Yamaha Keyboard aansluiten op pc

Robertv

Nieuwkomer
Ik heb een Yamaha keyboard liggen dat ik wil aansluiten op mijn PC. Nu zit er alleen een AUX poort en een poort voor de voeding op, zou dat hiermee kunnen?

Re: Yamaha Keyboard aansluiten op pc

Origineel geplaatst door Robertv
Ik heb een Yamaha keyboard liggen dat ik wil aansluiten op mijn PC. Nu zit er alleen een AUX poort en een poort voor de voeding op, zou dat hiermee kunnen?

zou die voeding wel gebruiken tenzij je batterijen kan gebruiken.

Maar je heb nog niet geprobeerd dat ding aan te sluiten? :confused:

Re: Re: Yamaha Keyboard aansluiten op pc

Re: Re: Yamaha Keyboard aansluiten op pc

Origineel geplaatst door m.u.f.f
zou die voeding wel gebruiken tenzij je batterijen kan gebruiken.

Maar je heb nog niet geprobeerd dat ding aan te sluiten? :confused:

Nee nog niet omdat ik ook niet weet welke kabel ik nodig heb i.c.m de poorten die beschikbaar zijn.

Dat ben ik in de beginpost vergeten toe te voegen. Ik wil 'm overigens hoofdzakelijk gaan gebruiken met fruityloops om wat dingen in te spelen.

Als er op dat keybord geen MIDI poort zit (ronde stekker met 5 pinnetjes) vrees ik dat het lastig word.

Wat je dan nog wel kunt doen is de audio uitgang van je keybord koppelen aan je ingang van je geluidskaart op de pc. Zo kun je dan wat opnemen, opslaan als wav, en weer gebruiken in Fruityloops.

Origineel geplaatst door Danny
't Is toch geen Yamaha YK01 of YK10 hé, want dat werkt enkel en alleen op een oude MSX-computer (CX5M of YIS503F)

:doei:

Het is een Yamaha PSR-28
60185.jpg

Ha, dat ding heeft toendertijd een hoop knaken gekost, maar volgens mij hadden de PSR-47 en 48 pas MIDI (kostte toen ook 1200 guldens). Niks weggooien, lekker houden - DASS Synthesis en lekker ranzige percussie, daar valt vast nog wel wat leuks uit te samplen :). Of circuitbenden.

Maar inderdaad, als er geen MIDI-poort achterop zit; er zijn ook nog goedkopere MIDI-keyboards wat dat betreft, maar daar heb je dan weer geen knopjes op.

De Yamaha psr 28 heeft geen midi!! De aux- aansluiting is neem ik aan gewoon een audio uitgang. (zit er ook niet een koptelefoon aansluiting op?)

Het enige wat je met dat ding dus kunt doen is de aux uitgang aansluiten op de ingang van je geluidskaart (ik neem aan met een Mono jack - jack kabel). Zo kun je het geluid van de psr opnemen in je computer. Je kunt hem dus niet gebruiken om midi partijen voor bijvorbeeld softsynths in te spelen! Als je dat wilt zul je toch iets anders moeten aanschaffen. (is allemaal niet zo duur hoor...)

Back