Origineel geplaatst door dione
Maar serieus : is die Massive passive echt zo goed ? Ook voor aggressieve muziek ?
Als ik eerlijk ben, nee. Ik heb hem nu anderhalf jaar maar gebruik hem minimaal.
Als ik agressief wil gaan pak ik eerder m'n Ghost eq dan de MP.
Het hoog en laag van de MP is inderdaad niet indrukwekkend.
Voor een boost in het hoog pak ik altijd de 747. (En eventueel voor een beetje laag boost ook)
De filters (high/low shelf) zijn wel top. Beste die ik totnogtoe gehoord heb maar daar alleen
ga je natuurlijk dat bedrag niet voor uitgeven.
Ik heb hem gekocht omdat hij me in het begin overweldigde door de stabiele klank van je sounds
ondanks dat je een enorme boost geeft. Eq geeft altijd faseproblemen/probleempjes en het hangt
ervan af hoeveel m.b.t. welke eq je gebruikt. De MP heeft dat zo minimaal dat hij gewoon zuiver en
dik blijft klinken ondanks een 20db boost. Ik heb het hier echter dan wel over het midgebied.
Laag is niet spectaculair, hoog is niet best.
Ik jaag m'n uiteindelijke opname wel altijd door de unit heen voor z'n buizen met de eq op bypass.
Heb vergeleken met en zonder die buizen en met die buizen klinkt het toch een beetje dikker (zonder
wollig te worden)
Als ik het over zou doen had ik hem echter niet gekocht. Ik maak dance en daarin komt hij niet tot z'n recht.
Ik denk dat de MP voor vocalopnamen, (rock)bands en jazz/klassiek beter geschikt is. Hij wordt enorm geprezen
door veel verschillende mensen, ik denk echter dat die vnl. in bovengenoemde hoek zitten, niet aan de dance kant.
De Gyratec heb ik nooit gehoord (wel van gehoord)
gr. Tom