high-end compressie/eq ?

Origineel geplaatst door Cisco
Bruut he! Maar heb wel al m'n semi-proffesionele bakken moeten verkopen om dit bakkie aan te kunnen schaffen!

Schrik niet?! De Eventide H-8000FW kost 5981 euro!!! :stupid

Maar ik heb het er voor over! Heb nu 1 effectenbak die werkelijk waar alles kan, en nog op de meest hoogste kwaliteit.
en ik hou eindelijk eens wat meer ruimte over?! :D

Wauw gefeliciteerd! Klinkt als de mooiste effectbak. Wat een reverb. Die fairly Tales super.
Dat ik al rillingen krijg van de reverb zegt een hoop. Die gaat door merg en been.
Waar ik zelf naar zou kijken is de prijs kwaliteitsverhouding. Dan is ie enorm aan de prijs.
Een 2e hands topper volstaat voor mij ook al. Ik ben zelf verknocht aan mijn V77 van SONY

Origineel geplaatst door MadR
ik gebruik me uad 1176 nooit voor beats .. vind ik echt niet mooier worden .. je moet vocals door een 1176 heen jagen .. daar zit de meerwaarde .. micheal jacksons gebruikte hem jaren lang voor zijn vocals .. en ik heb het zelf ondervonden in me studiootje ..

Gebruik hem idd voornamelijk voor vocalen, MAAR probeer eens voor de gijn dat ongecompresste stukje 808 beat uit m'n voorbeeld door je uad 1176 te halen. En dan alle drie achter elkaar zetten, eerst ongecompresst, daarna mijne en daarna jouwe. Ben benieuwd hoe die klinkt.

Als je belangstelling hebt voor een all-in-one high-end effectenbak kan ik de KSP8 van Kurzweil ook aanraden. Ik heb hem al een tijdje (en ja, ik heb hem door geldgebrek ook al eens te koop aangeboden) maar eigenlijk wil ik er niet af.

Geweldig reverbs en eigenlijk net als de Eventide alle mogelijk effecten die bovendien nog eens te combineren (chainen) zijn tot hele weirde fx. Eventide maakt ook mooi spul en is in mijn ogen vooral onovertroffen als het gaat om harmonizen. Voor de rest denk ik dat mijn KSP8 aardig kan tippen aan de H8000. Maar misschien is dat ook wel een beetje wishful thinking.

Origineel geplaatst door OJS
Als je belangstelling hebt voor een all-in-one high-end effectenbak kan ik de KSP8 van Kurzweil ook aanraden. Ik heb hem al een tijdje (en ja, ik heb hem door geldgebrek ook al eens te koop aangeboden) maar eigenlijk wil ik er niet af.

Geweldig reverbs en eigenlijk net als de Eventide alle mogelijk effecten die bovendien nog eens te combineren (chainen) zijn tot hele weirde fx. Eventide maakt ook mooi spul en is in mijn ogen vooral onovertroffen als het gaat om harmonizen. Voor de rest denk ik dat mijn KSP8 aardig kan tippen aan de H8000. Maar misschien is dat ook wel een beetje wishful thinking.

Heb ff wat demootjes van die KSP8 beluisterd...klinkt erg goed hoor...kan ook vrij extreem gaan...

Maar is dat nou (net zoals bijv. de DP/4) eigenlijk vier effectbakken in 1 ?

Origineel geplaatst door dione
Heb ff wat demootjes van die KSP8 beluisterd...klinkt erg goed hoor...kan ook vrij extreem gaan...

Maar is dat nou (net zoals bijv. de DP/4) eigenlijk vier effectbakken in 1 ?

Yep, vergelijk het maar met 4 Rumours en 4 Manglers. En de KSP8 kan ook samen met een remote worden gebruikt. Helemaal goed, alles met één boxje te tweaken.

Origineel geplaatst door OJS
Yep, vergelijk het maar met 4 Rumours en 4 Manglers. En de KSP8 kan ook samen met een remote worden gebruikt. Helemaal goed, alles met één boxje te tweaken.

Ik zag 'm in Nederland al staan voor zo'n 2600 euro nieuw....dat valt dan nog mee (vergeleken met een Eventide)...:)

True again. Maar dan heb je de remote er nog niet bij.......... en als je een adat, mlan of extra analoog bordje erbij wil kost dat ook nog. Overigens kan er maar één bordje tegelijk in.

Maar hij blijft mooi hoor. Ik zal proberen in de komende maanden eens wat te plaatsen. Ik heb net de studio weer een beetje op orde.....

Struin Ebay eens af.

Ik heb de mijne met Remote en 4 maal extra analoog uit voor 1.700,-... .

Verder moet je Eventide, Kurzweil, Ensonique, en laten we TC en Lexicon er gelijk ook maar even bijhalen. niet vergelijken.
Het zijn verschillende bedrijven die hun eigen algorithmen hebben. Daarom krijg je ook statements als 'TC heeft mooie cleane reverbs' en ' Lexicon heeft mooie warme reverbs'

Ik ben blij voor Cisco met die H8000 maar ikzelf zou nooit m'n TC',s Lexicon, KSP8 en nog wat andere effectbakken er voor in ruilen. Je gooit daarmee een heel groot klankpallet weg om er maar één voor terug te kopen.
Ik heb overigens een Eventide Eclipse en die galm van het H8000 demootje lijkt drommels veel op een preset van m'n Eclipse.... .

Ik moet zeggen qua verhouding geld, flexibiliteit en qualiteit zou ik als eerste voor de KSP8 gaan.

Tom

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Struin Ebay eens af.

Ik heb de mijne met Remote en 4 maal extra analoog uit voor 1.700,-... .

Verder moet je Eventide, Kurzweil, Ensonique, en laten we TC en Lexicon er gelijk ook maar even bijhalen. niet vergelijken.
Het zijn verschillende bedrijven die hun eigen algorithmen hebben. Daarom krijg je ook statements als 'TC heeft mooie cleane reverbs' en ' Lexicon heeft mooie warme reverbs'

Ik ben blij voor Cisco met die H8000 maar ikzelf zou nooit m'n TC',s Lexicon, KSP8 en nog wat andere effectbakken er voor in ruilen. Je gooit daarmee een heel groot klankpallet weg om er maar één voor terug te kopen.
Ik heb overigens een Eventide Eclipse en die galm van het H8000 demootje lijkt drommels veel op een preset van m'n Eclipse.... .

Ik moet zeggen qua verhouding geld, flexibiliteit en qualiteit zou ik als eerste voor de KSP8 gaan.

Tom

Ik heb niet echt alles weggedaan hoor?! Heb nog wel mn lexicon pcm91 en 81, distressors, culture vulture, phoenix. maar heb meer de racks eruit gedaan die ik gewoon weinig gebruik denk hieraan een tc fireworx,m-one, compounder fatman, dp/4, pcm-90 etc. heb de H-8000FW nog niet binnen, wilde em vorige week ophalen?! Wat bleek nou? ze hadden een standaard H-8000 besteld! :stupid Nog even geduld... =(

Jeetje, zou je denken dat ze zo'n duur apparaat toch wel inzien dat ze de bestelling goed doorgeven?

De pest met deze dure maar vooral schaarse apparaten is dat je ze niet uit kan checken. Of je zou misschien in .de of .uk moeten slagen. Daar zijn de markten veel groter en kun je ook veel eerder slagen. Misschien zelfs naar parijs karren en je eega meenemen. Gezellig! ;)

Ik snap dat een dure hardware reverb beter klinkt dan een VST galm, en dat zo'n top fx bak zich vast erg goed leent voor gelikte Hollywood achtige earcandy... maar ik vraag me soms wel een beetje af wat verder nou tegenwoordig precies de meerwaarde van dit soort complexe fx bakken is tov. bijvoorbeeld een arsenaal aan goede vst plugins.

Je kan in de meeste vst hosts redelijk eenvoudig een bizarre hoeveelheid plugins achter elkaar hangen, naar elkaar laten feedbacken, enz. De flexibiliteit en overzichtelijkheid is zelfs groter dan bij een hardware fx unit. Voor geflipte brute effecten kom je volgens mij tegenwoordig met plugins, creativiteit en kennis al behoorlijk ver, of niet?

Origineel geplaatst door j0ris
Ik snap dat een dure hardware reverb beter klinkt dan een VST galm, en dat zo'n top fx bak zich vast erg goed leent voor gelikte Hollywood achtige earcandy... maar ik vraag me soms wel een beetje af wat verder nou tegenwoordig precies de meerwaarde van dit soort complexe fx bakken is tov. bijvoorbeeld een arsenaal aan goede vst plugins.

Je kan in de meeste vst hosts redelijk eenvoudig een bizarre hoeveelheid plugins achter elkaar hangen, naar elkaar laten feedbacken, enz. De flexibiliteit en overzichtelijkheid is zelfs groter dan bij een hardware fx unit. Voor geflipte brute effecten kom je volgens mij tegenwoordig met plugins, creativiteit en kennis al behoorlijk ver, of niet?

In mijn geval gewoon de rekenkracht van top-hardware, niet alleen software gaat vooruit qua klank etc. hardware fabrikanten zitten ook niet stil... vindt het fijn om een multi-hardware bak te hebben die meerdere van de meest complexe effecten, algorithms, 5.1 effecten tegelijkertijd kan laten uitsturen zonder ook maar enige vorm van happering...

Natuurlijk kan dat. Ik kan ook nog steeds met een eenvoudige setup een behoorlijk resultaat halen, maar als je éénmaal gewend bent aan top-spullen dan wil je niet meer terug. Net als met auto's. Als je je een keer hebt kunnen uitleven in een Porsche of nog beter een Lancia Delta Integrale met 350pk dan wil je niet meer in een Smart rijden.

Origineel geplaatst door Bigbang
Natuurlijk kan dat. Ik kan ook nog steeds met een eenvoudige setup een behoorlijk resultaat halen, maar als je éénmaal gewend bent aan top-spullen dan wil je niet meer terug. Net als met auto's. Als je je een keer hebt kunnen uitleven in een Porsche of nog beter een Lancia Delta Integrale met 350pk dan wil je niet meer in een Smart rijden.

:biertje:

Bovendien is zo'n hardware bak ook veel gemakkelijker in te zetten op al je hardware synths...

SLAM!

SLAM!

Jawel, hij is binnen!! Komende tijd ga ik hier eens mezelf eens lekker mee uitleven

Prachtige preamps
Fantastische AD/DA converters
2 limiters per kanaal

Kortom, de meest veelzijdige front-end insert voor analoog naar digitaal. Ik ga hem gebruiken voor piano, Wurlitzer, Rhodes, vocalen, orgel en synths. Maar hij is eigenlijk voor alles te gebruiken.

En niet alleen front-end. Je kunt hem als insert gebruiken om tracks 'op te warmen'.
Hij is ook inzetbaar bij mastering.
En het is een eindconverter om je vingers bij af te likken.

Nou, genoeg blij geleuter.........

Gebruikerservaringen, tips en meningen in het algemeen zijn welkom.

Attachments

• slam!#2.jpg
    slam!#2.jpg
    31,4 KB · Bekeken: 171
Dit is tenminste patsen! :okdan:

Origineel geplaatst door radiance
Gebruik hem idd voornamelijk voor vocalen, MAAR probeer eens voor de gijn dat ongecompresste stukje 808 beat uit m'n voorbeeld door je uad 1176 te halen. En dan alle drie achter elkaar zetten, eerst ongecompresst, daarna mijne en daarna jouwe. Ben benieuwd hoe die klinkt.

Hier een voorbeeldje van de UAD 1176 en een Urei/JBL 7110 hardware compressor op dat stuk 808 beat . De UAD klinkt wat wollig (kan ook aan mijn instellingen liggen maar ik kreeg dat wollige der toch niet direkt uit) en de Urei niet :D

Attachments

• compressors.mp3
    721,2 KB · Bekeken: 151
Back