midisportprobleem

microphlexx

Affected user
Om mijn hardware aan te sturen met ableton maak ik gebruik van een midisport2x2 van M audio.Nu wil ik een grotere kopen een 6x6 of een 8x8 maar ik moet zeggen dat ik niet echt tevreden ben van dit merk omdat deze soms stopt met midinootjes door te geven naar mn apparaten.Heel eventjes maar het is genoeg om je set te verneuken.Dat vind ik dus niet kunnen en overweeg daarom naar een ander merk over te stappen.Omdat deze grotere midisporters nogal wat geld kosten wil ik dus zeker geen problemen krijgen en wil ik dat het perfect werkt.Nu is mn vraag:welke merken zijn er nog al op de markt om je hardware aan te sturen via usb,waar zijn jullie wel en niet tevreden over en zijn er die hetzelfde probleem al hebben gehad met dit of een ander merk???

Alvast bedankt voor reacties..gr.

hmmmm dit is dus een erg lastige vraag ..

ik heb zelf een midex 8, door velen geprezen als de rolls royce onder de midi interfaces, maar toch heb ik en ik kan zo nog een paar personen opnoemen dus serieuze problemen met de midex! en zo gaat t altijd wel bij elk merk ...

een hoop mensen zullen je nu van alles aanraden ...

maar persoonlijk zou ik je adviseren om er gewoon zelf achter te komen welke interface bij jou werkt ...

bij Thomann kun je de meeste producten binnen 30 dagen terug sturen als ze niet bevallen .....
die 30 dagen lijken mij genoeg om erachter te komen of je de juiste keuze heb gemaakt ..

ik heb destijds mn midex goedkoop kunnen kopen (nieuw voor de prijs waarvoor ze nu 2e hands gaan) maar ik zou dus nooit meer een midex terug kopen! (volgens mij worden ze ook niet meer gemaakt, en nieuw verkocht mag je goed zoeken) maar t zou maar zo kunnen dat dezelfde midex zich in jou omgeving vlekkeloos zou gedragen ....

Als ik nu een nieuwe midi interface zou moeten kopen zou ik persoonlijk zo goedkoop mogelijk beginnen .....
nu ik er zelf achter ben gekomen dat een duur en hoog geprezen midi interface dus niet altijd de juiste hoeft te zijn .....

je geeft zelf al aan dat de midi sports (waar juist veel mensen goed over te spreken zijn)
problemen opleveren voor je ....... dus dan raad ik je aan de grotere ook links laten liggen

wat betreft andere merken die te verkrijgen zijn en waar mensen goed over te spreken zijn laat ik aan andere over ....
maar vergeet niet dat hun ervaringen in jouw setup geheel anders kunnen uitpakken ...
dus laat je niet teveel beinvloeden door opmerkingen als: deze is goed en deze niet ...

dit is vast niet t antwoord dat je had willen horen 8o)
maar midi interfaces kunnen helaas heel erg onvoorspelbaar zijn

en juist die computer is bij iedereen weer anders :)

daarom kan niemand jou met zekerheid vertellen welke interface er stabiel is in jouw omgeving ...

wel een beetje vreemd trouwens dat andere asio drivers bij jou t probleem oploste ... aangezien de drivers van je geluidskaart eigenlijk geen invloed moeten hebben op iets dat aan je usb poort hangt en verder niks met je geluidskaart te maken heeft misschien was t wel toeval of had je een driver conflict ofzo ... mja met computers is bijna al het ondenkbare mogelijk, aangezien het onmogelijk is voor fabrikanten om elke mogelijke setup te testen op bugs....

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE

wel een beetje vreemd trouwens dat andere asio drivers bij jou t probleem oploste ... aangezien de drivers van je geluidskaart eigenlijk geen invloed moeten hebben op iets dat aan je usb poort hangt en verder niks met je geluidskaart te maken heeft misschien was t wel toeval of had je een driver conflict ofzo ... mja met computers is bijna al het ondenkbare mogelijk, aangezien het onmogelijk is voor fabrikanten om elke mogelijke setup te testen op bugs.... [/B]

maar die drivers hangen ook allebij weer aan cubase..... en die moet de timing regelen...

hele poos een midisport 2x2 gehad, moet zeggen dat ik daar ERG tevreden over was! nooit problemen, installatie was 4x verder klikken en het draaide superr. zou eerst eens nagaan of het niet aan je computer ligt.

Ik sluit me aan bij roel. Ik heb een 2x2 gehad en nu een 4x4. Beide werk(t)en altijd perfect, nooit problemen gehad. Denk dat er bij jouw iets anders aan de hand is. (oftewel: die midisport is een prima ding alleen wil het in jouw geval niet goed werken, en waarom dat is, dat kan aan vanalles liggen)

Ik kan je helaas niet adviseren over andere midi interfaces, aangezien blijkbaar jouw systeem niet helemaal stabiel is. Ik zou als ik jouw was ook eens proberen met nieuwe drivers of die 2x2 wel wil werken. (maar dat moet je zelf weten natuurlijk...)

re

re

Origineel geplaatst door Roel
hele poos een midisport 2x2 gehad, moet zeggen dat ik daar ERG tevreden over was! nooit problemen, installatie was 4x verder klikken en het draaide superr. zou eerst eens nagaan of het niet aan je computer ligt.

Ik denk niet dat dat het probleem is wand ik heb het zowel op mijn labtop dan op mijn gewone pc.Het zou raar zijn dat het op beiden problemen geeft wand mijn pc nagelnieuw en is nogal zwaar ook dus aan de drivers zal het niet liggen denk ik.

;{

oud of nieuw betekend niks in het stabiel of instabiel zijn van iets in computer land :)

nieuw zou eerder onstabiel zijn als oud ... aangezien die nieuwe configuraties dus al helemaal niet getest zijn in de tijd dat de midisport 2x2 op de markt werd gebracht .... natuurlijk bestaan hier updates voor maar ook updates worden maar in beperkte mate geupdate afhankelijk van het probleem ....

koop je een edirol um880 of een motu midi express xt, allebei 8x8 en goed. of natuurlijk de midiman :) die is ook goed. andere merken geen idee

Heb je verder geen zware processen draaien waardoor het probleem kan optreden?

Dus alle downloadprogramma's uit enzo....

En weet je heel zeker dat het niet aan een midi-instelling in ableton of op je hardware ligt?

Origineel geplaatst door D-Ranged
Heb je verder geen zware processen draaien waardoor het probleem kan optreden?

Dus alle downloadprogramma's uit enzo....

En weet je heel zeker dat het niet aan een midi-instelling in ableton of op je hardware ligt?

Neen mijn pc wordt enkel en alleen maar gebruikt om ableton te draaien anders zijn geen processen aan de gang.Het ligt zeker niet aan een midiinstelling in ableton dat ben ik zeker en aan mn hardware zal het ook niet liggen het gebeurt zowel met mn 808 als met andere synths.Het is plots zon 1 a 2 seconden dat er geen midinootjes worden doorgegeven en dan gaat het weer als het moet.Heel vreemd eigenlijk.

Origineel geplaatst door Roel
of stuur je misschien ondertussen bergen sysex data weg?

Neen er wordt geen sysex data verstuurd.

Misschien moet ik eerst eens een 2x2 kopen van een ander merk en zien wat er gebeurt.In ieder geval zal ik een mailtje zenden naar m audio zelf misschien kennen ze het probleem en weten ze een oplossing.
Tnx duders..

Back