Stuurlui en wal verhalen kennen we allemaal. Daarom dus initiatief om het nu op te zetten anders gebeurt het nooit.
Het forum is enorm gegroeid sinds het begin, maar de policy is niet meegegroeid.
Topictitels vormgeven is al een eerste waarop gelet dient te worden. Tevens kunnen moderators prima topictitels veranderen maar in de praktijk leveren zoekwoorden als "latency, ,software, mixer, pc, geluidkaart, analoog, synthesizer, midi" ZO ontzettend veel op, dat heldere topictitels heel belangrijk zijn geworden!
@ Pjotr G :
Problemen zijn inderdaad specifiek, en daar is een forum voor om daarover na te denken.
Wat je wel kunt doen met de FAQ is deze zó algemeen maken, dat de n00b in ieder geval WEET waar ie over praat, in plaats van willekeurig onzin te gaan roepen. Daarmee vang je 2 dingen op.
1. de n00b leert bij en lost hierdoor zijn eigen probleem al deels op.>dus mogelijk een vraag minder
2. de vraag van de n00b zal op iets hoger niveau liggen dan *waarom kan ik geen geluid opnemen, ik heb midi toch aangesloten*
Die categorieen waarin problemen in te delen zijn, kun je eigenlijk wel scheiden zoals dit op het forum zelf is gedaan:
Code:
Synth Hardware
* Samplers
* Synths en Modules
* Zelfbouw, reparatie en onderhoud
* Vintage
Midi & De Studio
* De Studio
* Midi zooi
* Effecten
Synth Software
* Hardware
* Soft synths
* Sequencing
* Plugins
@ gemmetje
er leest reeds een mod mee

en het is idd een goed idee om on the fly hier een berg vragen te posten en deze te categoriseren en te scheiden in nuttig / minder nuttig voor de faq.
@ Hanz
Je hebt een punt, maar een FAQ is makkelijk naar te verwijzen en de inhoud is makkelijk te vinden; de zoekmachine levert vaak onbruikbare resultaten op door de willekeurige threadtitels op dit forum.
Mooie aanvulling op FAQ *hoe geef ik vorm aan mijn topictitel*
@ Fuse
Het bijhouden van een FAQ lijkt me iets voor de mods, net als het handhaven van structuur op dit forum (topictitels, offtopic, etc)
En ja, ik kan nu zelf iets opzetten want heb tijd en denk graag mee.
Ik heb aangeboden om alles samen te vatten en helder op te zetten. Dus eigenlijk eerst een lijst maken met veelgeposte vragen, antwoorden voor die vragen verdelen over de meedenkers, alles inleveren bij mij, en ik maak het leesbaar (initiatief initiatief) (nog wel

)
Even uitkijken denk ik met topics over welke pc moet ik kopen* dat die niet te afhankelijk wordt van wat er op de markt gebeurt. Algemeen *waar moet ik op letten...* lijkt me wel een goede!
1. maak treads met "wat zijn de meest gestelde vragen" en laat iedereeen daar gewoon ff netjes wat inzetten.
2. waar het meest van is, gewoon in de FAQ.
3. maak ook een top10 van diverse apparatuur, zoals mpc's, synth's enz...iig zoiets dat mensen gelijk doorhebben dat een bepaald apparaat de voorkeur heeft.
1. > dat kan hier eventueel?
2. > mee eens
3. > mee eens, kort categorie opzetten en korte uitleg waat een apparaat in die cat. kan