high-end compressie/eq ?

Origineel geplaatst door MadR
je weet toch wel wat een sidechain doet ? daar is die 747 zo goed in ... eq in sidechain over de compressor zetten ..
Of een basslijn dubbel compressen .. 1 comp. voor de dynamiek en 1 comp. waar je de kick via de sidechain de basslijn wegdrukt zodra de kick te horen is en daar dan eventueel nog los bij eq-en.
Of de kick voor ingaan van de sidechain bewerken met de eq zodat je specifieke freq kan van de kick waarop de compresoor op moet reageren ..

Zo zijn er nog een aantal variaties te vinden ..

Zo duidelijk genoeg ?

Ik heb hier geen uitleg over nodig jongen. Zou een beetje raar als je een MP koopt terwijl je dit soort kennis niet eens bezit vind je niet?

Je suggereerde dat die MP iets (bijzonders) in de sidechain kon doen.
Wat jij opnoemt zal het gebruik van de MP in de sidechain niet bijzonder maken.
Heb je hem uberhaupt weleens gehoord en mee gespeeld?
Beetje raar om gericht advies te geven als je zelf niet weet wat het apparaat doet en hoe hij klinkt.

gr. Tom

[wet nope vraag]Als je je ritme op monitors hoort en ze klinken precies zoals op de radio. klink het dan zoals het zou moeten. [/nope] Ronald

Origineel geplaatst door r2o
[wet nope vraag]Als je je ritme op monitors hoort en ze klinken precies zoals op de radio. klink het dan zoals het zou moeten. [/nope] Ronald

Dan moet je alleen de optimod even uitschakelen.

optimod is dat decompressie of wideband filter

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Ik heb hier geen uitleg over nodig jongen. Zou een beetje raar als je een MP koopt terwijl je dit soort kennis niet eens bezit vind je niet?

Je suggereerde dat die MP iets (bijzonders) in de sidechain kon doen.
Wat jij opnoemt zal het gebruik van de MP in de sidechain niet bijzonder maken.
Heb je hem uberhaupt weleens gehoord en mee gespeeld?
Beetje raar om gericht advies te geven als je zelf niet weet wat het apparaat doet en hoe hij klinkt.

gr. Tom

ik heb weleens wat stukjes voor en na gehoord .. idd niet mee gespeeld. Maar ik ben wel bekend met het gegeven van geen vervorming bij 20 db boost, en vast freq eq's. Anyway vroeg jij niet om duidelijkheid ? En dan nu zeggen dat ik het je allemaal niet hoef uitleggen. Beetje vreemd in mijn optiek

Voor de rest zijn goede eq's altijd handig (zeker in een sidechain). Ik heb gewoon het idee dat je niet weet waar je mee bezig bent. Zeker nadat je zegt dat deze niet te gebruiken is in dance. Denk dat je beter kan zeggen dat het apparaat gewoon niets voor jou is. Dat lijkt mij meer aansluiten bij jouw subjectieve realiteit. Netzoals mics is er geen 1 die alles goed kan .. ;)

Maar nu we het toch over horen hebben. Heb jij hem wel gehoord voordat je hem kocht ?

ik heb weleens wat stukjes voor en na gehoord .. idd niet mee gespeeld. Maar ik ben wel bekend met het gegeven van geen vervorming bij 20 db boost, en vast freq eq's. Anyway vroeg jij niet om duidelijkheid ? En dan nu zeggen dat ik het je allemaal niet hoef uitleggen. Beetje vreemd in mijn optiek

Voor de rest zijn goede eq's altijd handig (zeker in een sidechain). Ik heb gewoon het idee dat je niet weet waar je mee bezig bent. Zeker nadat je zegt dat deze niet te gebruiken is in dance. Denk dat je beter kan zeggen dat het apparaat gewoon niets voor jou is. Dat lijkt mij meer aansluiten bij jouw subjectieve realiteit. Netzoals mics is er geen 1 die alles goed kan .. ;)

Maar nu we het toch over horen hebben. Heb jij hem wel gehoord voordat je hem kocht ?

Jij hebt duidelijk een attitudeprobleem.
't Heeft geen zin hier op te reageren;
je reacties zijn vervelend en missen onderbouwing.

Ik heb geen behoefte aan een egostrijd.

Succes met je probleem.

Tom

Origineel geplaatst door radiance
Een Massive Passive op de sidechain van je compressor is echt belachelijk. Je gaat echt geen verschil horen als je er een goedkope EQ tussen zet.

wrm niet ? een massive passive is veel breder qua spectrum boost dan een standaard eq ..
Maar laat maar .. Ik moet hier alles onderbouwen terwijl de rest gewoon maar wat roept ..

:kont:

Geen ruzie maken tijdens het vechten he. :D

Echt interessant topic iig.

Heeft iemand hier toevallig ervaring met de Manley Vari-Mu Limiter of Langevin Limiter?
Die eerste is redelijk bekend. De tweede is het B-merk van Manley.
Gevindt op de mercenary audio site. Ook vermeldingswaardig in deze context.

Origineel geplaatst door fuse
Geen ruzie maken tijdens het vechten he. :D

Echt interessant topic iig.

Heeft iemand hier toevallig ervaring met de Manley Vari-Mu Limiter of Langevin Limiter?
Die eerste is redelijk bekend. De tweede is het B-merk van Manley.
Gevindt op de mercenary audio site. Ook vermeldingswaardig in deze context.

Langevin is geen b-merk hoor....het verschil is dat Manley gebruik maakt van buizen,Langevin is hetzelfde spul maar dan solid-state zeg maar,buizenloos...

De Drawmer 1968me bevalt goed trouwens...zelfs hardcore-kicks kan ie goed aan...alles wat je dr doorheen haalt wordt compacter met een strakke punch,precies als gehoopt eigenlijk....compact maar toch met dynamiek,vet dus...

Hij geeft alles wel een goeie profi sound,lekker sausje...toch is ie redelijk transparant,de klankkleur is slechts subtiel aanwezig....Heel andere buizensound (alhoewel hij eigenlijk hybride is) dan de Culture Vulture,die duidelijk de klankkleur veranderd ook bij subtiele instellingen...

Waar andere compressors bij 5 db gain reduction snel een volumepiek hebben op de eerste kick (volle hardcorekicks zijn wat dat betreft moeilijk te compressen) kan de 1968 dat makkelijk aan...met big off ook,maar dan wordt de sound al snel dunner...

Nadeel : in stereo-link stand moet je nog wel de gain van beide kanalen los aanpassen..

wrm niet ? een massive passive is veel breder qua spectrum boost dan een standaard eq ..
Maar laat maar .. Ik moet hier alles onderbouwen terwijl de rest gewoon maar wat roept ..

:kont:

Ik heb het niet over de instelmogelijkheden maar over de qualiteit van de EQ.
Om het even te onderbouwen: in het geval van een VCA compressor triggered het sidechain signaal de VCA's, die op hun beurt weer het audio signaal bewerken (compressen) wat je door je compressor heen stuurt.
Om dat sidechain signaal te gaan bewerken met een dure EQ zoals de Massive Passive is gewoon zwaar overdreven.
Meestal is een low cut filter al voldoende en als je wild de-essen heb je wat meer instelmogelijkheden nodig.
......En als jouw "standaart EQ" geen breed genoeg spectrum boost dan neem je toch gewoon een andere goedkope EQ die dat wel doet? Of een goedkope Graphic EQ (zo'n HiFi ding ofzo...)

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Eq geeft altijd faseproblemen/probleempjes en het hangt
ervan af hoeveel m.b.t. welke eq je gebruikt. De MP heeft dat zo minimaal dat hij gewoon zuiver en
dik blijft klinken ondanks een 20db boost.

Hoe minimaal is dat dan, weke filters gebruikt de massive passive;, aangezien jij der toch alles van kent kan ik je evengoed deze vraag stellen hé :D .

Zo...ben echt zeer tevreden over de Drawmer 1968me...echt een aanrader...

Maar goed...gebruiken jullie ook compressie op leadsounds,synths e.d. ? En wat voor compressor is daar helemaal de bom voor ?

Origineel geplaatst door dione
Zo...ben echt zeer tevreden over de Drawmer 1968me...echt een aanrader...

Maar goed...gebruiken jullie ook compressie op leadsounds,synths e.d. ? En wat voor compressor is daar helemaal de bom voor ?

Iets van Avalon misschien?

Voor een mono lead sound zou je een mooie channel strip kunnen gebruiken. Avalon VT737 bijvoorbeeld. Die zijn tegenwoordig niet eens meer zou heel duur meer als je goed zoekt. Er zijn ook andere zeer goede en meestal dure channel strips.
Ik denk dat het hier des te meer van belang is om te bedenken welk type compressor je wilt. Wil je kleuring en/of een randje of juist cleane strakke compressie. In dat laatste geval is de Avalon Ad2044 een aanrader, maar ook hier zijn talloze mogelijkheden.

Ik ben zelf verwend met een Manley Slam (alhoewel hij nu even logeert bij een ander forumlid) en daar klinkt echt alles goed door.

Tips voor een Stereo Bus Compressor met een budget van 1000-1500 euro.

Vnl. bedoelt voor eindmix/mastering doeleinden.

Origineel geplaatst door Toon
Hoe minimaal is dat dan, weke filters gebruikt de massive passive;, aangezien jij der toch alles van kent kan ik je evengoed deze vraag stellen hé :D .

volgens mij is ie gebaseerd op de pultec eq's .. drm ook dat wollgie laag ipv strakke laag ;)

Back