Powercore Reverbs

gremlin23

Compleet gestoord!
Hey Guys,

Ik heb al sinds een tijdje een powercore mk2.
Ik gebruik veelvuldig en met plezier de Tubifex en compressor pluggins.
De Reverbs daarentegen heel weinig. Toen ik de kaart kocht had ik niet verwacht dat deze zouden tegenvallen. De reverb die in de hardware bakken van TC zit vind ik helemaal ok, maar de reverb die uit mijn TC Megareverb en de TC Classicverb komt valt zwaar tegen. Voornamelijk de Classicverb vind ik niks. Megareverb is goed met wat betreft het realistisch simuleren van akoestische ruimtes maar Classicverb vind ik helemaal niks. Blijkt dat het geluid van ClassicVerb enigszins is gemodeleerd op de reverbs van oude Lexicon racks maar hier merk ik niks van.

Mijn probleem is dus:

Als ik een orkestzaal (en dergelijke) moet simuleren dan gebruik ik Megareverb; geen probleem.
Wanneer ik reverb voor elk ander toepassing wil gebruiken dan stap ik over naar de interne FX van mijn 01x. Deze reverbs klinken veel beter.
Dis is waarschijnlijk een persoonlijke kwestie, maar ik ben benieuwd voor hoeveel mensen de reverb in de Powercore kaarten tegenvalt. Voor elektronische muziek is die reverb totaal niet geschikt naar mijn gevoel. Wanneer ik mijn audio tracks niet naar de 01x wil 'bouncen', dan gebruik ik nog eerder de interne reverbs van Cubase..
Ik heb getweaked aan de instellingen van de Powercore Reverbs maar het levensloze karakter is niet weg te krijgen...

Ik was er ook niet kapot van. Haalt het echt niet bij de Dreamverb van de UAD. Uiteindelijk gebruikte ik eigenlijk alleen m'n Master X3 en Virus erg vaak en zo af en toe een channel-stripje of zo. Ik wou dat ze die Master X3 gewoon als native plugin uitgaven, maar ja dan zien ze hun PowerCore verkopen natuurlijk instorten. Erg goeie dongle zo'n PowerCore! :)

Back