Documentbeheer

ometijn

Nieuwkomer
Hoi,

Kan iemand mij helpen met het volgende (beginners)probleempje.

Ben nu een jaartje met Cubase sx in de weer en het gaat eigenlijk best lekker. Ik heb inmiddels al redelijk wat projectjes gemaakt alleen begin nu het overzicht een beetje te verliezen. Hierdoor heb ik al een aantal keer per ongeluk een wav-je weggegooid. Het lijkt me verstandig om op een of andere manier een beetje systeem te krijgen qua opslaan.

Vraag: Hoe pakken jullie dit aan (heb je hier vuistregels voor) en is hier documentatie over te vinden (ik heb gezocht, maar niets gevonden)?

Daarnaast lukt het mij nog niet goed om een backup te maken. Dit is wel een heel basic vraag, maar met het manual erbij lukt het me gewoon nog niet. Kan iemand mij kort uitleggen hoe hij/zij backups maakt?

Alvast bedankt en groet,
Ometijn

altijd per nummer een mapje maken waar je de hele donderse keet in gooit, samples, loops wave tracks enz.
en dan gelijk naar cd ofzo saven als je tracks af zijn

Dank je.

Omdat ik dit toen ik de nummers begon niet heb gedaan staat nu alles in 1 grote audiomap. Ik heb al geprobeerd om voor ieder liedje in de pool een aparte map te maken. Dit lukt wel, maar als ik daarna in de library kijk zie ik deze "poolmapjes" niet terug als mapjes in de library.

Ik begin altijd in een temp map. Als het wat begint te worden doe ik save project to new folder. De foldernaam laat ik dan beginnen met de datum, bijv. 060307_Projectnaam.
De temp map delete ik elke maand.

Origineel geplaatst door Backdrop
Ik begin altijd in een temp map. Als het wat begint te worden doe ik save project to new folder. De foldernaam laat ik dan beginnen met de datum, bijv. 060307_Projectnaam.
De temp map delete ik elke maand.

Dat is een mooie gestructureerde manier van werken :eureka:

*Alan heeft ook een wirwar aan mappen, zonder datum, steeds andere namen, veel temp songs etc..*

En saven, saven en saven.. liefst met build nummers.. bij ieder grote verandering een nieuw nummer..

Regelmatig eens door je collectie heen bladeren en sorteren.
Nummers die af zijn naar een nader mapje verplaatsen waar alle complete nummers in staan.
Je nummers die echt bagger zijn ook naar een ander mapje verplaatsen, blijft altijd handig om af en toe inspiratie uit te halen.
Je nummers waar je nog mee aan het werken bent lekker laten staan.

Back