Roland SH-201

Origineel geplaatst door sinew1958
Wel voor mij mogen ze een nieuwe jupiter 8 uitbrengen,jupiter 128 of zo.

Ja, en dan noemen we hem JP-8000 of zo... oh wacht, die is er al!

Zonder dollen: dat was toch een beetje het idee van Roland, de JP8000 als VA-reincarnatie van de juup-8?

Maar krijg ik dan wel een tuba als ik 11 in druk?

Ik heb ook nog een vraag de 9 op mijn korg poly 800 doet het niet als ik 99 druk niks wat voor geluid krijg ik dan?

Ik kan ook geen panfluit geluid krijgen die zit vast op 91

Iemand nog vette panfluit geluiden voor de korg poly 800???????????!!!!!!!!!!!!!!!

Origineel geplaatst door smackos
Iemand nog vette panfluit geluiden voor de korg poly 800???????????!!!!!!!!!!!!!!!

Neem hem mee in een auto en houdt hem schuin zodat de jack inputs schuine lucht krijgen en heb jij je panfluit. Gewoon instant Benny Neyman muziek. :okdan:

Ja, maar dat werkt alleen als je de Maserati minimaal 80 laat rijden over de Laan van Nieuw-Oost-Indie :D

kleuren...

kleuren...

De Roland SH-201 klinkt tamelijk overtuigend. Ik heb hem uitgebreid bespeeld en gehoord op de beurs in Frankfurt. Hij klinkt toch anders dan de eerdere Roland virtuelen, moderner. In de goede zin van dat woord... Het is geen dure synth, en hij is erg recht door zee. Geen gezeur met menu's, echt een live synth voor mensen die kunnen spelen. Als je zo'n programmeur bent die tot midden in de nacht wat in de keyeditor zit te klikken en daarbij denk dat hij kreatief bezig is, kun je net zo goed iets anders kopen, zo'n simpele korg of zo. Dit is bedoelt voor snel geluiden maken, terwijl je speelt. De kleuren die genoemd worden zijn 'retro'. Ooit een Jupiter 8 eens goed bekeken? Of een Juno? Bovendien helpen die kleuren bij het programmeren, omdat op die manier de verschillende functies worden verdeeld over het paneel. Het kan voor mij niet kleurig genoeg zijn! Maar ja, al die kerels die vinden zwarte auto's en zwarte schoenen ook mooi. Weg met de zwarte synthesizers!!! Zilveren synths zijn bijna net zo erg, ik wil kleuren en vormen.

Toedeloetjes :doei:

Elysia.

Waar is mij het meest aan ergerde was toch wel de LFO diversiteit van de JP8080
(verder een prima machine voor zijn geld) Hoe zit dat met de SH-201? kan die ook
iets ander low frequent ocilaten dan allen de pitch? Zo ja is het naar mijn mening een
mooie retro trance bak die ik zeker zou wiollen hebben MITS ik TI-loos ben.

Laatst gewijzigd:
Wil je zusje piano spelen?

Wil je zusje piano spelen?

Origineel geplaatst door ccc
En zo een vsti is dat te downloaden?( moet nog uitzoeken wat een vsti is)
En heb ik hierbij dan gewoon cdefgh

Bestaan er ook synthesizers en keyboards in een?
Ik heb mij nog niet veel verdiept in al deze dingen omdat ik dacht dat het niet noodzakelijk was:) , maar moet toch eens wat meer info gaan zoeken.

Koop dan................een piano.

Dat meen ik; niets werkt zo stimulerend voor pianospelen als het houten akoestische gevoel dat een echte piano heeft. ik kan de prachtigste pianoklanken uit m'n sampler halen, gestapeld met hemelse engelenkoren of splijtende demoonkrijsen, en dit alles drie keer over de kop laten echoën......

Om gewoon even lekker te spelen blijft de houten piano favoriet.

Ik heb hem, Ik heb hem....

En het is inderdaad fun. lekker draaien, en zo op het eerste gehoor klinkt ie analoger als mijn JP8000.

Nu lekker een weekendje pielen

Origineel geplaatst door BananaWorld
Tuurlijk ook eff een geluidsfragmentje posten ;)

Ja,op roland.com hoor je niets demo's?Te koop in de winkels nu en toch niets van geluidsfragmenten op hun website,wat er bij mij al op wijst,dat het gewoon een kloon van een synth is met een andere naam!(8000?).
Ja roland weet toch hun producten te verkopen op een manier die me een beetje doet denken aan mafia-praktijken:alles is toegelaten,wat niet weet,niet deert.Een zelfvertrouwen die ze hebben opgebouwd uit het verleden.Wat niet te vernieuwen is,gaan we vernieuwen,gewoon met een andere naam!

Ja,op roland.com hoor je niets demo's?Te koop in de winkels nu en toch niets van geluidsfragmenten op hun website,wat er bij mij al op wijst,dat het gewoon een kloon van een synth is met een andere naam!(8000?).
Ja roland weet toch hun producten te verkopen op een manier die me een beetje doet denken aan mafia-praktijken:alles is toegelaten,wat niet weet,niet deert.Een zelfvertrouwen die ze hebben opgebouwd uit het verleden.Wat niet te vernieuwen is,gaan we vernieuwen,gewoon met een andere naam!

Waarom dit sarcasme, er is toch helemaal niks mis mee om ontwikkelingen die een fabrikant gedaan heeft deze uit te buiten. Ter info, ik kan nog niet echt een overeenkomst vinden tussen de 2, ik heb ze allebei he. Uiteraard is dit apparaat minder gebouwnd als een 8000, maar kost ongeveer 1/3 van wat de 8000 orgineel koste, en dit apparaat vind ik in de eerste indruk beter klinken en heeft veel leuke opties via USB. Je mag blij zijn dat er fabrikanten zijn dit die soort ontwikkelingen doen, en uiteraard willen ze daaraan verdienen, maar ja, ik werk ook niet voor niks bij de baas

Uieindelijk heeft Roland onder anderen ook de hier zo geprezen TB303,. JP8 en vele andere toppers gemaakt, laat de fabrikanten elkaars lat hoger leggen zodat wij als consument daarvan kunnen profiteren.

Anders hadden we allemaal nog met een Philips Philicorda gezeten (Ja die heb ik ook)

Ik zal voor de liefhebbers eens kijken of ik wat demo's kan posten dit weekend

Toedeloe, een tevreden consument

Origineel geplaatst door studioduif

Ja, dat zou leuk zijn ...
Ik ben wel beniewd

Waarom dit sarcasme, er is toch helemaal niks mis mee om ontwikkelingen die een fabrikant gedaan heeft deze uit te buiten. Ter info, ik kan nog niet echt een overeenkomst vinden tussen de 2, ik heb ze allebei he. Uiteraard is dit apparaat minder gebouwnd als een 8000, maar kost ongeveer 1/3 van wat de 8000 orgineel koste, en dit apparaat vind ik in de eerste indruk beter klinken en heeft veel leuke opties via USB. Je mag blij zijn dat er fabrikanten zijn dit die soort ontwikkelingen doen, en uiteraard willen ze daaraan verdienen, maar ja, ik werk ook niet voor niks bij de baas

Uieindelijk heeft Roland onder anderen ook de hier zo geprezen TB303,. JP8 en vele andere toppers gemaakt, laat de fabrikanten elkaars lat hoger leggen zodat wij als consument daarvan kunnen profiteren.

Anders hadden we allemaal nog met een Philips Philicorda gezeten (Ja die heb ik ook)

Toedeloe, een tevreden consument
En zo is roland weer tevreden met zo'n figuren(lees redenering) als U.Tuulijk is er een vernieuwing in een nieuwe synth,andere look,één nieuwe golfvorm(digitaal),om je te misleiden.Dat weten ze bij Roland ook.
Tb-303 wave zit in de v-synth,de Jp-8 in de varios,vernieuwend?
Misschien moet ik es wat minder lezen over Roland.

pffffff ga op een eiland wonen

Laat je niet al te veel opnaaien door alle wijsneuzen hier

Maak gewoon wat lekkere MP3-tjes van je Sh-201 en post die hier;

Er is hier echt wel geinteresseerd publiek voor

pffffff ga op een eiland wonen
Moet je mij eens vertellen waarom je op je eigen website(roland) notabene,het reklamebord bij uitstek voor je produkten te etaleren,er geen demo is van je synth ?Nu zelfs na zoveel maanden??????
Jouw bescheiden geluk met je woorden'ga op een eiland wonen' is zo ene van 'ik weet het niet'!!'Maar ik wil wel je vloeren'.
Leg eens uit?Waarom nog geen demo's op roland??

Origineel geplaatst door fuse
Jeetje, Madonna heeft hem al en jij moet nog wachten dan?
Ook zuur!

Ook niet echt een Bart Smit look deze.
MarcusBrown3.jpg

Ziet er een beetje, hoe moet ik het zeggen...modern talking-achtig uit :o:

Attachments

• moderntalking.jpg
    moderntalking.jpg
    14,3 KB · Bekeken: 114
Ben vanavond eens wezen spelen op een SH-201. Mijn bevindingen:
pluspunten:
- duidelijke interface
- goed klavier
- leuk uiterlijk
- CS1x niveau

maar ook minpunten:
- het geluid is niet echt om opgewonden van te raken. A la 2006 had ik iets meer verwacht. Een Nordrack 2 klinkt vetter.
- de slider-knoppen van de ADSR's voelen kwetsbaar en goedkoop aan. 1x te wild en het is stuk lijkt wel.
- CS1x niveau

concluderend: een leuke synth voor weinig maar met consessies in prijs/kwaliteit.

Back