Roland SH-201

Origineel geplaatst door xpanded stereo
[...] Maarja voor 700 euri mannen koopje ook vette echt analoge bakken of bijv. een ms2000 of ion en een filterfactory of iets van die aard. Weet dat dat niet helemaal hetzelfde is maar toch....puur mijn mening hoor..hij klinkt best aardig maar ik zou hem weer niet willen kopen...dat heb ik trouwens pcies hetzelfde als ik een nord lead 3 hoor....zal wel aan mij liggen:D Veel plezier ermee!

De MS2000 en Ion zijn net zo analoog als een Casio-polshorloge. Helemaal niet dus. Mij lijkt deze SH-201 een prima beestje, al kun je voor 700 euro tweedehands veel leukere dingen halen (vintage analoog, of een Nord Lead 2 ofzo)

mooie sound. mooie strings. ik ben alleen weer teleurgesteld als ik dan de filter hoor. Waarom bouwen ze nou niet gewoon eens iets met analoge filters man!!!!:stupid voor 700 eurimannen moet dat toch wel kunnen:confused: Blijft voor mij totaal onbegrijpbaar. Maarja voor 700 euri mannen koopje ook vette echt analoge bakken of bijv. een ms2000 of ion en een filterfactory of iets van die aard. Weet dat dat niet helemaal hetzelfde is maar toch....puur mijn mening hoor..hij klinkt best aardig maar ik zou hem weer niet willen kopen...dat heb ik trouwens pcies hetzelfde als ik een nord lead 3 hoor....zal wel aan mij liggen:D Veel plezier ermee!

Ik heb ook wat met het filter gespeeld (typische gepiel met lowpass en resonance knopje half tot volledig open) en vond het heel slap klinken..
De Ion, Ms2000 of Korg Legacy (en menig andere digitale synths) filters zijn stukken beter.
Beetje raar. Hoe klinken de filters van de JP-8080 eigenlijk.
De SH-201 baseerd zijn naam op de SH-101 en ik vraag mij af waarom. Ze hebben werkelijk bijna niets gemeen (zeker niet de filter!).

Origineel geplaatst door studioduif
Nee, als je bedoelt het tempo van b.v. de arp op een externe midiclock. nee dat kan ik ook niet zo 1-2-3 vinden. Goed dat er dit forum is, dus laat maar horen zou ik zeggen

het zit onder het stukje system in de vsti. clock source ofzo kan je een aantal bronnen selecteren. nou alleen nog uitvissen waarom hij het niet doet alstie midi noten afspeelt:stupid

ik heb een tijdje terug ook een nordrack 2 gehad maar ik vind deze sh toch wel een stuk leuker dan die nord

Origineel geplaatst door statiksky

ik heb een tijdje terug ook een nordrack 2 gehad maar ik vind deze sh toch wel een stuk leuker dan die nord

en waarom?

Origineel geplaatst door cns
en waarom?
meer mogelijkheben (hoewel eigenlijk ook minder, nord heeft 4 kanalen de sh maar 1). betere sound. programmeerbare arp. goeie pc editor en library(met mogelijkheid om al je geluiden op te slaan en andere in te laden, stuk makkelijker dan een mididump maken). een stuk lichter en vast nog wel meer maar tis nog vroeg

Origineel geplaatst door DavidMenting
De MS2000 en Ion zijn net zo analoog als een Casio-polshorloge. Helemaal niet dus. Mij lijkt deze SH-201 een prima beestje, al kun je voor 700 euro tweedehands veel leukere dingen halen (vintage analoog, of een Nord Lead 2 ofzo)

idd dat zeg ik ook..een analoog filtertje eroverheen kan dan helpen...maarja dat is maar 1 filter...en dus niet 1 vcf per voice ;) Ik zou zelf ook absoluut voor the real thing gaan,.,..uhhh dat doe ik ook:D zo'n VA blijft toch een beetje als zo'n pontiac fiero met een ferrari testarossa kap eroverheen gemutst. Niet dat ik een va-the real shit discussie wil beginnen hoor...dat is nergens voor nodig: Analoog is namelijk gewoon keihard de shit:D

oh trouwens

oh trouwens

MarcusBrown2.jpg

wel jammer dak niet wist dat ze 'm ook in het wit hebben

In het wit is die wel echt heel mooi! Digitaal kan natuurlijk ook mooi zijn...als je het echt koopt omdat je iets digitaals wilt!:) Een waldorf Q keys zou er bij mij wel inkomen hoor:D

In het wit is die wel echt heel mooi! Digitaal kan natuurlijk ook mooi zijn...als je het echt koopt omdat je iets digitaals wilt!:) Een waldorf Q keys zou er bij mij wel inkomen hoor:D

staat nu 1 te koop op de auktion van keyboards.de
een blauwe

Origineel geplaatst door Absynth
kep ook een nord rack 2, maar die zou ik toch echt niet willen wegdoen voor een sh-201, volgens mij heeft de nord qua synthese toch betere mogelijkheden...

Nord2 Heb ik ook, net zoals een JP800, Indigo, An1x Z1 bla bla bla. Ze zijn gewoon allemaal leuk.....

Origineel geplaatst door Leo
staat nu 1 te koop op de auktion van keyboards.de
een blauwe

wow, die q keys en jou mx3 dat is een vette combi...

Origineel geplaatst door gremlin23
Hoe klinken de filters van de JP-8080 eigenlijk.
niet de filter!).

ik denk niet dat de jp8000 er ver naast zit kwa filters, het 24 db filter klinkt erg lullig en in de mix blijft er geen sound over als je het filter omlaag draait, het 12 db filter is daarintegen beter te gebruiken en de sound blijft ook redelijk staan als je hem naar beneden haalt.

Re: oh trouwens

Re: oh trouwens

Origineel geplaatst door statiksky
MarcusBrown2.jpg

wel jammer dak niet wist dat ze 'm ook in het wit hebben

Hebben ze ook niet. Die is gecustomized door Forat.

Gister (ook) de SH-201 aan de 'tand' gevoeld.

Idd plastic en niks wegend. Beetje TE goedkoop materiaalgebruik, vind ik zelf: lijkt me snel kapot te gaan..

Geluid: leuk, lekker Roland, alleen wel weinig presetjes, viel me op :confused: Maar goed, daar zijn knoppen en schuifjes voor.. :D

Zitten wel leuke functies op (vooral die aparte filter-sectie voor audio-in, vind ik gaaf gedaan) alleen zou ik bang zijn om 'm veel mee te slepen live ivm de "solide" bouw.. :erm:

Ik zou eerder voor een 2e hands JP8080 gaan, maar als ie ooit nieuw de €300~350 aantikt, vind ik 't misschien wel eens leuk voor erbij.

Gisteren ook uitgeprobeerd. Voelt inderdaad niet echt stevig aan, doet in die zin z'n naam eer aan. Redelijk toetsenbord. Goeie sounds (voor zover dat door een koptelefoon te beoordelen is), lekker retro. Lekker hands-on, geen gezeik met menus. Mijn eerste polysynth was een DX27S, voor grofweg hetzelfde bedrag, de wereld is er wel op vooruit gegaan de afgelopen 16 jaar. Fijn ding hoor, om mee te beginnen zeker!

Krijg er een beetje het CS1X gevoel bij. Veel ophef in de ruimte "je blaast het dak eraf" en dat voor die prijs. Een goedverkopende synth heeft deze verkooppraat niet nodig. Is duidelijk gericht op een jonge leeftijdsgroep (layout).

Thanx voor de demo. Mijn eerste indruk (mede ook door die NAMM demo) is dat ik het filter niet zo lekker vind klinken (zeker wanneer die Roland guy er een beat doorheen haalt). Wat heb je aan een audio in voor het filter wanneer het filter niet zo lekker klinkt. En geen display is echt een grote misstap.

Over 2 jaar worden deze synths weer gedumpt net als de CS1x toen. Jongelui gaan dan op zoek naar het echte werk.

De prijs is zeer scherp. Ik zou persoonlijk voor een nieuw dak gaan dan voor deze synth

Origineel geplaatst door Catalunya
Jongelui gaan dan op zoek naar het echte werk.

Om maar een gevleugelde uitspraak te doen.
Wat een slap gelul.
Snap zowieso die hele misconceptie van het 'echte werk' niet. Sterker nog begin een beetje hekel te krijgen aan de soort consensus die hier begint te ontstaan van wat het 'echte werk' zou zijn en dat iedereen hier tot een zelfde zouteloze 'eindconclusie' zou komen.
Fock that!
Gewoon je eigen neus achterna lopen en lekker eigenwijs schijt aan iedereen hier hebben.

Doelgroep van deze bak lijkt me duidelijk. En Roland weet heus wel waar ze op doelen en wat hun omzet ongeveer zal zijn.
Dat het geluid niet echt bijzonder is en dat hij goedkope knoppen heeft is een feit. Maar hij is wel goed inzetbaar bij toetsenisten van (electro) bandjes mede door de extraatjes die erop zitten.

Dus laat anderen die te dure SH-101 of NL2 in hun r**t douwen en scoor deze bak als je hem fijner vind en laat je vooral niet gek maken duur een paar zuurpruimen die denken uit te weten maken wat de 'norm' zou zijn.

Back