MPC 1000 os version 2

Kokos

opgewonden lid
Hallo,

Is ff geleden dat ik heb gepost.
Nu een dringende vraag;

Ik heb mijn MPC al 2 x ge-update naar de nieuwste versie maar het bevalt me niet zo, i.i.g niet met oud gemaakte sequences en programs.
Zowiezo valt me op dat je in de vorige OS de noterepeat kon gebruiken zelfs wanneer je in trackmute venster zat. dat was voor live erg handig. Dan kon ik de tracks met de pads muten, maar tegerlijkertijd rolls maken op diezelfde pads.
dat kan in 2.0 niet meer...

Maar erger;
ik heb het gevoel dat met de nieuwe OS de oude mixerinstellingen niet zo kieskeurig worden overgenomen.
Ik heb gisteren de os geupdate en had daar tijdens de show erg veel last van.
ik wil graag weten of anderen zoiets ook is opgevallen.

ik ben van plan over te stappen op de 2500 en ik ben dus ook nieuwsgierig of mensen ervaring hebben met oude MPC 1000 files in de 2500, of dat smooth verloopt?

Ik neem aan dat de 0s van de 2500 niet dezelfde is als de laatste voor de 1000.

Graag hoor ik wat reacties/ bugs e.d
Ik heb een beetje rondgeneusd op het forum maar ik kan geen antwoord op deze vragen vinden.

Kokos

Dat van die mixer instellingen klopt. Is op het MPC forum ook over geklaagd.
Of het met de de mixer instellingen in de 2500 anders zal zijn weet ik niet.
Het OS van de 2500 is niet hetzelfde als 2.1 op de 1000 maar lijkt er wel behoorlijk op. De 2500 leest alle files van de 1000.
Stel anders je specifieke vragen op het MPC forum:
http://www.mpc-forums.com/

Re: MPC 1000 os version 2

Origineel geplaatst door Kokos
Hallo,

Is ff geleden dat ik heb gepost.
Nu een dringende vraag;

Ik heb mijn MPC al 2 x ge-update naar de nieuwste versie maar het bevalt me niet zo, i.i.g niet met oud gemaakte sequences en programs.
Zowiezo valt me op dat je in de vorige OS de noterepeat kon gebruiken zelfs wanneer je in trackmute venster zat. dat was voor live erg handig. Dan kon ik de tracks met de pads muten, maar tegerlijkertijd rolls maken op diezelfde pads.

Maar erger;
ik heb het gevoel dat met de nieuwe OS de oude mixerinstellingen niet zo kieskeurig worden overgenomen.
Ik heb gisteren de os geupdate en had daar tijdens de show erg veel last van.
ik wil graag weten of anderen zoiets ook is opgevallen.

ik ben van plan over te stappen op de 2500 en ik ben dus ook nieuwsgierig of mensen ervaring hebben met oude MPC 1000 files in de 2500, of dat smooth verloopt?

Ik neem aan dat de 0s van de 2500 niet dezelfde is als de laatste voor de 1000.

Graag hoor ik wat reacties/ bugs e.d
Ik heb een beetje rondgeneusd op het forum maar ik kan geen antwoord op deze vragen vinden.

Kokos

Is dit alleen van toepassing op tracks die je hebt gemaakt op een oud OS en nu weer laad in het nieuwe OS (die mixer instellingen bedoel ik dan)?

Ten tweede vind ik het persoonlijk een hele slechte tactiek om vlak voor een liveset een OS van je apparatuur te gaan upgraden als je niet 100% zeker weet wat de verschillen zijn.

Verder vraag ik me af waarom je naar de 2500 wilt. Voor de interface neem ik aan? Of de extra outputs?
Want wat betreft OS lijken ze echt 99.5% identiek. De extra functionaliteit in de 2500 is echt minimaal te noemen.

Ja, alleen op oude PGMs

Slechte tactiek?
Je probeert eens wat....
De avond ervoor was een rampenavond, met veel, erg veel bugs, waarvan ik niet zeker wist waar het aan lag.
Al weken loopt mijn set goed, maar die avond niet.
Midi out werkte vaak niet, en vertraagde zelfs.
Waarschijnlijk lag dit aan de stroom, maar om zeker te zijn heb ik mijn midikabels vernieuwd en overgeschakeld op de nieuwere OS, just to be sure.
Midi liep als een dolle, alleen de mixersetting dus niet. :)

Overigens was ik niet geheel onbekend met de nieuwe os; die had ik al een keer uitgeprobeerd, maar beviel me niet zo, vanwege een functie die ik miste. het probeelm deed zich toen overigens neit voor....

Ik wist dus wel wat ik deed.
Mischien moet je niet zo pendant reageren als je de voorgeschiedenis niet kent...
Ik weet heus waar ik mee bezig ben.

Als antwoord op je laatste vraag...
Ik weet dat beide os niet zo heel erg veel verschillen, maar ze verschillen toch. Bovendien vind ik de 2500 na meerdere malen bekeken te hebben een fijnere, meer solide bak, die ik vanwege een goede deal voor een prikkie kan krijgen.
Bovendien verwacht ik dat de os van de 2500 minder aan zijn plafond zit dan die van de 1000, en hij heeft nu al functies, looks en gewicht die me meer aanstaan dan de 1000. heb ik altijd al een licht bakkie gevonden.
Ik ben de oude 2000 gewend.
Ik wil me weer wat meer een breuk tillen.

Bedankt voor je antwoord.

...die ik vanwege een goede deal voor een prikkie kan krijgen.
Is dat een persoonlijke/unieke deal? Zo niet dan hoor ik graag hoe en wat *D

Ja, alleen op oude PGMs

Slechte tactiek?
Je probeert eens wat....
De avond ervoor was een rampenavond, met veel, erg veel bugs, waarvan ik niet zeker wist waar het aan lag.
Al weken loopt mijn set goed, maar die avond niet.
Midi out werkte vaak niet, en vertraagde zelfs.
Waarschijnlijk lag dit aan de stroom, maar om zeker te zijn heb ik mijn midikabels vernieuwd en overgeschakeld op de nieuwere OS, just to be sure.
Midi liep als een dolle, alleen de mixersetting dus niet. :)

Overigens was ik niet geheel onbekend met de nieuwe os; die had ik al een keer uitgeprobeerd, maar beviel me niet zo, vanwege een functie die ik miste. het probeelm deed zich toen overigens neit voor....

Ik wist dus wel wat ik deed.
Mischien moet je niet zo pendant reageren als je de voorgeschiedenis niet kent...
Ik weet heus waar ik mee bezig ben.

Er zijn dus ook known issues met OS 2.1. Waaronder het issue dat jij hebt gehad met de mixer instellingen, dus een klein beetje vooronderzoek had je wellicht reeds voor de OS update op de hoogte gebracht.

Wat er overigens pendant aan mijn reactie was begrijp ik niet helemaal. Kan echter je beslissing om toch te upgraden wel begrijpen, als net voor je optreden alles in de soep loopt probeer je alles om je probleem te fixen.

Als antwoord op je laatste vraag...
Ik weet dat beide os niet zo heel erg veel verschillen, maar ze verschillen toch. Bovendien vind ik de 2500 na meerdere malen bekeken te hebben een fijnere, meer solide bak, die ik vanwege een goede deal voor een prikkie kan krijgen.
Bovendien verwacht ik dat de os van de 2500 minder aan zijn plafond zit dan die van de 1000, en hij heeft nu al functies, looks en gewicht die me meer aanstaan dan de 1000. heb ik altijd al een licht bakkie gevonden.
Ik ben de oude 2000 gewend.
Ik wil me weer wat meer een breuk tillen.

Bedankt voor je antwoord. [/B]

Ik heb ook naar de 2500 gekeken, de pads zijn iets groter maar niet per definitie anders (behalve als je groter ook onder de noemer anders plaatst :) ). Kwa OS zijn de verschillen erg klein, bijna te verwaarlozen.

De bediening is wel iets anders. Iets meer dedicated knoppen maar bij de 1000 kun je hele veel benaderen met de MODE knop volgens mij. Het kantelbare display is wel een voordeel natuurlijk. En de extra midi en audio i/o is natuurlijk meegenomen als je ze gaat gebruiken.

Ik vond overigens de knoppen van de 2500 (de draaiknoppen) niet beter dan die van de 1000. Beiden ver beneden peil en best ernstig dat akai zoiets op hun MPC's durft te zetten.

Als je het puur wilt doen omdat je een wat degelijker aanvoelende machine wilt lijkt het me geld verbranden....maar het is natuurlijk jouw geld :D.

Als je het doet voor de wat makkelijkere bediening, het kantelbare display en de extra i/o is het automatisch een goed plan.

Wat betreft OS zou ik niet teveel gokken op een paard waarvan je niets weet. Akai heeft aangetoond zeer onbetrouwbaar te zijn op gebied van OS updates. De history van het MPC1000 en MPC4000 OS heeft dat wel aangetoond. Heb weinig hoop dat dit voor de 2500 opeens zou veranderen.

Lees voor de grap eens in het MPC2500 gedeelte van www.mpc-forums.com daar staan erg veel gebruikers ervaringen, zowel positief als negatief (MPC forums heb je best veel aan!).

Re: MPC 1000 os version 2

De 2500 kan ook geen noterepeat in het mute scherm uitvoeren.. (wel mutes recorden)

het OS vd 1000 en de 2500 verscheelt erg weinig met elkaar. het verschil zit um in de gebruiksvriendelijkheid dmv extra knoppen/kantelbaar scherm/uitbreidingsmogelijkheden/processing kracht/ en dezelfde pads als de 2000/4000.

In jouw geval zou ik de 1000 met oude versie nemen, of de 2000XL.. mocht je je optreden hetzelfde willen houden. wil je weer een stuk van het begin af beginnen, dan kan je het beste leren leven met de nieuwe 1000 OS of een 2500 leren gebruiken.

Ja ik ook problemen met m'n liveset. Ik zo stom om de avond voor liveset, het os te updaten.
Ik kwam er thuis al achter dat het niet klopte met volume instellingen. Das altijd ene klote werk omdat
weer allemaal goed in te stellen.

Wat betreft de noterepeat. Ik vindt de nieuw noterepeat heeeel relax. heb deze ook gelijk gebruikt tijdens liveset.
Die hold is echt relax (shift noterepeat). Bij de 2000 moet je dan met datawiel de timing veranderen, bij de 1000 staan kan je ze mooi elke met een aparte knop veranderen.

Heb je bij de nieuwe os voor mpc1000 ook de bpm matched delay?
De noterepeat die je kan afstellen op 1/8, 1/16 enz?
MTC???

Kheb toch nog een aantal belangrijke verschillen gevonden hoor:

De mpc 1000 heeft géén drum grid
De mpc 2500 heeft BALANCED outputs, toch redelijk belangrijk in de studio.
De mpc 1000 heeft géén delay, welke in de 2500 wel héél lekker is om mee te spelen...

Er zijn er waarschijnlijk nog wel maar dit zijn opt eerste zicht wel de belangrijkste.

DUS de 2500 heeft in tegenstelling tot wat velen hier durven beweren toch wel heel wat meer in z'n mars dan enkel wat meer knopjes en wat grotere pads...

:dj:

Origineel geplaatst door Brice

De mpc 1000 heeft géén delay, welke in de 2500 wel héél lekker is om mee te spelen...
De mpc1000 heeft wel een delay (OS 2.1).

In 2.0 zat de delay ook al. Het OS daarvoor (1.0.7) had inderdaad nog geen delay.
OS 2.0 is nooit beschikbaar geweest voor download. Wel schijnen er zwarte mpc1000's te zijn met 2.0.
Op de handleiding staat 2.0, maar op de site was het gelijk 2.1 (aantal bugfixes).

Origineel geplaatst door cowbell
In 2.0 zat de delay ook al.
OS 2.0 is nooit beschikbaar geweest voor download. Wel schijnen er zwarte mpc1000's te zijn met 2.0.
Op de handleiding staat 2.0, maar op de site was het gelijk 2.1 (aantal bugfixes).

bij deze dank voor de info:halleluja

Back