Als ex-betatester van Waldorf kan ik melden dat het Q+ OS een aantal nasty bugs heeft. Ook het Q OS heeft er nog vele tientallen, maar die zijn minder ernstig.
Twee van de Q+ die ik me kan herinneren van de Q+ zijn een delay die vreselijk "klikt", wanneer een note on/note off via midi binnenkomen. De ander is dat geheugenplek C50-C100 geïnitialiseerd worden wanneer je een bepaalde handeling uitvoert.
Een ander irritant ding (voor mij in ieder geval) was dat de envelopes op de Q+ beslist anders zijn dan op de gewone Q. Dat betekent dat uitwisselbaarheid van sounds niet 1 op 1 is. Je moet ze tweaken om ze gelijkklinkend te krijgen.
Oh d'r schiet me er nog een te binnen. De vocoder valt zo nu en dan gewoon uit.
Ik ben ERG benieuwd of dit gewoon een opschoning van het magazijn is, of dat er daadwerkelijk nieuwe synths gaan komen. Ik vrees het eerste.
Voor Q+ geluiden:
Dit nummer is geheel Q+ (op een zang sample na):
http://www.synthmusic.info/mp3s/Rainbow02beta4.mp3
Maar er zijn meer nummers met de Q+ te vinden op mijn site.
Geweldige synth, 100 voices wanneer je de analoge filters niet gebruikt. Ook de drive is analoog op de Q+ en je krijgt ook analoge noise als ik het me goed herinner.
Het is, net als iedere andere legende-synth een bak met een aantal haken en ogen, maar al met al WEL erg mooi hoor!
Boele