WWWWwwwwaaaatttt????

Die heb ik een jaartje terug voor 2400 euro tweedehands verkocht (en zal maar niet vertellen voor hoeveel ik hem nieuw gekocht had...)

Origineel geplaatst door SCD
Die heb ik een jaartje terug voor 2400 euro tweedehands verkocht (en zal maar niet vertellen voor hoeveel ik hem nieuw gekocht had...)

1900 Euro :)

Hmmm... zijn dat nou artikelen die zijn blijven hangen of kunnen ze gewoon echt weer leveren binnenkort? :confused:

Origineel geplaatst door SCD
:D

Om precies te zijn, de prijs die ik er toen nieuw voor betaald heb zit in de naam van een van de presets van een van de Q usersoundsets ;)

waldorf is alive ? en ben erg blij dat ik die 2ehands micro niet heb gekocht laatst :D

En ik ben blij dat ik op analoog ben overgestapt... grotendeels.

misschien is het wat laatste voorraad die nu in opdracht van de curator loskomt.

het zou natuurlijk mooi zijn als 1 van de smaakmakers in de synthwereld weer tot leven kwam, maar gelet op de halve prijzen vrees ik het eerste.

ik ga nu wel even de thread 'wie geilt er op waldorf' lezen om te zien of daar daadwerkelijk Q+ samples instaan. ben toch wel benieuwd en misschien is het dan nu tijd om je slag te slaan?! (bad timing: net een evolver gehaald en volgens kenners is d esource voyager op komst.)

Origineel geplaatst door Alex Omega
wow! die q+ zou die leverbaar zijn?

je kan aan die kleuren zien in die balkjes ernaast of iets wel of niet leverbaar is ...
de Q+ is dus leverbaar ..... maar zo te zien zijn ze niet meer op 100% voorraad ....
dus wees er redelijk op tijd bij .... zolang de vooraad strekt, want nieuw worden ze niet meer gemaakt

Goedkoop maar zonder fabrieksgarantie.
Tsja.....

Als ex-betatester van Waldorf kan ik melden dat het Q+ OS een aantal nasty bugs heeft. Ook het Q OS heeft er nog vele tientallen, maar die zijn minder ernstig.

Twee van de Q+ die ik me kan herinneren van de Q+ zijn een delay die vreselijk "klikt", wanneer een note on/note off via midi binnenkomen. De ander is dat geheugenplek C50-C100 geïnitialiseerd worden wanneer je een bepaalde handeling uitvoert.
Een ander irritant ding (voor mij in ieder geval) was dat de envelopes op de Q+ beslist anders zijn dan op de gewone Q. Dat betekent dat uitwisselbaarheid van sounds niet 1 op 1 is. Je moet ze tweaken om ze gelijkklinkend te krijgen.

Oh d'r schiet me er nog een te binnen. De vocoder valt zo nu en dan gewoon uit.

Ik ben ERG benieuwd of dit gewoon een opschoning van het magazijn is, of dat er daadwerkelijk nieuwe synths gaan komen. Ik vrees het eerste.

Voor Q+ geluiden:

Dit nummer is geheel Q+ (op een zang sample na):

http://www.synthmusic.info/mp3s/Rainbow02beta4.mp3

Maar er zijn meer nummers met de Q+ te vinden op mijn site.

Geweldige synth, 100 voices wanneer je de analoge filters niet gebruikt. Ook de drive is analoog op de Q+ en je krijgt ook analoge noise als ik het me goed herinner.

Het is, net als iedere andere legende-synth een bak met een aantal haken en ogen, maar al met al WEL erg mooi hoor!

Boele

Back