Welk merk midi interface is het meest gebruiksvriendelijk

Welk merk midi interface is het meest gebruiksvriendelijk

• Roland / Edirol

Stemmen: 5 16,1%
  • Emagic

Stemmen: 11 35,5%
  • Midiman

Stemmen: 10 32,3%
  • MOTU

Stemmen: 1 3,2%
  • Egosys

Stemmen: 4 12,9%

• Totaal aantal stemmers
    31
usb heeft een grotere breedte dan parallel,
ik heb een parallelle interface omdat ik hoorde dat usb timingsproblemen kan veroorzaken met sommige chipsets.
na het installeren van de driver denk je er niet eens meer aan dat het apparatje er staat. kortom makkelijk en gebruiksvriendelijk.
(ow en mijn parallelle poort heeft ook een toegewezen IRQ) (IRQ7 geloof ik, niet dat dat van belang is)

Origineel geplaatst door Rhy
Emagic AMT8 ... z'n succes wordt nu pas gecopieerd door Edirol/Roland.

ahum..ooit van de roland A880 gehoord? waar denk je dat de edirol UM880 op gebaseerd is? ;)

wil nog ff opmerken dat ik ook hard naar de emagic heb gekeken maar dat het in hardware patchen van de midi i/o me toch erg aansprak...dus gekozen voor de edirol..er gaat nix boven snel ff wat knopjes indrukken en een nieuwe patch gemaakt te hebben.....tenzij je midi config natuurlijk nooit veranderd ;)

Ik heb sinds kort een egosys miditerminal en die bevalt me prima. Strakke timing en simpele installatie

Ik heb heel goede ervaring met AMT8 en Unitor8 van Emagic, maar ik ben stuk meer tevreden met mijn MotU... Het voelt gewoon stabieler allemaal op mijn MotU.

Hallo allemaal. Ik heb een geluidskaart(sw1000xg) met 1 midi in en 1 out. Nu ben ik een beetje zat van het in en uit pluggen. Ik wil dus meerdere midipoorten. Volgens mij heb ik twee mogelijkheden. Of werken met midi-thru boxen of een aparte midi interface. Wat is nu het beste? Midi-thru boxen zijn een stuk goedkoper maar hier hangen en kleven vast wel wat nadelen aan(of niet?). Uiteraard is een goede timing het belangrijkste.
Wat is jullie mening?

Met een midi-thru box creeer je als het ware meerdere midi thru's en krijg je dus niet meer midi-in's.

Een midi interface zonder twijfel

Een midi interface zonder twijfel

Origineel geplaatst door Wyko
Hallo allemaal. Ik heb een geluidskaart(sw1000xg) met 1 midi in en 1 out. Nu ben ik een beetje zat van het in en uit pluggen. Ik wil dus meerdere midipoorten. Volgens mij heb ik twee mogelijkheden. Of werken met midi-thru boxen of een aparte midi interface. Wat is nu het beste? Midi-thru boxen zijn een stuk goedkoper maar hier hangen en kleven vast wel wat nadelen aan(of niet?). Uiteraard is een goede timing het belangrijkste.
Wat is jullie mening?

Als je echt makkelijkheid wilt, en niet steeds in en uit pluggen, dan moet je een midi interface halen... welke is kwestie van smaak..... en portmonee

Ik heb een Egosys WaMiRack met 4x midi i/o. Daarvoor had ik een Egosys Miditerminal 4140. Werkt allebei erg goed.
Enig minpunt is dat je ze niet kunt patchen, ze werken gewoon als 4 (onafhankelijke) midi i/o's.

mmmm

mmmm

Origineel geplaatst door ><i
Ik heb heel goede ervaring met AMT8 en Unitor8 van Emagic, maar ik ben stuk meer tevreden met mijn MotU... Het voelt gewoon stabieler allemaal op mijn MotU.

en dan draai je oms ofzo ?

met wat voor sequencer dan ?

en meer tevreden ?

ben benieuwd :)

ik heb er maar 1 geprobeert (behalve die vvan de sblive) en dat is mijn unitor 8.. ben her heel tevreden over.. erkte in 1 keer (behalve dat gezeik met die rs232 kabel)

Back