
De gehele cursus duurt 17 jaar en drie maanden en als je dan niet meer kunt lezen of schrijven kun je jezelf een mondeling examen afnemen voor de spiegel in 't toilet.
Aanmelden bij ondergetekende.
De cursus is buiten de vergoeding om geheel gratis!!!!
eenmalige administratiekosten €2603,81
Je kunt natuurlijk ook es een lesje notenleer en harmonie volgen maar daar zitten de meeste forummers geloof ik niet op te wachten leert de ervaring.
ik gaf maar een voorbeeld he
ik snap dat een compositie meer is dan een melodie
ander voorbeeld dan
kijk naar herbie hangcock.. zijn composities, hoe belangrijk is de uitvoering daarvan? fundamenteel lijkt me
een geniale compositie op papier is nog niks. muziek moet je luisteren op een tijdlijn, kijken naar muziek slaat nergens op.
een goede compositie kan je alleen ervaren als je het hoort.
en stoere dingen kunnen ook tijdloos zijn
mensen die gaan lullen over een bepaalde sound die trendy is snap ik niet.
laat alle hokjes en geestjes die je hebt eens los en luister elk nummer als een uniek brouwsel. als je altijd alles in hokjes stopt is nooit meer iets speciaal. wel ben ik met je eens dat de meeste zooi grote bagger is
in mijn ogen zijn compositie en uitvoering niet los van elkaar te zien
Origineel geplaatst door r.5 Veel "producers" kennen nog eens geen toonladders of akkoorden meer en doen louter
wat knip en plakwerk op goed geluk van prefab loops van CD of softsynt presets.
[edit]Heb net even op je website gekeken. Wel sterke nummers [/edit]
Veel mensen noemen zich tegenwoordig ook producer...
Neem van mij maar aan dat een producer die een band produceert meestal wel enige muziek kennis heeft.
Origineel geplaatst door fjoesz ik gaf maar een voorbeeld he
ik snap dat een compositie meer is dan een melodie
ander voorbeeld dan
kijk naar herbie hangcock.. zijn composities, hoe belangrijk is de uitvoering daarvan? fundamenteel lijkt me
een geniale compositie op papier is nog niks. muziek moet je luisteren op een tijdlijn, kijken naar muziek slaat nergens op.
een goede compositie kan je alleen ervaren als je het hoort.
en stoere dingen kunnen ook tijdloos zijn
mensen die gaan lullen over een bepaalde sound die trendy is snap ik niet.
laat alle hokjes en geestjes die je hebt eens los en luister elk nummer als een uniek brouwsel. als je altijd alles in hokjes stopt is nooit meer iets speciaal. wel ben ik met je eens dat de meeste zooi grote bagger is
in mijn ogen zijn compositie en uitvoering niet los van elkaar te zien
Ik denk dat je een scheiding moet maken tussen sounsdcapes en muziek.
Grappig dat juist herbie hancock aanhaald juist die conformeerd zich aan de harmonie leer.
Herbie is natuurlijk ook niet een van de mindere.. Ik geef een voorbeeld: gisteren was een stukje op tv over Jeff Wayne's War of the Worlds. Ze toonden een stukje van het live concert wat recent gegeven is. Inclusief de blazers, strijkers, synths, drums enz.. Doordat de compositie staat als een huis, klinkt het gewoon idioot goed, zelfs 30 jaar na het orgineel, door andere mensen gespeeld.
Ik ben het wel met Fjoesz eens dat een uitvoering een nummer maakt of kraakt, maar de compositie blijft geniaal!
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.