Roland SH-201

wat een negatief gespui hier over de 201. Volgens mij is er niets mis met een uitgemolken
sound, mits deze maar goed is. Het lijkt erop alsof het verboden is een machine te hebben
waar een nieuw jasje omheen zit. Of moet iedereen die een 201 wil hebben een brakke
8000 gaan kopen? Qua geluid kan ie nog met zijn tijd mee, dus waarom afschrijven...?

Ikzelf heb een gameboy advance gehad waar ik mijn oude gameboy spellen zo
nu en dan nog wel eens in stopte. Een verschrikkelijke schande natuurlijk. Ik
schaam mij kapot.

Ik vind dat zwart-wit plaatje met de 201 wel errug stijlvol overigens.

Origineel geplaatst door studioduif
Ter info, ik kan nog niet echt een overeenkomst vinden tussen de 2

Qua geluid bedoel je dan want qua interface zijn ze toch ongeveer het zelfde? Alleen heb je geen menutjes enzo. Mis jij die eigenlijk of kan het ding goed zonder?

Ik kon trouwens in de manual en op de plaatjes van het apparaat niks vinden over een chorus ofzo, zit deze er helemaal niet op of zit ie ergens verborgen onder de delay functie ofzo (ala korg ms2000)?

Ik ben trouwens erg benieuwd naar de sound van deze bak. Ik hoop echt dat je nog een demotje plaatst :)

Hoewel super plezierig en heel makkelijk te bedienen, toch is de SH-201 geen speeltje als het op sound aankomt. Met de twee vette op analoog model gebaseerde oscillatoren, inclusief Roland’s vermaarde Supersaw wave en resonant filter, blaas je het dak eraf. Ook aan boord: delay- en reverb-effecten van hoge kwaliteit, een saturatiecontroller voor een extra scherpe klankrand en een arpeggiator voor de gepaste ritmische bewegingen. Nooit geziene gebruiksvriendelijke klanksynthese. Op het SH-201 frontpaneel staan alle belangrijke controllers logisch van links naar rechts opgesteld, net zoals het signaal ook door het instrument gaat. Geen verborgen menu’s, geen nutteloos gedoe. Gewoon spelen en aan de knoppen draaien of de schuivers hanteren. Simpeler kan niet! Studenten klanksynthese zullen het gebruiksgemak en het onmiddellijke resultaat uitermate waarderen. Geen enkele andere synth op de markt is zo gebruiksvriendelijk, uitnodigend en fun. Sluit de SH-201 aan op een computer met een eenvoudige USB-kabel. Verzend en ontvang MIDI-informatie en audio door diezelfde USB-poort. Gebruik de de meegeleverde VSTi editing software om vanop de computer de SH-201 klanken te bewerken, te groeperen en weg te schrijven in het geheugen. Jawel, vanop afstand! De klanken van de SH-201 vanop zijn keyboard aansturen is slechts het halve verhaal. Wanneer je een andere geluidsbron op de externe audio-ingang aansluit (bijvoorbeeld een CD- of MP3-speler of sampler), kan je ook dat externe geluid met de schuivers en draaiknoppen volledig naar jouw hand zetten. Als je dan ook nog de handen boven de onzichtbare D-Beam controller beweegt gaat jouw publiek gegarandeerd volledig uit het dak.
Leverbaar: Juli 2006
Van € 770,00 voor € 649,00

Nou ik wacht maar af, de prijs is aardig maar niet meer dan dat! Eerst maar eens het geluid aanhoren!

Origineel geplaatst door koekebakker
Erg jammer dat er geen lekkere display op zit. Ik denk dat ie
daarom vrij snel in de hoek gesmeten wordt. Een patchname
en wat aanvullende info is altijd wenselijk vind ik.

Naar mijn mening is een mint condition JP-8000 op alle fronten
beter dan de SH-201 (er van uitgaande dat de engine hetzelfde is)

En dan dit ...

Origineel geplaatst door koekebakker
wat een negatief gespui hier over de 201. Volgens mij is er niets mis met een uitgemolken
sound, mits deze maar goed is. Het lijkt erop alsof het verboden is een machine te hebben
waar een nieuw jasje omheen zit. Of moet iedereen die een 201 wil hebben een brakke
8000 gaan kopen? Qua geluid kan ie nog met zijn tijd mee, dus waarom afschrijven...?

:dubbel:

Origineel geplaatst door cns
Hoewel super plezierig en heel makkelijk te bedienen, toch is de SH-201 geen speeltje als het op sound aankomt. Met de twee vette op analoog model gebaseerde oscillatoren, inclusief Roland’s vermaarde Supersaw wave en resonant filter, blaas je het dak eraf. Ook aan boord: delay- en reverb-effecten van hoge kwaliteit, een saturatiecontroller voor een extra scherpe klankrand en een arpeggiator voor de gepaste ritmische bewegingen. Nooit geziene gebruiksvriendelijke klanksynthese. Op het SH-201 frontpaneel staan alle belangrijke controllers logisch van links naar rechts opgesteld, net zoals het signaal ook door het instrument gaat. Geen verborgen menu’s, geen nutteloos gedoe. Gewoon spelen en aan de knoppen draaien of de schuivers hanteren. Simpeler kan niet! Studenten klanksynthese zullen het gebruiksgemak en het onmiddellijke resultaat uitermate waarderen. Geen enkele andere synth op de markt is zo gebruiksvriendelijk, uitnodigend en fun. Sluit de SH-201 aan op een computer met een eenvoudige USB-kabel. Verzend en ontvang MIDI-informatie en audio door diezelfde USB-poort. Gebruik de de meegeleverde VSTi editing software om vanop de computer de SH-201 klanken te bewerken, te groeperen en weg te schrijven in het geheugen. Jawel, vanop afstand! De klanken van de SH-201 vanop zijn keyboard aansturen is slechts het halve verhaal. Wanneer je een andere geluidsbron op de externe audio-ingang aansluit (bijvoorbeeld een CD- of MP3-speler of sampler), kan je ook dat externe geluid met de schuivers en draaiknoppen volledig naar jouw hand zetten. Als je dan ook nog de handen boven de onzichtbare D-Beam controller beweegt gaat jouw publiek gegarandeerd volledig uit het dak.
Leverbaar: Juli 2006
Van € 770,00 voor € 649,00

Nou ik wacht maar af, de prijs is aardig maar niet meer dan dat! Eerst maar eens het geluid aanhoren!

shit, ik dacht eerst dat dit jouw persoonlijke bevindingen waren. ik dacht nog, dat klinkt goed. maar het is dus reclamepraat? dan is het altijd maar weer afwachten wat er van waar is.

Ik vind die TB-303 stijl knopjes wel stoer eigenlijk.

Origineel geplaatst door Leo
shit, ik dacht eerst dat dit jouw persoonlijke bevindingen waren. ik dacht nog, dat klinkt goed. maar het is dus reclamepraat? dan is het altijd maar weer afwachten wat er van waar is.

HAHA hadden ze je bijna om :)

Reclamepraat van Verspuy hoe dan ook ik wacht maar af en ga als hij er is rustig eens een ochtend/middag met dat ding aan de gang!

Ik heb er een paar minuutjes op gespeeld tijdens mijn rondje bij de fa. Feedback, vanmiddag.
Vond 'm echt helemaal niet tegenvallen voor een leuke 'eenvoudige' synth, gewoon geen fratsen. ;)
De sound was fijn, de layout prettig, de prijs acceptabel en verder weegt het ding geen drol...

Origineel geplaatst door Hanz
en verder weegt het ding geen drol...

wanneer heb jij oor het laatst een drol gewogen?

fijn klinken is mooi, kan je iets noemen waar het op lijkt?

rondje feedback :) daar begin ik niet meer aan sinds ik de laatste keer moest uitleggen waarom ik iets kocht en zo'n omhooggevallen arrogantje bekken stond te trekken achter mijn rug. geef mij adriaantje maar.

Origineel geplaatst door Leo
wanneer heb jij oor het laatst een drol gewogen?

Dat was een tijdje geleden. Het kan ook zijn dat ik er een paar gram naast zat, maar meestal kan ik vrij nauwkeurig gokken.

fijn klinken is mooi, kan je iets noemen waar het op lijkt?

Umm... het klinkt als een eenvoudige substractieve analoog-achtige polysynth. Wat meer kan ik ervan zeggen?
Het is in ieder geval niet zo'n standaard rompler geval...
Verder ben ik dusdanig onder de indruk geraakt van de Virus TI dat ik alle specifieke andere details inmiddels vergeten ben. Trouwens, ik weet ook al niet meer hoe ik uiteindelijk thuis ben gekomen... for that matter... ;)

rondje feedback :) daar begin ik niet meer aan sinds ik de laatste keer moest uitleggen waarom ik iets kocht en zo'n omhooggevallen arrogantje bekken stond te trekken achter mijn rug. geef mij adriaantje maar.

Nooit last van gehad. Maar goed, ieder z'n winkel waar hij graag komt.

Origineel geplaatst door Hanz
Verder ben ik dusdanig onder de indruk geraakt van de Virus TI dat ik alle specifieke andere details inmiddels vergeten ben.

dat schijnt meer mensen te overkomen de laatste tijd. hij klinkt ook wel erg goed. maar als een apparaat meer kan dan ikzelf, haak ik af.

gekocht

gekocht

heb 'm vanmiddag gehaald en ben er erg tevreden mee. tis wel een vet speeltje.alleen die vsti nog uitzoeken instellen van het midi gedeelte is beetje een gedoe maar het is wel een uitkomst. hetgeen wat de 201 mist op de synth zelf zit daarin. patch namen en derg en tevens opties om alle instellingen op te slaan en andere in te laden waardoor je dus niet meer vastzit aan de 32 geheugenplaatsen. heb nu geen zin meer om verder uit te leggen ik gaat knopjes draaien

hmmm waar is de knopdraaiende smiley

Ja wat een gelul allemaal !

Ik heb nou nog steeds geen mp3tjes gehoord van dat ding!

inderdaad ja, das toch wel zo'n beetje de reden waarom ik deze thread geopend heb! ;)

ik had wel een filmpie gezien waarin iemmand de mc-808 en de sh-201 combineerde en een soort van "usher - yeah" liedje maakte....

maar das voor mij niet genoeg:Z

Back