De eerste keer dat ik de toelatingstoets moest doen vond ik het echt gestoord lastig. Je kreeg wat manuscriptpapier en ze zette een cd op; schrijf de akkoorden maar op, schrijf het ritme maar op, etc etc. Dan kon je dus 2 keer luisteren en daar moest je het dan mee doen. Toen kon ik nog bijna niks op solfege gebied dus ja, ik was screwed.
Het jaar daarna mochten we lekker individueel achter een mac kruipen en veeeel diversere opdrachten doen (ook maxmsp, effectherkenning, etc) en de geluidsfragmenten kon je zo vaak beluisteren als je wilde. Dat waren allemaal dingen waar ik goed in was dus toen was het ook geen probleem
Het jaar daarna mochten we lekker individueel achter een mac kruipen en veeeel diversere opdrachten doen (ook maxmsp, effectherkenning, etc) en de geluidsfragmenten kon je zo vaak beluisteren als je wilde. Dat waren allemaal dingen waar ik goed in was dus toen was het ook geen probleem

........
. Doe alles op gehoor/ gevoel. Zou dus vreselijk flippen als ik dit soort dingen moest leren, heeft imo weinig met muziek maken te maken.