PH - Antilope

Ik vind het een lekker trakkie weer, alleen dat die bas heel de tijd het zelfde is vind ik wat jammer.

Het was de bedoeling om de ritmesectie behoorlijk monotoom te houden, daarom heb ik geen basvariatie aangebracht. De variatie moet meer uit de overige synthlijnen komen.

Bedankt voor 't luisteren iig.

heerlijk hoe je eigenlijk zo subtiel de track opbouwt, die sequences en tweaks, ik vind dat altijd een stijl apart, gaaf om te horen!

Ratelt lekker door! Vooral die bassline geeft op een gegeven moment een leuk effect... Bouwt allemaal erg fijn op. Komt dat lijntje uit de FM7?

Ik weet niet of je er bewust voor gekozen hebt maar de bassdrum clipt een klein beetje, ik had liever een wat 'cleanere' bassdrum gehoort.

hee...zag deze nu pas....

Mooie track. Lekker diep. 100% my cup of tea
Ik vind de bas en kick wat distorted klinken IMHO niet zo mooi.
Verder erg goede track en past helemaal bij de stijl die ik van je ken :okdan:
Komt het lijntje uit de TX?
Mag ik nu je handtekening? 8o)

Nee dit vind ik toch echt nix. Monotoon, geen spannende dingen, het synthje gaat me al na een minuut zwaar irriteren..

Bedankt voor 't luisteren allen!
Ik zal eerst mijn synthgebruik even uit de doeken doen, om hardnekkige geruchten over mijn overmatige FM gebruik de kop in te drukken:
bassline: Pulse
Lead: Evolver
overige synths: Nord Modular
drums en sequencing: RM1x

De TX7 heb ik niet gebruikt in deze track. Ik heb op dit moment maar één midipoort in m'n PC, waardoor ik de Modular en TX7 niet tegelijkertijd kan editten. En dat betekent in de praktijk dat ik de laatste weken de TX7 niet echt meer gebruikt heb. Eerst maar ff m'n midisport4x4 van Sly Dog terugclaimen dus! ;) De TX zou namelijk wel prima in een dergelijke track passen, vooral voor een bassline. Je kan er met groot gemak een lekker strakke bass uithalen. Net zo lekker laag als de pulse nu, maar ik vind voor dit soort tracks de Pulse soms wat te wollig. Ik ben van plan meer van dit soort tracks te maken, die worden voorzien van een fijn FM basje!

Dat de bassdrum een klein beetje clipt klopt. Ik heb de RM1x namelijk door de MIC100 (in overdrive) gehaald om ze wat pit mee te geven. Anders klinkt die RM1x echt nergens naar. 't Echte laag mist sowieso ook wat in deze track, zowel in de kick als in de bassline. Ze gaan samen door m'n behringer compressor, en ik heb 't vermoeden dat ik daar wat verloren ben.

En Arv: ik kan me heel goed voorstellen dat veel mensen dit nix vinden. 't Is echt muziek dat je moet liggen.

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Bedankt voor 't luisteren allen!
Ik zal eerst mijn synthgebruik even uit de doeken doen, om hardnekkige geruchten over mijn overmatige FM gebruik de kop in te drukken:
bassline: Pulse
Lead: Evolver
overige synths: Nord Modular
drums en sequencing: RM1x

En Arv: ik kan me heel goed voorstellen dat veel mensen dit nix vinden. 't Is echt muziek dat je moet liggen.

Nou ja ik vind het wèl wat als er ergsn in de track een spannend iets gebeurd (een vage sample, een synth, iets om een identiteit aan een track te geven) zodat je als luisteraar denkt "wtf?".
Naja, my2c :D tis jouw track!

Ik vind hem ook redelijk monotoon. Een break her en der zou niet misstaan en misschien de bassline een keer transponeren of lichtelijk met een LFO modificeren. Die getriggerde synth is wel leuk.

't Monotome is misshien iets te veel. En wat meer karakter in de synths krijgen is ook de bedoeling, zeker voor volgende tracks. Bruikbare tips mensen, bedankt!

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Hé, 't maandagochtend hè! ;)

Jajja.. in de post van donderdag schreef je het ook al met een M...:D

Ja, die kick... die is een beetje vreemd, klinkt elke keer net een beetje anders...
misschien ipv oversturen in je mixer een dikke compressor erop zetten ofzo

dit zijn echt van die tracks die verschrikkelijk dik moeten klinken, anders komt het idee erachter niet over.

ik vind je opbouw best gaaf, maar het geheel is nog te iets te lief en te dunnetjes...
het moet nog meer uit de speakers knallen :) (vind ik althans dus...)

en verder moet er denk ik net iets eerder wat gebeuren..
ik verwacht eigenlijk steeds dat er toch nog een dikke 808 kick bij komt, een setje opzwepende groovy hihats en een goeie clap/snare.... maar misschien verwacht ik teveel ;)

de sfeer is goed, maar bouw het nog wat meer uit zou ik denken

Yez, ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Maar eeh... die dikke 808 en een vette compressor ontbreken nog in mijn setup. Ik ben al lang blij dat ik 't 808 kitje uit de RM1x wat dikker kan maken met de MIC100. 't Is wel een goed punt om op te letten iig!

Back