high-end compressie/eq ?

Re: SLAM!

Re: SLAM!

Origineel geplaatst door OJS
Jawel, hij is binnen!! Komende tijd ga ik hier eens mezelf eens lekker mee uitleven

Prachtige preamps
Fantastische AD/DA converters
2 limiters per kanaal

Kortom, de meest veelzijdige front-end insert voor analoog naar digitaal. Ik ga hem gebruiken voor piano, Wurlitzer, Rhodes, vocalen, orgel en synths. Maar hij is eigenlijk voor alles te gebruiken.

En niet alleen front-end. Je kunt hem als insert gebruiken om tracks 'op te warmen'.
Hij is ook inzetbaar bij mastering.
En het is een eindconverter om je vingers bij af te likken.

Nou, genoeg blij geleuter.........

Gebruikerservaringen, tips en meningen in het algemeen zijn welkom.

lekker hoor .. maar je hebt de normale slam dus .. niet de masteringversie ?

Enne boys die drumloopjes .. tja ik hoor allemaal niet zoveel verschil eerlijk gezegd

Origineel geplaatst door Toon
Hier een voorbeeldje van de UAD 1176 en een Urei/JBL 7110 hardware compressor op dat stuk 808 beat . De UAD klinkt wat wollig (kan ook aan mijn instellingen liggen maar ik kreeg dat wollige der toch niet direkt uit) en de Urei niet :D

Ow die klinkt me goed in de oren.. ik hou wel van die compressors die je geluid van dat "sjboem sjtak sjboem sjtak" geluid meegeven! Nu alleen nog sparen.. :D

Leuk...geluidsvoorbeeldjes...

Maar niemand dus bekend met de SPL Qure ?

Re: Re: SLAM!

Re: Re: SLAM!

Origineel geplaatst door MadR
Enne boys die drumloopjes .. tja ik hoor allemaal niet zoveel verschil eerlijk gezegd

Ligt aan de loop en de gebruikte sounds. Verschil is minimaal inderdaad. Maar het klinkt wel anders in vergelijk met de originele wav

Die Urei klinkt inderdaad wel lekker

Origineel geplaatst door Toon
Hier een voorbeeldje van de UAD 1176 en een Urei/JBL 7110 hardware compressor op dat stuk 808 beat . De UAD klinkt wat wollig (kan ook aan mijn instellingen liggen maar ik kreeg dat wollige der toch niet direkt uit) en de Urei niet :D

heb je misschien ook een voorbeeld van de 7110 en uad1176 op vocals?

SLAM!

SLAM!

lekker hoor .. maar je hebt de normale slam dus .. niet de masteringversie ?

Nee, ik heb niet de masteringversie maar wel de digitale input/output optie. Ik wilde ook niet masteringversie omdat die de preamps mist. Ik denk dat ik hem ook zonder die preamps wel kan gebruiken voor masteren. Maar ik wil hem vooral gaan gebruiken als front-end insert om mijn instrumenten te tracken (piano, rhodes, wurlitzer, vocalen).

Waar hebbie hem gekocht eigenlijk?

Re: Re: Re: SLAM!

Re: Re: Re: SLAM!

Origineel geplaatst door Catalunya
Ligt aan de loop en de gebruikte sounds. Verschil is minimaal inderdaad. Maar het klinkt wel anders in vergelijk met de originele wav

Die Urei klinkt inderdaad wel lekker

je kan hier eigenlijk niks aan ontrekken vind ik .. als je nou een losse compressor over de kick en een snare zet meot je meer verschil gaan horen denk ik ..

even weer deze draad nieuw leven inblazen...

ik lees al heel veel positieve reacties op de TFPro P38 (stereo compressor) op andere sites...iemand hier al ervaring met dat apparaat ? lijkt mij een zeer interessante optie om m'n mix mee te compressen...en stukken goedkoper dan veel andere mix-compressors...

Origineel geplaatst door trash
Dione

Kijk hier ook eens naar

klik

ziet er leuk uit...maar is verdomd weinig over te vinden op het net...hoe klinkt het ?

@Dione

De neve(bbc) am6/17 stereo compressor is echt tha bomb!(lijkt op de neve 33609)
Wat een ding ik ben echt verbaasd!

Heb zelf nu een Uad teletronix comp/lmt en een buizen comp Sta-level gates comp.

Origineel geplaatst door dione
even weer deze draad nieuw leven inblazen...

ik lees al heel veel positieve reacties op de TFPro P38 (stereo compressor) op andere sites...iemand hier al ervaring met dat apparaat ? lijkt mij een zeer interessante optie om m'n mix mee te compressen...en stukken goedkoper dan veel andere mix-compressors...

Hey Dione,

Ik heb hem twee maanden geleden aangeschafd voor hetzelfde idee.
Ik moet zeggen, voor wat ik doe en zéker voor wat jij doet is hij niet de geschikte kandidaat.
Nadeel van al die reviews en ervaringen die je op het net vind is dat het veelal uit de rock/pop/klassiek hoek komt.
Dat is niet waar wij inzitten. Hij is daar te 'gentle' voor.

Ik heb laatst ook de Drawmer 1968 ME aangeschafd. Nou dat is een lekkere doos.
Als je de output(tube)stage overdrijft krijgt je sound nog meer attitude. Er komt een beetje buizendistortion bij en de compressor zelf werkt wat aggressiever.
Er zit ook sidechain op en een switch om te voorkomen dat de lage frequenties de compressor triggeren.

Ik heb hem nog maar net en totnogtoe alleen op een bus over m'n kick/bas heen gezet voor parallele compressie. Geeft echt een behoorlijk stukkie meer punch en presence aan die twee.
Als ik hem zo hoor zal hij het op de andere drums ook goed doen en wellicht ook op de 2-bus.
Moet zeggen dat iik regelmatig 2-bus compressie na het finishen van een track of van te voren er inmixen heb geprobeerd. Echter klonk het elke keer toch beter wanneer ik de 2-bus compressie bypaste.

Als je (bij eventuele interesse) de 1968 via internet bij Digital Village direct in Engeland koopt scheelt je dat zo 300,- met de prijzen hier in Nederland.

gr. Tom

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Hey Dione,

Ik heb hem nog maar net en totnogtoe alleen op een bus over m'n kick/bas heen gezet voor parallele compressie. Geeft echt een behoorlijk stukkie meer punch en presence aan die twee.
Als ik hem zo hoor zal hij het op de andere drums ook goed doen en wellicht ook op de 2-bus.
Moet zeggen dat iik regelmatig 2-bus compressie na het finishen van een track of van te voren er inmixen heb geprobeerd. Echter klonk het elke keer toch beter wanneer ik de 2-bus compressie bypaste.

dus kick en snare compressen en dan ook nog een keer via een 2 bus ? is dat niet wat teveel ? tenzij je een zeer lage compressie erhouding toepast op de 2bus ..

trouwens niks mis met cleane compressie .. gewoon rauw samples door heen jagen !

trouwens niks mis met cleane compressie .. gewoon rauw samples door heen jagen !

Yep, nooit meer dan 1.5 en piek op 3-4, maar zoals gezegd heb ik hem er totnogtoe elke keer vanaf gehaald omdat het zonder 2-bus beter klonk... . :D (Apart van m'n mixmaster die af en toe wel de boel een stukje hoger tilt)

gr. Tom

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Hey Dione,

Ik heb hem twee maanden geleden aangeschafd voor hetzelfde idee.
Ik moet zeggen, voor wat ik doe en zéker voor wat jij doet is hij niet de geschikte kandidaat.
Nadeel van al die reviews en ervaringen die je op het net vind is dat het veelal uit de rock/pop/klassiek hoek komt.
Dat is niet waar wij inzitten. Hij is daar te 'gentle' voor.

Ik heb laatst ook de Drawmer 1968 ME aangeschafd. Nou dat is een lekkere doos.
Als je de output(tube)stage overdrijft krijgt je sound nog meer attitude. Er komt een beetje buizendistortion bij en de compressor zelf werkt wat aggressiever.
Er zit ook sidechain op en een switch om te voorkomen dat de lage frequenties de compressor triggeren.

Als je (bij eventuele interesse) de 1968 via internet bij Digital Village direct in Engeland koopt scheelt je dat zo 300,- met de prijzen hier in Nederland.

gr. Tom

Die TFPro ben ik ook al van af gestapt ja,om precies de redenen die jij noemt : te gentle en smooth zeg maar,dat was ook wel op te maken uit de reacties van gebruikers op diverse forums.......

De Drawmer 1968 ME is idd een bak waar ik benieuwd naar ben...ik heb al wat (budget) Drawmers en ben erg te spreken over de sound van die bakjes...natuurlijk dat een buizen compressor toch een stuk anders klinkt,maar hij staat hoog op m'n verlanglijstje...

Qua planning had ik min of meer het volgende idee : m'n kicks los gooien door een Compounder,met hele subtiele compressie maar wel de Bass expand functie als hulpmiddel en goeie gating en dan vervolgens de drums samen naar een subgroep met daarop een Drawmer of andere compressor...

Voor de 2-bus compressie blijf ik denk ik hangen bij de Mixmaster,met subtiele compressie op mid en hoog en een beetje eq geeft ie net dat beetje extra wat ik zoek...

Verder ben ik qua eq eigenlijk wel gecharmeerd van de SPL Qure,alleen ben ik bang dat dat ook meer een bak is voor de subgroep ipv de 2-bus....

Het rotte blijft dat je niet ergens die bakken kunt vergelijken,of dat je demo's kunt horen...

Joepie...vandaag de Drawmer 1968me binnengekregen....

Zo na een snelle test lijkt ie goed te doen waar ik 'm voor aangeschaft heb,namelijk drum bus compressie...opvallend is dat ie duidelijk punch toevoegt,ook bij bestaande tracks...als je de gain opschroeft geeft ie een subtiel smerig randje,wat errug prettig klinkt...

Nou nog een goeie eq...iemand suggesties ?

Origineel geplaatst door dione
Joepie...vandaag de Drawmer 1968me binnengekregen....

Zo na een snelle test lijkt ie goed te doen waar ik 'm voor aangeschaft heb,namelijk drum bus compressie...opvallend is dat ie duidelijk punch toevoegt,ook bij bestaande tracks...als je de gain opschroeft geeft ie een subtiel smerig randje,wat errug prettig klinkt...

Nou nog een goeie eq...iemand suggesties ?

Empirical labs lil freq

http://www.empiricallabs.com/lilmenu.html

errug fijn! :P

Back