high-end compressie/eq ?

Neve 33609 is vet! Tube Tech maakt ook zeer prettige compressors. O.a de SMC 2B is super!
Multibandcompressor met een heleboel buizen...yihaaa!!! ;)

Origineel geplaatst door radiance
Kost 2650 euro....niet slecht voor een 5 bands pasieve stereo buizen EQ.

Dat is idd een acceptabele prijs (in verhouding dan hè ? :D..)

Heb je 'm wel eens gehoord ?

deze moet je nemen (middelste),

Attachments

• mp daylight.jpg
    mp daylight.jpg
    83,2 KB · Bekeken: 147
omdat hij er zo mooi uit ziet in het donker...:D

Attachments

• mp nightnight.jpg
    mp nightnight.jpg
    51,6 KB · Bekeken: 142
Origineel geplaatst door Tom Thomas
deze moet je nemen (middelste),

Hehehehe,patser...:)....maar goed,die daar boven staat heb ik lekker ook...

Maar serieus : is die Massive passive echt zo goed ? Ook voor aggressieve muziek ? Ik lees net bijvoorbeeld dat die Gyratec beter zou zijn in het hoog en laag....(zal wel over minimale details gaan,maar goed....)

Origineel geplaatst door dione
Dat is idd een acceptabele prijs (in verhouding dan hè ? :D..)

Heb je 'm wel eens gehoord ?

Nee, nooit gehoord. Ik ken alleen 'de DIY projecten van Gyraf en die klinken echt top (b.v. de G9 buizen mic pre.)
Je kan hem geloof ik twee weken uit proberen. Ik vertrouw die vent (Jakob) van Gyraf Audio echt tien keer meer dan Eve Anna van Manley.

wat is dat voor budget spul in dat rek? ;)

Erg goede kwalitatieve units, ik wou dat ik dat kon betalen....

Die Manley Slam ( in FET modus) is trouwens echt een ruige bak.

Ik heb trouwens (geen vergelijk natuurlijk) de Drawmer 1960 plug van de liquidmix gebruikt over de drums, klinkt goed idd en het vervormd niet echt bij extreme instellingen. Ik weet niet of de 1960 en die 1968me een beetje vergelijkbaar zijn trouwens.

De JoeMeek vind ik persoonlijk het lekkerste over de drums..de SC2

misschien een beetje offtopic, maar wat voor instellingen gebruiken jullie nou om subtiel te compressen, maar het toch ff een beetje op te pompen?
Ik snap hoe het allemaal werkt, maar op de een of andere manier krijg ik het moeilijk voor elkaar. Bij mij verdwijnt de punch en energie juist als ik ga compressen.......

.......

Het rotte blijft dat je niet ergens die bakken kunt vergelijken,of dat je demo's kunt horen...

Bij Morel Muziek in Veenendaal hangen nogal veel van die pro compressors wel degelijk in de winkel.

Maar serieus : is die Massive passive echt zo goed ? Ook voor aggressieve muziek ?

Als ik eerlijk ben, nee. Ik heb hem nu anderhalf jaar maar gebruik hem minimaal.
Als ik agressief wil gaan pak ik eerder m'n Ghost eq dan de MP.
Het hoog en laag van de MP is inderdaad niet indrukwekkend.
Voor een boost in het hoog pak ik altijd de 747. (En eventueel voor een beetje laag boost ook)
De filters (high/low shelf) zijn wel top. Beste die ik totnogtoe gehoord heb maar daar alleen
ga je natuurlijk dat bedrag niet voor uitgeven.
Ik heb hem gekocht omdat hij me in het begin overweldigde door de stabiele klank van je sounds
ondanks dat je een enorme boost geeft. Eq geeft altijd faseproblemen/probleempjes en het hangt
ervan af hoeveel m.b.t. welke eq je gebruikt. De MP heeft dat zo minimaal dat hij gewoon zuiver en
dik blijft klinken ondanks een 20db boost. Ik heb het hier echter dan wel over het midgebied.
Laag is niet spectaculair, hoog is niet best.
Ik jaag m'n uiteindelijke opname wel altijd door de unit heen voor z'n buizen met de eq op bypass.
Heb vergeleken met en zonder die buizen en met die buizen klinkt het toch een beetje dikker (zonder
wollig te worden)
Als ik het over zou doen had ik hem echter niet gekocht. Ik maak dance en daarin komt hij niet tot z'n recht.
Ik denk dat de MP voor vocalopnamen, (rock)bands en jazz/klassiek beter geschikt is. Hij wordt enorm geprezen
door veel verschillende mensen, ik denk echter dat die vnl. in bovengenoemde hoek zitten, niet aan de dance kant.

De Gyratec heb ik nooit gehoord (wel van gehoord)

gr. Tom

@ Tom : tja...ik gebruik de Ghost eq ook veel,voor mid en laag is die okee,maar als je veel hoog toe moet voegen is het vaak geen gehoor en voor precisie werkjes (je opnames bijpunten bijv.) is het ook geen optie....voor het hoog vind ik de eq van de FR Mixmaster wel fijn...

Die 747 heb ik ook ff over getwijfeld,maar ik las vaak dat ie te mooi was,en dat de compressie niet echt snel was...meer ook voor hip-hop e.d.,waar het allemaal smooth moet klinken...

nah ja,ik ga nou die 1968 eens ff goed uitproberen,heb ik nog geen tijd voor gehad...ik heb 'm trouwens in NL gekocht,voor dezelfde prijs als bij DV...

Origineel geplaatst door radiance
Nee, nooit gehoord. Ik ken alleen 'de DIY projecten van Gyraf en die klinken echt top (b.v. de G9 buizen mic pre.)
Je kan hem geloof ik twee weken uit proberen. Ik vertrouw die vent (Jakob) van Gyraf Audio echt tien keer meer dan Eve Anna van Manley.

Ja,die Gyratec staat nu op m'n verlanglijstje...erg fijn dat je 1 set knoppen hebt voor een stereo mix...lijkt me veel makkelijker werken dan steeds maar twee knoppen tegelijk te moeten tweaken...

Als ik eerlijk ben, nee. Ik heb hem nu anderhalf jaar maar gebruik hem minimaal.
Als ik agressief wil gaan pak ik eerder m'n Ghost eq dan de MP.
Het hoog en laag van de MP is inderdaad niet indrukwekkend.
Voor een boost in het hoog pak ik altijd de 747. (En eventueel voor een beetje laag boost ook)
De filters (high/low shelf) zijn wel top. Beste die ik totnogtoe gehoord heb maar daar alleen
ga je natuurlijk dat bedrag niet voor uitgeven.
Ik heb hem gekocht omdat hij me in het begin overweldigde door de stabiele klank van je sounds
ondanks dat je een enorme boost geeft. Eq geeft altijd faseproblemen/probleempjes en het hangt
ervan af hoeveel m.b.t. welke eq je gebruikt. De MP heeft dat zo minimaal dat hij gewoon zuiver en
dik blijft klinken ondanks een 20db boost. Ik heb het hier echter dan wel over het midgebied.
Laag is niet spectaculair, hoog is niet best.
Ik jaag m'n uiteindelijke opname wel altijd door de unit heen voor z'n buizen met de eq op bypass.
Heb vergeleken met en zonder die buizen en met die buizen klinkt het toch een beetje dikker (zonder
wollig te worden)
Als ik het over zou doen had ik hem echter niet gekocht. Ik maak dance en daarin komt hij niet tot z'n recht.
Ik denk dat de MP voor vocalopnamen, (rock)bands en jazz/klassiek beter geschikt is. Hij wordt enorm geprezen
door veel verschillende mensen, ik denk echter dat die vnl. in bovengenoemde hoek zitten, niet aan de dance kant.

De Gyratec heb ik nooit gehoord (wel van gehoord)

gr. Tom

het gaat ook vaak gewoon om het mid .. en dan vooral het mid/low waar je dit soort bakken heel precies voor kan gebruiken .. denk dus niet dat het aan de soort muzik ligt maar wat je er mee doet .. al eens in een sidechain gehangen die bak ? mooie kick bass seperatie gemaakt ? en dan voor met low/mid lopen kutten ?

zo nee geef ik je er 400 euro voor .. :D ;)

Origineel geplaatst door MadR
al eens in een sidechain gehangen die bak ? mooie kick bass seperatie gemaakt ? en dan voor met low/mid lopen kutten ?

Wees eens wat duidelijker.

(die van 400,- had ik begrepen...:gaap: )

gr. Tom

..ik heb 'm trouwens in NL gekocht,voor dezelfde prijs als bij DV...

Waarzo Dione?

gr. Tom

Wees eens wat duidelijker.

(die van 400,- had ik begrepen...:gaap: )

gr. Tom

je weet toch wel wat een sidechain doet ? daar is die 747 zo goed in ... eq in sidechain over de compressor zetten ..
Of een basslijn dubbel compressen .. 1 comp. voor de dynamiek en 1 comp. waar je de kick via de sidechain de basslijn wegdrukt zodra de kick te horen is en daar dan eventueel nog los bij eq-en.
Of de kick voor ingaan van de sidechain bewerken met de eq zodat je specifieke freq kan van de kick waarop de compresoor op moet reageren ..

Zo zijn er nog een aantal variaties te vinden ..

Zo duidelijk genoeg ?

Back